انتشار کلیپ خواننده غیرمجاز در رسانه‌های صوت و تصویر غیرمجاز است

پس از انتشار دموی موزیک ویدیو یک خواننده غیر مجاز و حضور یک بازیگر غیرمجاز در این ویدیو، نگرانی‌های بسیاری از طرف خانواده‌ها و والدین برای حفاظت و صیانت از حقوق کودکان به وجود آمده است، در همین راستا ساترا، با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از کودکان در فضای مجازی، از روز 12 اسفند، با انتشار ابلاغیه‌ای انتشار این کلیپ را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.

به این ترتیب هر نوع انتشار کل یا بخشی از این کلیپ و موسیقی آن در رسانه‌های صوت تصویر ممنوع است و از روز گذشته با تذکر ساترا، این ویدیو از برخی رسانه‌های داخلی حذف شد. با اعلام ساترا مردم در صورت مشاهده این کلیپ در رسانه‌های داخلی می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به گزارش تخلف اقدام نمایند.

روبیکا با انتشار این کلیپ به دردسر افتاد

با اعلام علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، روبیکا اولین رسانه‌ای است که با توجه به تذکر پیشین، این تیزر را منتشر کرده و حالا پرونده آن به کمیته تخلفات ساترا ارجاع شده است. علی سعد در همین مورد در توییتر خود نوشت: پرونده روبیکا به عنوان رسانه داخلی با بیشترین تخلف و بدون مجوز که علی رغم تذکر قبلی، اقدام به انتشار تیزر کرده است به کمیته تخلفات ساترا ارجاع شد. کاربران در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به ارایه گزارش تخلفات اقدام کنند.

سعد در توییت خود اشاره کرد که روبیکا مجوز ندارد و بیشترین تخلف را دارد، این بخش از سخنان معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا موجب شائبه‌ای شد که در حال حاضر فعالیت روبیکا با مجوز قانونی است یا خیر؟ اگر روبیکا مجوز ندارد چگونه فعالیت می‌کند و در صدا و سیما نیز تبلیغات آن منتشر می‌شود.

سعد در یک توییت دیگر در پاسخ به این شائبه گفت: روبیکا پیش‌تر یک بار از ساترا مجوز دریافت کرده ولی به دلیل حجم تخلفات این مجوز تمدید نشد. ساترا اخیرا در خصوص عدم تبلیغات روبیکا نامه‌نگاری و آن را ممنوع اعلام کرده است، امیدواریم پیگیری‌ها منجر به نتیجه شود و شاهد رعایت عدالت در حوزه رسانه‌ای کشور باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH