ابتلای 450 کارمند شرکت تسلا به ویروس کرونا پس از بازگشایی کارخانه در ایالت کالیفرنیا!

داده‌های جدید یک وبسایت معتبر با نام PlainSite (به نقل از نشریه واشنگتن پست) نشان می‌دهد که به‌دنبال صدور دستورالعمل‌های اجرایی توسط وزارت بهداشت ایالات‌متحده در ماه مه گذشته و بازگشایی مجدد کارخانه تسلا واقع در شهر فریمونت ایالت کالیفرنیا، تا ماه دسامبر سال 2020 تعداد 450 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 مشاهده شده است.

در ماه مارس گذشته به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا مقامات بهداشت عمومی در شهرستان آلامدا (محل استقرار کارخانه فریمونت) فعالیت کلیه کسب‌وکارها به‌جز موارد ضروری را محدود کردند. شرکت تسلا از این فرمان سرپیچی کرد؛ اما سرانجام در روز 23 مارس (4 فروردین ماه 99) کارخانه خود را تعطیل کرد. با این‌حال چند روز بعد کمپانی تسلا فرآیند تولید در کارخانه فریمونت را مجددا از سر گرفت. این اقدام ناقض قوانین بهداشت عمومی بود. در آن مقطع زمانی ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در حساب‌کاربری توئیتری خود اعلام کرد که وی در کنار کارگران شاغل در کارخانه فریمونت حضور خواهد یافت. همچنین آقای ماسک برای دستگیری خود به مقامات محلی طعنه زد.

در ادامه طرح بازگشایی شرکت تسلا تصویب شد؛ در حالی‌که این کمپانی خودروسازی پیش‌تر برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده در ماه مارس اقدام به از سرگیری فعالیت خود نموده بود. ایلان ماسک به‌عنوان یکی از منتقدان جدی دستورالعمل‌های قرنطینه در دوران شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته، مقامات محلی را به انتقال کارخانه از شهر فریمونت به خارج از ایالت کالیفرنیا تهدید کرد. شرکت تسلا در روز 9 مه سال گذشته (20 اردیبهشت ماه 99) اقدام به تنظیم یک دادخواست حقوقی علیه مقامات شهرستان آلامدا نمود؛ اما خودروساز آمریکایی کمتر از 2 هفته بعد از شکایت خود صرفنظر کرد.

بر اساس گزارش نشریه واشنگتن پست، اسناد به‌دست آمده توسط وبسایت PlainSite نشان می‌دهند که در ماه مه سال 2020 تقریبا 10 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 در شرکت تسلا گزارش شده و این رقم تا ماه دسامبر نیز کماکان به روند صعودی خود ادامه داده است؛ تا جایی‌که در آخرین ماه سال 2020 تعداد 125 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کارخانه به ثبت رسیده است. کارخانه تسلا واقع در شهر فریمونت دارای تقریبا 10 هزار کارمند است.

2 در مورد “ابتلای 450 کارمند شرکت تسلا به ویروس کرونا پس از بازگشایی کارخانه در ایالت کالیفرنیا!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH