نوکیا و سامسونگ قرارداد صدور مجوز ثبت استانداردهای ویدیویی را امضا کردند

کمپانی‌های نوکیا و سامسونگ توافق‌نامه صدور مجوز ثبت اختراع برای استانداردهای ویدیویی را امضاء کردند. بر اساس این توافق شرکت سامسونگ هزینه استفاده از نوآوری‌های ویدیویی ثبت شده توسط کمپانی فنلاندی را به نوکیا پرداخت خواهد کرد. برای روشن شدن هرچه بیش‌تر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که این قرارداد با نوکیا منعقد شده و کمپانی HMD Global در آن هیچ نقشی ندارد.

نوکیا تاکنون به‌خاطر فناوری ویدیویی خود چندین جایزه مختلف از جمله 4 جایزه فناوری و مهندسی Emmy را کسب کرده است. این کمپانی طی مدت 20 سال گذشته بالغ بر 129 میلیارد یورو در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و بیش از 20 هزار خانواده از پتنت‌ها را به خود اختصاص داده است (از این تعداد بیش از 3500 مورد با فناوری 5G مرتبط هستند).

هر 2 کمپانی دارای قدمتی طولانی هستند. در سال 2013 سامسونگ با انعقاد قراردادی 5 ساله مجوز استفاده از پتنت‌های نوکیا را دریافت کرد. سپس در سال 2016 و پس از برتری نوکیا در رقابت صدور مجوز ثبت اختراع این 2 شرکت کره‌ای و فنلاندی توافق‌نامه دوجانبه صدور مجوز را گسترش دادند. این توافق‌نامه ثبت اختراع در سال 2018 برای بار دیگر تمدید شد. نوکیا تنها کمپانی طرف قرارداد سامسونگ به‌شمار نمی‌رود. طی ماه ژانویه کمپانی اریکسون در جریان نبرد حقوقی گواهی ثبت اختراعات موسوم به FRAND در ایالت تگزاس بر سامسونگ غلبه کرد. در حال حاضر این شرکت سوئدی بر سر موضوعی مشابه از سامسونگ در اروپا شکایت کرده است. با این‌حال چنین نبردی نخستین تقابل 2 شرکت با یکدیگر محسوب نمی‌شود. به‌عنوان مثال کمپانی‌های سامسونگ و اریکسون پیش‌تر یک نبرد حقوقی در زمینه ثبت اختراع را با پرداخت مبلغ 650 میلیون دلار به شرکت سوئدی حل و فصل کردند.

2 در مورد “نوکیا و سامسونگ قرارداد صدور مجوز ثبت استانداردهای ویدیویی را امضا کردند”

  1. سر چه چیزایی دعوا میکنن خب اختراعتو اونم زد چی ازت کم میشه برو یه چی دیگه اختراع کن والا بخدا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH