انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید پلی‌استیشن 5 با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های SSD

شرکت سونی با تبلیغات پر سروصدای خود پیرامون حافظه SSD فوق سریع به‌کارگیری شده در پلی‌استیشن 5 از این مشخصه به‌عنوان یکی از نقاط قوت برای فروش کنسول بازی خود استفاده کرد. حافظه SSD با سرعت بارگذاری تقریبا بی‌سابقه خود در واقع نشان‌دهنده نسل جدیدی از رسانه‌های ذخیره‌سازی است. با این‌حال حافظه‌های SSD با یک مشکل کوچک مواجه هستند: فضای ذخیره‌سازی این حافظه‌ها به آسانی پر می‌شود. امروزه بازی‌ها به تدریج در حال حجیم‌تر شدن هستند و بی‌تردید بازی‌های نسل آینده نیز به این سمت وسو گرایش خواهند داشت. به‌عنوان مثال بازی Call of Duty Warzone به آسانی می‌تواند 675 گیگابایت از فضای خالی حافظه PS5 را اشغال نماید. این کنسول به‌همراه یک درگاه اختصاصی برای حافظه (SSD (M2 روانه بازار می‌شود.

با این‌حال درگاه مذکور از زمان عرضه کنسول غیرفعال شده است. اگرچه این وضعیت به‌زودی دستخوش تغییر خواهد شد؛ زیرا سونی بالاخره امکان اضافه نمودن فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر را در اختیار کاربران پلی‌استیشن 5 قرار داده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید جهت پشتیبانی از حافظه SSD اضافی در اواسط سال میلادی جاری منتشر خواهد شد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه بلومبرگ با انتشار به‌روزرسانی جدید قابلیت پشتیبانی از حافظه SSD جانبی نیز به کنسول اضافه خواهد شد. همچنین به منظور جلوگیری از افزایش بیش از اندازه دمای دستگاه سرعت عملکرد فن خنک‌کننده نیز افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر سونی مشغول توسعه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری با قابلیت پشتیبانی از حافظه SSD جانبی است

با انتشار به‌روزرسانی جدید فیر‌م‌ور کاربران به آسانی می‌توانند حافظه SSD جدید خود را به کنسول متصل نمایند. فرآیند نصب یک SSD جدید نیز بسیار آسان بوده و چگونگی انجام آن نیز در ویدیوی تولید شده توسط سونی مورد اشاره قرار گرفته است. به منظور مشاهده ویدیوی مذکور کافیست اینجا کلیک کنید.

پلی‌استیشن 5 به‌همراه یک درگاه ویژه حافظه SSD ثانویه با قابلیت دسترسی آسان روانه بازار می‌شود. شما با دسترسی به این درگاه صرفا بایستی حافظه SSD جدید خود را به آن متصل نمایید. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که پلی‌استیشن 5 از کدامیک از حافظه‌های SSD پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس دانسته‌های فعلی انتظار می‌رود که این کنسول نیازمند حافظه‌هایی با سرعت عملیاتی مشابه در زمینه خواندن و نوشتن داده‌ها یا حداقل سرعتی نزدیک به آن است. تا این لحظه سونی به هیچ حافظه SSD خاصی جهت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی اشاره نکرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی ژاپنی مدت کوتاهی پیش از انتشار آپدیت فهرست SSDهای اختصاصی موردتائید خود را اعلام خواهد کرد. در عین‌حال کمپانی احتمالا مشخصات پیشنهادی برای استفاده از SSDهای متفرقه را با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت. شایان به ذکر است که پیش از این کاربران قادر به ذخیره‌سازی بازی‌های PS4 روی یک هارد دیسک اکسترنال بودند. با این‌حال کاربران بایستی با محدودیت‌ سرعت خواندن اطلاعات از روی هارد دیسک دست و پنجه نرم کنند.

عملکرد فن پلی‌استیشن 5 بهینه‌سازی خواهد شد

پیش‌تر در اکتبر سال 2020 شرکت سونی به بهینه‌سازی احتمالی سیستم‌ خنک‌کننده کنسول پلی‌استیشن 5 از طریق انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری اشاره کرد. Yasuhiro Ootori؛ معاون ارشد واحد طراحی مکانیکی در موسسه SIE خاطرنشان کرد که عملکرد فن مطابق با شرایط خاص هر بازی و بر اساس بار پردازشی وارد شده به APU (واحد پردازشی شتاب‌دهنده) تنظیم خواهد شد.

“در آینده بازی‌های جدیدی منتشر خواهند شد و اطلاعات مربوطه بر اساس رفتار APU گردآوری می‌شوند. ما به‌دنبال بهینه‌سازی عملکرد سیستم خنک‌کننده بر اساس داده‌های گردآوری شده هستیم.”

به گفته آقای Yasuhiro کنسول PS5 دارای سنسورهای حرارتی داخلی است که در ارتباط با APU فعالیت می‌کنند. این سنسورها سرعت فن دستگاه را تنظیم خواهند کرد. سونی با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید کلیه موارد فوق را مدنظر قرار داده است. این به‌روزرسانی عملکرد کلی کنسول را ارتقاء می‌دهد.

2 در مورد “انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید پلی‌استیشن 5 با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های SSD”

  1. هیچ جوره پی اس 5 به صرف نیست قیمتش بالاس بازیاش گرونه و سنگین نت با حجم بالا هم میخواد که ما پینگمون پایینه
    کلا هیچی به هیچی

  2. این کار باعث میشه امنیتش بیاد پایین و هرچی امنیت پایین بیاد واسه ما ایرانیا بهتره
    چون زودتر هک میشه ??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH