سلب امتیاز مالکیت سیمکارت از طریق اپلیکیشن اپراتورها امکان‌پذیر شد

مجید حقی، معاون امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت در اپلیکیشن‌ اختصاصی اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.

در سال‌های اخیر موضوع سوءاستفاده از سیمکارت‌های جعلی و بدون هویت مشکلات متعددی را برای مشترکان ایجاد کرده است، به دلیل آن که هر نوع سوءاستفاده از سیمکارت متوجه مالک آن است، گاها بسیاری از کاربران به دلیل سوءاستفاده از سیمکارت‌هایشان درگیر پرونده‌های مختلف قضایی شده‌اند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این موضوع ورود پیدا کرده و از این پس امکان سلب امتیاز مالکیت سیمکارت بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پبشخوان یا نمایندگی اپراتورها فراهم شده است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات در این زمینه اعلام کرد: فاز اول راه‌اندازی سامانه سلب امتیار مالکیت سیمکارت به جهت جلوگیری از مراجعات مردم به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی اپراتورها در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا اجرایی شد، به این ترتیب مشترکین می‌توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اپراتور خود (مانند همراه من و ایرانسل من و…)، در بخش مدیریت سیمکارت‌ها، جهت سلب امتیاز سیمکارت‌هایی که در اپراتور به نامشان است، اقدام کنند.

همچنین برای مشترکان سیمکارت اپراتورهای مجازی تلفن همراه (مانند شاتل موبایل، های‌وب و…) نیز باید به وب‌سایت اپراتور خود مراجعه کرده و با مشاهده سیمکارت‌های تحت مالکیت خود، یکی از گزینه‌های “عدم نیاز به سیم‌کارت” یا “عدم اطلاع از صدور سیمکارت” را به جهت سلب قطعی امتیاز سیمکارت انتخاب کنند.

طبق قوانین رگولاتوری، هر فرد ایرانی می‌تواند 10 سیمکارت به نام خود داشته باشد، بسیاری از این سیمکارت‌ها بعد از مدتی دور انداخته می‌شوند یا دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به همین جهت امکان سوء‌استفاده از سیمکارت‌های قدیمی وجود دارد. ضمنا اتباع غیرایرانی نیز می‌توانند 3 سیمکارت به نام خود داشته باشند. این افراد با ارائه مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت پناهندگی، کارت اقامت، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند سیمکارت دریافت کنند.

3 در مورد “سلب امتیاز مالکیت سیمکارت از طریق اپلیکیشن اپراتورها امکان‌پذیر شد”

  1. از اون کارای خوبه که کاغذ بازی و مراجعه حضوری رو کم میکنه اما اگه اجرایی باشه
    چون ممکنه یه نفر دیگه خطامونو بسوزونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH