آموزش نصب آسان mbstring در دایرکت ادمین

ابتدا می بایستی بدانیم که Mbstring چیست و چه کاری انجام می دهد، در واقع Mbstring مخفف شده عبارت Multi-byte String می باشد در واقع توابع ای از رشته های چند بایتی را به صورت رمزگذاری شده برای شما فراهم می سازد.

در این مقاله با شما هستیم با آموزش نصب mbstring در کنترل محبوب دایرکت ادمین پس نوین هاست را همراهی کنید!

علاوه بر این کار همچنین می تواند باعث کنترل جفت کاراکترهای کدگذاری شده نیز گردد ، mbstring برای مدیریت رمگذاری های یونیکد همانند utf-8 و ucs-2 و بسیاری از رمزگذارهای تک بایت دیگر می شود.

نکته مهم: (یک بایت از هشت بیت تشکیل شده است. هر بیت می تواند فقط شامل دو مقدار متمایز ، یک یا صفر باشد. به همین دلیل ، یک بایت فقط می تواند 256 مقدار منحصر به فرد را نشان دهد (دو تا هشت)

نصبmbstring  در دایرکت ادمین

رمزگذاری کاراکتر چند بایت نشان دهنده یک شخصیت واحد با بایت های متوالی است. برخی از رمزگذاری های کاراکتر دارای توالی های shift (فرار) برای شروع / پایان رشته های شخصیت چند بایت هستند. بنابراین ، یک رشته کاراکتر چند بایت ممکن است هنگام تقسیم و / یا شمارش از بین برود ، مگر اینکه از روش ایمن رمزگذاری کاراکتر چند بایت استفاده شود. این ماژول توابع رشته ایمن با کاراکتر چند بایت و سایر توابع ابزار مانند توابع تبدیل را فراهم می کند.

از آنجا که PHP اساساً برای ISO-8859-1 طراحی شده است ، برخی از کدگذاری های کاراکترهای چند بایت با PHP به خوبی کار نمی کنند. بنابراین ، مهم است که mbstring.language را به زبان مناسب (به عنوان مثال “ژاپنی” برای ژاپنی) و mbstring.internal_encoding را به یک کدگذاری کاراکتر که با PHP کار می کند ، تنظیم کنید.

وقتی شما رشته های رمزگذاری شده را در یک رمزگذار چند بایتی قرار و تنظیم می کنیم باید از توابع خاصی استفاده کنیم زیرا دو یا چندین بایت متوالی پی در پی می تواند یک شخصیت واحد را در طرح های رمزگذاری شده نشان دهد در غیر اینصورت ، اگر تابع رشته ای را که آگاه از چند بایت نیست ، روی رشته اعمال کنید ، احتمالاً شروع یا پایان کاراکتر چند بایت را تشخیص نمی دهد و در نهایت به یک رشته زباله خراب منجر می شود که به احتمال زیاد معنای اصلی خود را نمی رساند.

پس براحتی ما می توانیم mbstring را بر روی سرورهای خودمان نصب نمائیم

در این مقاله نصب این مورد را در کنترل پنل محبوب دایرکت ادمین به شما اموزش می دهیم

ابتدا از طریق پورت ssh به سرور خود متصل می شویم

سپس دستور زیر را وارد می کنیم و فایل زیر را ادیت می کنیم:

nano /usr/local/directadmin/custombuild/configure/ap2/configure.php5

سپس خط  زیر را به انتهای این فایل اضافه می کنیم

–enable-mbstring

اگر که از suphp استفاده می کنید باید در مسیر زیر تغییرت را اعمال کنید

nano /usr/local/directadmin/custombuild/configure/suphp/configure.php5

و حالا وارد مسیر زیر می شویم

/usr/local/directadmin/custombuild/

و بعد از وارد کردن دستور بالا حالا در انتها دستور زیر را وارد می کنیم

./build php n

تبریک میگوئیم آموزش نصب آسان mbstring در دایرکت ادمین به پایان رسید

توضیحات بیشتر در مورد mbstring : 

یکی از ملزومات سرورهای این می باشد که mbstring برای ذخیره و نمایش نویسه های چند بایتی زبان برنامه نویسی php فعال باشد

چرا mbstring مورد نیاز می باشد؟!

وقتی رشته های رمزگذاری شده (برش ، تقسیم ، اتصال و غیره) را در یک رمزگذاری چند بایتی تغییرات اعمال می کنیم ، در این صورت می بایستی ما از توابع خاصی استفاده کنیم زیرا دو یا چند بایت متوالی ممکن است یک شخصیت واحد را در چنین طرح های رمزگذاری نشان دهند ، در غیر اینصورت ، اگر تابع رشته ای را که آگاه از چند بایت نیست ، روی رشته اعمال کنیم ، احتمالاً نتواند ابتدا یا انتهای نویسه چند بایت را تشخیص دهد و در نهایت به یک رشته زباله خراب تبدیل می شود که به احتمال زیاد معنای اصلی خود را از دست می دهد.

خرید سرور مجازی

سرور های مجازی در انواع مختلفی به کاربران ارائه می گردد ، شرکت نوین هاست با بیشترین تنوع خدمات آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. جهت مشاهده پلن ها و خرید VPS سرور مجازی به وب سایت novinhost.org مراجعه نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “آموزش نصب آسان mbstring در دایرکت ادمین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH