هواوی از گوشی تاشو میت ایکس 2 رسما رونمایی کرد

پس از طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان بالاخره کمپانی هواوی از جدیدترین گوشی تاشو خود با نام هواوی میت ایکس 2 رسما رونمایی کرد. این هندست با قیمت‌گذاری 2784 دلاری خود در واقع گران‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون کمپانی به‌شمار می‌رود.

چرخش کامل و 180 درجه‌ای رویکرد هواوی در زمینه طراحی صنعتی مهم‌ترین تغییر اعمال شده در دستگاه جدید محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب هواوی از بهکارگیری نمایشگر تاشونده به خارج فاصله گرفته و در عوض از یک پنل تاشونده به داخل با طراحی مشابه سامسونگ گلکسی فولد استفاده کرده است. طراحی کتابی‌شکل دارای مزایای انگشت‌شماری است که احتمالا در اتخاذ چنین تصمیمی از جانب هواوی تاثیرگذار بوده است. در وهله نخست این سبک طراحی به لحاظ ذاتی مستحکم‌تر بوده و در برابر صدمات محیطی (به‌عنوان مثال گردوغبار و ذرات معلق درون جیب لباس‌ها و کلیدهای موجود در کیف پول) از نمایشگر دستگاه محافظت می‌کند. سطح نمایشگر در برابر اجسام خارجی نظیر کلید آسیب‌پذیر است؛ چرا که نمایشگرهای اولد تاشونده فاقد سطح شیشه‌ای فوق‌العاده مقاوم برای حفاظت از خود هستند. اگرچه برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که محصول آن‌ها از یک پوشش شبه شیشه‌ای برخوردار است.

ثانیا استفاده از طراحی کتابی‌شکل امکان بازگشایی نمایشگر تا حداکثر زاویه ممکن (نسبت به حالت تخت) را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب میزان بازشدگی نمایشگر در مقایسه با طراحی تاشونده به خارج به‌مراتب بیش‌تر خواهد بود. نهایتا استفاده از این سبک طراحی احتمالا به افزایش استقامت لولا نیز کمک خواهد کرد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ 2 مورد از 3 دلیل فوق با افزایش استقامت گوشی حین استفاده از آن در دنیای واقعی مرتبط هستند.

طراحی مورد استفاده توسط هواوی دارای برخی ویژگی‌های جالب‌توجه است. به‌عنوان مثال میت ایکس 2 دارای طراحی گوه‌ای‌شکل بوده و یک طرف آن از طرف دیگر ضخیم‌تر است؛ به گونه‌ای که ضخامت گوشی در یک سمت برابر با 4.4 میلی‌متر بوده و در سمت دیگر به 8.2 میلی‌متر می‌رسد. بی‌تردید این مشخصه به مدیریت هرچه بهتر فضای داخلی دستگاه کمک می‌کند؛ موضوعی که همواره در گوشی‌های تاشو با پیچیدگی‌هایی همراه است.

طراحی گوه‌ای احتمالا ایده‌ای فوق‌العاده است که موجب می‌شود تا المان‌های حجیم گوشی نظیر مدارات محاسباتی و باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی در یک طرف و عناصر کوچک‌تر مانند رادیو و آنتن‌ها در سمت دیگر دستگاه تعبیه شوند. نتیجه نهایی دستیابی به یک گوشی تاشو باریک‌تر نسبت به گلکسی زد فولد 2 (با ضخامت 14.7 میلی‌متری) است.


همچنین اندازه نمایشگر دستگاه نسبت به جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ اندکی بزرگ‌تر است. نمایشگر خارجی گوشی دارای اندازه 6.45 اینچی، رزولوشن 1160×2700 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتزی است؛ در حالی‌که نمایشگر داخلی از اندازه 8 اینچی، رزولوشن 2480×2200 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. وجود نمایشگر خارجی بزرگ موجب می‌شود تا بسته شدن دستگاه تجربه‌ای مشابه یک گوشی معمولی را به کاربران منتقل نماید. این موضوع در بسیاری از سناریوهایی که استفاده از هر 2 دست امکان‌پذیر نبوده یا دشوار است؛ حیاتی خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان پس از بررسی ورژن اولیه گلکسی فولد و گلکسی زد فولد 2 سامسونگ متقاعد شده‌اند که این دستگاه‌ها دارای جایگاهی ویژه در بازار بوده و بسیاری از کاربران اساسا به‌دنبال یک نمایشگر بزرگ‌تر هستند. دستگاه‌های تاشو رقابت خود با محصولات رول شونده نظیر گوشی ال‌جی با نمایشگر رول شونده را آغاز کرده‌اند؛ البته اگر این فناوری در دسترس مصرف‌کنندگان نهایی قرار گیرد.

اکثر کاربران برای افزایش فضای حقیقی نمایشگر هندست خود مایل به پرداخت هزینه 2784 دلاری نیستند؛ موضوعی که یقینا شمار مخاطبان بالقوه چنین دستگاهی را کاهش خواهد داد. اکنون با اطمینان می‌توان اعلام کرد که هواوی با عرضه اسمارت‌فون میت ایکس 2 به‌دنبال نمایش پیشتازی خود در عرصه فناوری است. از این نقطه‌نظر کمپانی چینی به موفقیت دست یافته است. میت ایکس 2 تاکنون به‌عنوان یک محصول فوق‌العاده و کاملا متقاعدکننده در فضای اسمارت‌فون‌های تاشو ظاهر شده است. به منظور اظهارنظر پیرامون تجربه کاربری این هندست ناچارا بایستی تا زمان عرضه آن به بازار منتظر بمانیم.

2 در مورد “هواوی از گوشی تاشو میت ایکس 2 رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH