وزیر ارتباطات: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه از سر گرفته می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که اخیرا برای نظارت بر روی پروژه‌های این وزارتخانه در استان همدان، به این استان سفر کرده است، اعلام کرد که عرضه بسته‌های اینترنت شبانه مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهرمی در این مورد توضیح داد: حدود یک سال پیش بود که برای اولین بار ابلاغیه منع ارائه بسته‌های اینترنت شبانه به اپراتورها رسید، ارائه بسته‌های اینترنت شبانه از همان زمان تا اندازه‌ای محدود شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت کامل عرضه بسته‌های شبانه به طور کامل پیگیری نشد.

وزیر ارتباطات اشاره کرد: دیدگاه مراجع فرهنگی آن است که بسته‌های اینترنت شبانه باعث بیدار ماندن دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود، ما نیز اعلام کردیم که اگر اینترنت نباشد، جوانان خود را با چیز دیگری سرگرم می‌کنند و ماهواره می‌بینند. با این وجود، پیگیری‌هایی صورت گرفته تا ارائه اینترنت شبانه مجددا به جدول بسته‌های اینترنتی عرضه شده توسط اپراتورها بازگردد.

آذری جهرمی با تاکید به پیشرفت‌های صورت گرفته در توسعه اینترنت روستایی اعلام کرد: تاکنون بیش از 92 درصد روستا‌های بالای 30 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل شده‌اند و تنها 8 درصد باقی مانده که تا اردیبهشت 1400 و پیش از پایان کار دولت دوازدهم، آن‌ها نیز به شبکه اینترنت متصل می‌شوند. این روستاها بیشتر مربوط به استان سیستان و بلوچستان هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به سفر خود به استان همدان تاکید کرد: استان همدان از لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت وضعیت مناسبی دارد، بیشتر زیرساخت‌های شبکه روستایی این استان مربوط به ADSL است که با توجه به موقعیت گردشگری که استان همدان دارد، باید اینترنت همراه نیز در این استان ارتقا پیدا کند.

آذری جهرمی در مورد برنامه‌های دولت برای استان همدان گفت: برای جبران ضعف در توسعه اینترنت همراه در این استان، برنامه احداث 108 سایت مخابراتی را در دستور کار قرار دادیم تا افزایش پوشش پهنای باند اینترنت تلفن همراه در روستاها به بالای 90 درصد افزایش پیدا کند.

 

3 در مورد “وزیر ارتباطات: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه از سر گرفته می‌شود”

  1. نخوابیدن خوب نبود حالا خوب شد؟؟؟
    تکلیف مارو روشن کنید
    نزدیک انتخابات همه بدیا خوب میشن؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH