تولید اسمارت‌فون‌های هواوی در سال 2021 بیش از 50 درصد کاهش خواهد یافت!

هواوی تصمیم گرفته تا به فعالیت واحد تولید گوشی‌های موبایلی خود ادامه دهد؛ اما این کار چندان آسان نخواهد بود. کمپانی چینی در حال آماده شدن برای شرایط سخت پیش رو است. وبسایت Nikkei گزارش می‌دهد که غول ارتباطات از راه دور به تامین‌کنندگان قطعات موردنیاز خود اطلاع داده که تعداد گوشی‌های تلفن‌همراه تولیدی این شرکت در سال جاری نسبت به سال 2020 بسیار کمتر خواهد بود.

بر اساس گزارشات شرکت هواوی سفارشات مربوط به تامین قطعات موردنیاز برای تولید 70 تا 80 میلیون دستگاه گوشی طی کل دوره 12 ماهه سال را ارائه داده است. این رقم در مقایسه با فروش 189 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های کمپانی طی سال گذشته افت 60 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین این رقم در مقایسه با فروش 240 میلیون واحدی هندست‌های هواوی طی سال 2019 به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

در این میان ترکیب محصولات هواوی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و از طیف تولیدات پیشرفته فاصله خواهد گرفت. دلیل چنین پدیده‌ای این است که هواوی قادر به تامین قطعات موردنیاز برای تولید گوشی‌های 5G نیست؛ بنابراین کمپانی چینی ناچارا روی دستگاه‌های 4G تمرکز خواهد کرد. این موضوع به‌معنای عدم عرضه گوشی‌های 5G در سال 2021 نیست؛ اما پیش‌تر اخباری در رابطه با مشکلات تامین قطعات موردنیاز سری هواوی P50 منتشر شده است.

به گفته برخی تامین‌کنندگان چنین وضعیتی حتی می‌تواند به کاهش هرچه بیش‌تر تعداد کل هندست‌های تولید شده منجر شود. بدین‌ترتیب تعداد اسمارت‌فون‌های تولیدی هواوی احتمالا به کمتر از 50 میلیون دستگاه خواهد رسید. از سوی دیگر آنر دسترسی گسترده‌ای به انواع قطعات حیاتی دارد و این موضوع احتمالا به رشد کمپانی مادر پیشین این برند یعنی هواوی کمک خواهد کرد. با این‌حال در پایان 3 ماهه نخست امسال کارشناسان احتمالا به تصویری واضح‌تر در این زمینه دست خواهند یافت.

در اوایل ماه جاری جینا رایموندو؛ نامزد معرفی شده توسط پرزیدنت بایدن برای سمت وزارت بازرگانی اعلام کرد که شرکت هواوی کماکان تهدیدی برای امنیت ملی ایالات‌متحده به‌شمار رفته و برای رفع محدودیت‌های تجاری علیه این تولیدکننده چینی هیچ دلیل خاصی وجود ندارد.

4 در مورد “تولید اسمارت‌فون‌های هواوی در سال 2021 بیش از 50 درصد کاهش خواهد یافت!”

  1. سعید ناصری

    به امید اینکه این کاهش تولید با افزایش کیفیت همراه باشه
    هواوی از معدود برندهای خوبیه که به فکر تولیدات اقتصادی و بودجه مشتریاشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH