هواوی احتمالا در اواخر سال جاری به بازار خودروهای برقی وارد خواهد شد

2 سال پیش شرکت هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رفت. همچنین قرار بود این کمپانی چینی با ایده‌های خود در زمینه فناوری 5G شرایط دنیا را متحول نماید. آینده کمپانی در زمینه اسمارت‌فون و فناوری 5G روشن و امیدوارکننده به‌نظر می‌رسید. در واقع هواوی نخستین برند تولیدکننده اسمارت‌فون بود که به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده سیطره سامسونگ بر بازار شناخته شد. با این‌حال در ماه مه سال 2019 همه چیز به یکباره نابود شد. دولت آمریکا نام هواوی را به لیست سیاه خود انتقال داد و این کمپانی چینی را به‌عنوان عاملی برای تهدید امنیت ملی خود معرفی کرد.

دولت آمریکا ادعا می‌کند که هواوی با دولت چین رابطه‌ای قوی دارد و این موضوع به منزله خطری برای امنیت کاربران قلمداد می‌شود. هواوی برای رفع ممنوعیت‌های اعمال شده با تمام قوا تلاش کرد؛ اما این پدیده نهایتا عملی نشد. در نتیجه این ممنوعیت‌ها دسترسی هواوی به سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) و سایر ایده‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اصالتا آمریکایی مسدود شد. کمپانی با عرضه سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) تلاش کرد تا بر این مشکلات غلبه نماید. با این‌حال سال گذشته شرکت تایوانی TSMC ناچارا تحویل سفارشات مربوط به تراشه‌های 5 نانومتری به هواوی را متوقف کرد و این اقدام موجب پیچیدگی بیش‌تر اوضاع شد.

اکنون آینده هواوی در بازار اسمارت‌فون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که کمپانی دیگر قادر به تولید تراشه‌های پیشرفته برای اسمارت‌فون‌های خود نیست. هواوی اخیرا نسبت به فروش برند فرعی خود موسوم به آنر اقدام کرد. این تصمیم با هدف متمرکز نمودن تلاش‌های کمپانی جهت بقاء برند اصلی اتخاذ شد. همچنین هواوی به منظور آماده‌سازی زمینه خروج نهایی از بازار اسمارت‌فون مشغول گسترش کسب‌وکار خود در حوزه‌های مختلف است. طی ماه‌های اخیر این برند چینی محصولاتی نظیر تلویزیون‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و ابزارهای جانبی متنوعی را به بازار عرضه کرده است. با این‌حال بر اساس یک گزارش جدید هواوی برای ورود به حوزه‌ای جدید و غیرمنتظره یعنی تولید خودروهای برقی کاملا مصمم است.

خودروهای برقی هواوی در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد

بر اساس یک گزارش جدید کمپانی هواوی به‌دنبال عرضه اتومبیل‌های برقی با برند اختصاصی خود است. برخی از این خودروها احتمالا حتی پیش از پایان سال جاری عرضه خواهند شد. ظاهرا اکنون کمپانی چینی فرآیند طراحی داخلی خودروهای برقی و تولید تجهیزات ناوبری آن‌ها را آغاز نموده است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد هواوی به مقوله ساخت قطعات خودرو علاقه دارد. اکنون به‌نظر می‌رسد که هدف واقعی این شرکت توسعه و تولید اتومبیل برقی اختصاصی خود است.

ریچارد یو؛ رئیس گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی فردی است که رشد خیره‌کننده کمپانی در دنیای اسمارت‌فون مدیون حضور وی است. ظاهرا اکنون آقای یو تلاش‌های خود را روی مقوله خودروهای برقی متمرکز نموده است. بنابراین انتظار می‌رود که این خودروها با قیمت‌گذاری مناسب و منطقی روانه بازار شوند. بر اساس برخی گزارشات هواوی مشغول مذاکره با شرکت خودروسازی Changan Automobile، یک نهاد دولتی در چین، گروه BAIC Group’s BluePark New Energy Technology و سایر خودروسازان است. کمپانی قصد دارد تا از کارخانجات خودروسازی خود برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کند. در حال حاضر همه چیز صرفا در حد گمانه‌زنی است. سخنگوی هواوی برنامه‌های کمپانی برای طراحی خودروهای الکتریکی یا تولید اتومبیل‌هایی با برند هواوی را تکذیب کرد. به گفته وی هواوی یک شرکت خودروسازی محسوب نمی‌شود.

3 در مورد “هواوی احتمالا در اواخر سال جاری به بازار خودروهای برقی وارد خواهد شد”

  1. شایعه اس الان دیگه همه شرکتای از این حرفای الکی میزنن که سهامشونو بالا پایین کنن
    خودروسازی کار هرشرکتی نیست هواوی یوی دو ساله تازه رفته توی کار لپتاپ اونم با این وضعیت تحریمی که شده احتمال شکستش وجود داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH