پیکسل 6 5G گوگل احتمالا با فناوری فیس آنلاک یکپارچه با نمایشگر عرضه می‌شود

کد مخفی کشف شده در نخستین ورژن پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 نشان می‌دهد که اسمارت‌فون پیکسل 6 گوگل احتمالا مجهز به اسکنر اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که به‌دنبال حذف حسگر اثرانگشت از اسمارت‌فون پیکسل 4 این هندست از سیستم تشخیص چهره موسوم به فیس آنلاک استفاده کرد. در گوشی پیکسل 5 شاهد پیاده‌سازی رویکردی معکوس بودیم؛ به گونه‌ای که سامانه فیس آنلاک از دستگاه حذف شد و اسکنر اثرانگشت مجددا به پنل پشتی هندست بازگشت.

میشل رحمان؛ یکی از اعضای انجمن XDA موفق به شناسایی یک رشته کد در نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 شده است. نخستین ورژن این سیستم‌عامل 2 روز پیش منتشر شد. در رشته کد مذکور به قابلیت فیس آنلاک و امکان بازگشایی قفل گوشی از طریق اثرانگشت اشاره شده است. همچنین در این قطعه کد از عباراتی نظیر “قفل گوشی خود را به آسانی باز کنید”، “با بازگشایی قفل گوشی درون جیب لباس در زمان خود صرفه‌جویی کنید” و “با استفاده از چهره و اثرانگشت قفل گوشی خود را به شکلی ایمن بازگشایی کنید” استفاده شده است.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها کمپانی اپل روی فناوری‌های تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی یکپارچه با نمایشگر کار می‌کند و روز گذشته نیز اخباری مبنی بر درج اختراع جدید اپل در دفتر ثبت پتنت‌ها و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) منتشر شد. پتنت مذکور به نحوه استقرار حسگرهای دوربین، سنسورهای بیومتریکی و تشخیص عمق در زیر نمایشگر دستگاه‌های آی‌فون، آی‌پد و اپل واچ اشاره دارد.

قطعه کد کشف شده در نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 که به وجود مشخصه‌های فیس آنلاک و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اشاره دارد.

بایستی به‌خاطر داشت که علیرغم یافته میشل رحمان برای به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در اسمارت‌فون پیکسل 6 هیچ تضمینی وجود ندارد؛ حتی اگر این مشخصه به یکی از قابلیت‌های ذاتی اندروید مبدل شود. بعلاوه در خصوص استفاده مجدد گوگل از فناوری فیس آنلاک نیز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. پروژه استفاده از سیستم فیس آنلاک در اوایل سال گذشته شکست خورد. فقدان یک مشخصه احرازهویت بیومتریکی نظیر اسکنر اثرانگشت موجب شد تا کاربران گوگل پیکسل 4 برای بازگشایی قفل هندست خود ناچار به استفاده از مشخصه‌های پین، الگو یا کد عبور باشند.

در صورت معتبر بودن قطعه کد کشف شده می‌توان حدس زد که کاربران اسمارت‌فون پیکسل 6 گوگل در صورت عدم کارکرد مطلوب سیستم تشخیص چهره می‌توانند از اسکنر اثرانگشت گوشی (و بالعکس) استفاده کنند. اکنون یکی از پرسش‌های بزرگ علاقه‌مندان به اسمارت‌فون پیکسل 6 این است که آیا گوگل سری پیکسل را به ماهیت پرچم‌دار سابق بازخواهد گرداند یا خیر.

گوشی پیکسل 5 در عوض به‌کارگیری تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 865 به سراغ مدل میان‌رده اسنپ‌دراگون 765G رفت. در صورت بازگشت پیکسل 6 به اصالت پرچم‌دار خود انتظار می‌رود که این هندست با تراشه پرچم‌دار فعلی کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 888 روانه بازار شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در ماه اکتبر پیش رو معرفی خواهد شد.

3 در مورد “پیکسل 6 5G گوگل احتمالا با فناوری فیس آنلاک یکپارچه با نمایشگر عرضه می‌شود”

  1. بهترین گوشی اندروید گوشیای پیکسل گوکگل هستند
    اندروید با گوشیای دیگه سازگاری کمتری داره
    البته که این حرکت منطقیه واسه برند خودشون بیشتر روی سیستم عاملشون کار کنن

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. بایستی بدونید که گوشی‌های پیکسل همانند اکثر اسمارت‌فون‌های اندرویدی از پلتفرم اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام بهره می‌گیرند. در واقع عملکرد روانتر گوشی‌های پیکسل مدیون رابط کاربری خام اندروید و عدم نصب هرگونه اپلیکیشن اضافی روی گوشی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH