پونیشا به دنبال ارتباط نیروی کار داخلی با بازار کار خارج از کشور به واسطه کریپتوکارنسی‌ها

نیما نور محمدی، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره پونیشا در یک کنفرانس خبری آنلاین به پرسش خبرنگاران در مورد پونیشا، سرمایه‌گذاری بر روی این پلتفرم و برنامه‌ها و اهداف مدیران پونیشا در مورد آینده این پلتفرم پاسخ داد.

پلتفرم پونیشا بستری است برای برون‌سپاری پروژه‌های آنلاین مانند برنامه‌نویسی، طراحی، تولید محتوا و… که با تعامل میان کارفرما و فریلنسر انجام می‌شود. پونیشا به کارآفرینان و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق ایجاد پروژه بتوانند نیروی متخصص مورد نیاز خود را پیدا و از طریق پرداخت ‌امن با آنها به صورت غیرحضوری کار کنند. به این صورت که کارفرما مبلغ پروژه را به پونیشا پرداخت می‌کند و پس از تحویل و رضایت از کار، پونیشا مبلغ را به فریلنسر تحویل می‌دهد.

سرمایه گذاری 18 میلیاردی بر روی پونیشا

رشد این پلتفرم در سال اخیر موجب شد تا صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه 8 میلیارد تومان بر روی پونیشا سرمایه‌گذاری کند، رادمان ربیعی؛ نایب رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه، در رابطه با دلیل این سرمایه‌گذاری می‌گوید: پونیشا به عنوان یکی از استارتا‌‌‌‌پ‌های مطرح زیست‌بوم فناوری کشورمان توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی از ابتدای فعالیتش داشته باشد و آغاز این همکاری می‌تواند بیش از پیش، مسیر نقش‌‌آفرینی و ارزش‌آفرینی این استارتاپ برای تمامی ذینفعان از جمله جامعه استارتاپی، کارفرمایان و فریلنسرها را هموارتر سازد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری ایران فرانسه نیز 7 میلیارد تومان بر روی پونیشا سرمایه‌گذاری کرده تا با 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رئیس هیئت مدیره این شرکت، میزان کل سرمایه جذب شده توسط پونیشا به 18 میلیارد تومان برسد.

نیما نور محمدی، رئیس هیئت مدیره پونیشا در کنفرانس خبری آنلاین این پلتفرم با تاکید به سرمایه جذب شده اعلام کرد: با توجه به این سرمایه‌گذاری، پونیشا دیگر نیازی به سرمایه ندارد، این پلتفرم راه‌اندازی شده و کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند، سرمایه جذب شده نیز با تمرکز بر رشد پلتفرم پونیشا، افزایش تعداد پروژه‌ها و درآمد فریلنسرها به کار گرفته می‌شود. در حال حاضر بیزینس‌های کوچک در پونیشا فعالیت دارند، ما با به دنبال آن هستیم تا مسیر را برای جذب پروژه‌ها و بیزینس‌های بزرگ به پونیشا هموار کنیم، همچنین به دنبال ورود به بازار خارج از ایران هستیم تا پل ارتباطی میان شرکت‌های خارجی و نیروی کار داخلی را ایجاد کنیم، به همین جهت پونیشا از پرداخت با پی‌پل و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. بخش دیگری از این سرمایه برای جذب نیروی انسانی اختصاص می‌یابد.

پونیشا با ظاهری جدید در راه است

نور محمدی در پاسخ به سوالی در مورد انتقادهایی که از تجربه کاربری در پونیشا وجود دارد گفت: در حال حاضر UX و UI جدید ما آماده است و پس از تست جایگزین پونیشای فعلی خواهد شد، با این اتفاق مشکلات فعلی پلتفرم رفع خواهد شد.

وی همچنین در مورد میزان پرداختی کم کارفرمایان برای فریلنسرها و برنامه‌های پونیشا برای رفع این مشکل اعلام کرد: به دنبال آن هستیم تا با بهبود دسته‌بندی‌ها، نیروهای متخصص را به کارفرمایان حرفه‌ای متصل کنیم، همچنین امکان جستجو بر اساس هزینه نیز کمک خواهد کرد تا فریلنسرها بتوانند راحت‌تر کار مناسب با میزان درآمد مد نظرشان را پیدا کنند.

نور محمدی با اشاره به درآمد 12 میلیارد تومانی فریلنسرها در پونیشا طی یک سال گذشته در مورد تعداد نیروهای فعلی این پلتفرم گفت: در حال حاضر 470 هزار کاربر در پونیشا ثبت نام کردند که از این تعداد 100 هزار نفر کارفرما و بقیه فریلنسر هستند.

در تدارک بخشی ویژه برای کارفرمایان و فریلنسرهای حرفه‌ای هستیم

رئیس هیات مدیره پونیشا در مورد جذاب‌تر کردن چهره این پلتفرم برای جذب بیزینس‌های بزرگ و فریلنسرهای حرفه‌ای گفت: یکی از تغییراتی که در آینده ایجاد خواهیم کرد، ایجاد یک بخش اختصاصی برای ارتباط فریلنسر حرفه‌ای با کارفرمایانی است که به دنبال نیروی متخصص هستند، به این ترتیب کارفرمایان، نیروهای متخصص و با تجربه مد نظر خود را به راحتی شناسایی خواهند کرد و فرایند جذب نیروی متخصص بهبود پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مضرات احتمالی این دسته بندی میان نیروهای معمولی و حرفه‌ای گفت: ما هر قابلیت را قبل از لانچ، تست و آزمایش خواهیم کرد، این بخش بندی باعث رشد فریلنسرها می‌شود و موجب می‌شود آن‌ها برای ورود به بخش فریلنسر حرفه‌ای تلاش کنند. با اینکار کارفرما‌یان نیز می‌توانند نیروی مد نظر خود را از افرادی که با تخصص پایین‌تر و هزینه کمتر کار می‌کنند و افراد حرفه‌ای که با هزینه بیشتر کار تخصصی‌تری انجام می‌دهند به راحتی پیدا کنند.

تاثیر پاندمی در توسعه پونیشا محدود بود

بنیان‌گذار پونیشا در مورد تاثیر پاندمی در جا افتادن فرهنگ فریلنسری و رشد این پتفرم گفت: در یک سال گذشته همه چیز تغییر کرده است، سرمایه ما به صورت کامل به شکل ریموت جذب شد، در صورتی که اگر پاندمی نبود این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد، اما نمی‌توانم تمام اعتبار رشد پونیشا را به پاندمی دهم، پونیشا پیش از آغاز پاندمی نیز رشد خوبی داشت، البته پاندمی به ما کمک کرد اما تاثیر آن محدود بود.

به دنبال ارتباط با بازار کار خارج از کشور هستیم

نور محمدی در پایان کنفرانس درمورد آن که آیا پونیشا می‌تواند به رابطی میان نیروی کار داخل ایران و بازار کار خارج از کشور تبدیل شود، تاکید کرد: اتصال بین نیروی کار داخل ایران و بازار کار خارج برای ما جذاب است، حتما به دنبال این اتفاق هستیم اما تحریم‌ها دست و پای ما را بسته است، به تازگی روی کار آمدن بازار کریپتوکارنسی‌ها کمک زیادی کرده و کارآفرینان خارج از کشور با وجود تحریم‌ها هم می‌توانند با ما کار کنند. در همین راستا پلتفرم پونیشا با زبان انگلیسی نیز آماده به کار است و به زودی لانچ می‌شود.

2 در مورد “پونیشا به دنبال ارتباط نیروی کار داخلی با بازار کار خارج از کشور به واسطه کریپتوکارنسی‌ها”

  1. خیلی عالیه اما بازهم مشکل اینه که این پلتفرمهای واسطه بجای واسطه بودن به فکر دلالین
    واسطه باید با درصد جزئی کارشو انجام بده
    اصل واسطه بودن همینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH