هرآنچه که باید در رابطه با گلکسی A52 و گلکسی A72 بدانید

عرضه سری جدید گوشی‌های گلکسی A سامسونگ با معرفی رسمی مدل‌های پایین‌رده‌ای نظیر گلکسی A32 و گلکسی A02 آغاز شد و اکنون نوبت به هندست‌های میان‌رده رسیده است. امروز شرکت سامسونگ از اسمارت‌فون‌های گلکسی A52 و گلکسی A72 رونمایی کرد. هر 2 هندست بر مقوله سرگرمی تمرکز دارند؛ اما در عین‌حال گجت‌هایی همه منظوره به‌شمار می‌روند.

گلکسی A52 در 2 ورژن 4G و 5G روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که گلکسی A72 صرفا به‌عنوان یک گوشی 4G در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در ادامه به اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ نگاهی نزدیک‌تر خواهیم داشت:

سامسونگ گلکسی A52 و A52 5G

گلکسی A52 مدل کوچکتر 2 اسمارت‌فون محسوب می‌شود. این هندست مجهز به یک نمایشگر تخت 6.5 اینچی و وزن 189 گرمی است. همچنین باتری این اسمارت‌فون با هر نوبت شارژ احتمالا برای مدت 2 روز شارژدهی خواهد داشت.

نمایشگر مورد استفاده در گلکسی A52 4G دارای یک پنل سوپر آمولد با رزولوشن +1080p و نرخ نوسازی بالای 90 هرتزی است. ورژن 5G این هندست از یک پنل 120 هرتزی بهره می‌گیرد. این پنل در حالت High Brightness Mode دارای حداکثر روشنایی 800 نیتی بوده و این موضوع به خوانایی بهتر محتوای نمایشگر حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید کمک می‌کند.

این نمایشگر از طریق یک روکش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. سایر بخش‌های گوشی دارای سطوح حفاظتی مضاعف هستند و این موضوع موجب احراز گواهی IP67 شده است. در نتیجه گوشی در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم بوده و در عمق 1 متری آب برای مدت 30 دقیقه دوام خواهد آورد.

گلکسی A52 دارای گواهی حفاظتی IP67 است/ مشخصه Samsung Knox امنیت دیجیتالی کاربران را تضمین می‌کند/ کاربران می‌توانند 2 جفت هدفون بلوتوث را به گوشی متصل کنند

دوربین قلب تپنده این هندست به‌شمار می‌رود. ماژول دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این سنسور دارای قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکال تصاویر (OIS) و فناوری Tetra-binning (نام انحصاری سامسونگ برای تکنولوژی Quad-Bayer) است. با فعال کردن این مشخصه 4 پیکسل 0.8 میکرونی با یکدیگر ادغام می‌شوند. به‌صورت پیش‌فرض تصاویر خروجی دوربین از رزولوشن 16 مگاپیکسلی برخوردار هستند. با این‌حال کاربران قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن کامل 64 مگاپیکسلی خواهند بود.


حالت شبانه 12 فریم مجزا را ثبت نموده و سپس به منظور ایجاد یک تصویر با روشنایی مطلوب و نویز پایین آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. مشخصه OIS به پایداری بهتر سوژه‌ها کمک می‌کند؛ در حالی‌که حالت شبانه نیز کارکرد ویژه خود را خواهد داشت. دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه است. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی از میدان دید 123 درجه‌ای برخوردار است. این دوربین مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است. لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین چهارگانه را تشکیل می‌دهند.

گلکسی A52 مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی همراه با یک شارژر 15 واتی درون جعبه گوشی است. این در حالیست که مدل‌های گران‌قیمت‌تر سری S فاقد چنین مشخصه‌ای هستند. این هندست از شارژر 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران با استفاده از این شارژر می‌توانند ظرف مدت 30 دقیقه میزان شارژ باتری را از 0 به 50 درصد ارتقاء دهند.


توان پردازشی گلکسی A52 4G از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 720G تامین می‌شود؛ در حالی‌که مدل 5G از تراشه اسنپ‌دراگون 750G بهره می‌گیرد. هسته‌های پردازشی CPU در تراشه اسنپ‌دراگون 750G یک نسل جدیدتر بوده و GPU آدرنو مورد استفاده در آن نیز کمی قدرتمندتر است. بعلاوه درایور نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. هر 2 تراشه دارای لیتوگرافی 8 نانومتری هستند.

مدل 4G به‌صورت استاندارد مجهز به رم 4 گیگابایتی است؛ اما مشتریان قادر به خریداری مدل‌هایی مجهز به رم 6 یا 8 گیگابایتی نیز خواهند بود. مدل 5G فاقد نسخه 4 گیگابایتی بوده و صرفا در ورژن‌هایی با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم قابل دسترس است. فضای ذخیره‌سازی گوشی برابر با 128 گیگابایت بوده و در صورت تمایل کاربران تا 256 گیگابایت قابل ارتقاء است. با این‌حال کاربران در صورت عدم نیاز به حافظه‌داخلی سریع کماکان می‌توانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی A52 در مدل‌های رنگی مشکی، آبی، بنفش و سفید

گلکسی A52 مجهز به رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 است. همچنین این هندست از ویژگی‌های امنیتی پکیج Knox برخوردار است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی توسط سیستم فیس آنلاک قابل استفاده است. بعلاوه کاربران جهت بازگشایی قفل گوشی می‌توانند از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری نمایند.

این هندست دارای مجموعه مناسبی از امکانات چندرسانه‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکرهای استریو اشاره کرد. اسپیکرها از فناوری دالبی آتموس و یک حالت تخصصی موسوم به “Dolby Atmos for gaming” پشتیبانی می‌کنند.


سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A52 5G با مدل‌های رنگی مشکی، آبی، بنفش و سفید در آینده‌ای نزدیک قابل دسترس خواهند بود. قیمت‌گذاری مدل 4G از 350 یورو آغاز می‌شود؛ در حالی‌که خریداری ورژن 5G حدودا 430 یورو (400 پوند) هزینه در برخواهد داشت. فروش گلکسی A52 5G هم‌اکنون در بریتانیا آغاز شده است و مشتریان با مراجعه به وبسایت Samsung.com قادر به ثبت سفارش خواهند بود.

سامسونگ گلکسی A72

سامسونگ گلکسی A72 با وجود یک نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی از ابعاد بزرگتری برخوردار است. با این‌حال ابعاد بزرگتر این هندست در افزایش وزن آن چندان تاثیرگذار نبوده و وزن گوشی برابر با 203 گرم است.

گلکسی A72 حداقل در مقطع کنونی فاقد ورژن 5G است. این موضوع بدان معناست که سخت‌افزار به‌کارگیری شده در این هندست از جمله تراشه اسنپ‌دراگون 720G مشابه ورژن 4G گلکسی A52 خواهد بود.

تصاویر سامسونگ گلکسی A72

نمایشگر سوپر آمولد این هندست از رزولوشن +1080p و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. این نمایشگر نیز از حالت High Brightness Mode پشتیبانی نموده و از حداکثر روشنایی 800 نیتی برخوردار است. قابلیت‌های امنیتی گوشی شامل حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی است. گلکسی A72 مجهز به یک لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری است. سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و قابلیت OIS یکی دیگر از مولفه‌های دوربین به‌شمار می‌رود. سایر المان‌های دوربین شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی مانده است. اکنون حسگر تشخیص عمق کنار گذاشته شده است؛ اما فقدان آن احتمالا برای هیچکس حائز اهمیت نخواهد بود.


این هندست همانند برادر کوچکتر خود دارای گواهی حفاظتی IP67 است. هر 2 هندست دارای اتصال پیشرفته بلوتوث هستند که  امکان اتصال همزمان 2 هدست بی‌سیم به گوشی را فراهم می‌کند. چنان‌چه مایل به گوش دادن موسیقی به‌صورت انفرادی هستید؛ در این‌صورت می‌توانید هدفون خود را به جک صوتی 3.5 میلی‌متری متصل کنید. همچنین اسپیکرهای استریو با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس را فراموش نکنید.

ظرفیت بالاتر باتری در گلکسی A72 مازاد انرژی موردنیاز برای نمایشگر بزرگتر این هندست را جبران می‌کند. این باتری با یک نوبت شارژ برای مدت 2 روز شارژدهی داشته و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A52 و گلکسی A72 با رابط کاربری One UI 3.1 روانه بازار شده و همانند سایر گوشی‌های سامسونگ از به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مدت 4 سال و 3 آپدیت‌ عمده سیستم‌عامل بهره‌مند خواهند شد.

سامسونگ گلکسی A72 در مدل‌های رنگی آبی، مشکی، بنفش و سفید روانه بازار خواهد شد

سامسونگ گلکسی A72 با قیمت‌گذاری پایه 450 یورویی/420 پوندی در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. این قیمت‌گذاری مربوط به نسخه‌ای از گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. همچنین مشتریان می‌توانند مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی را خریداری نمایند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز کماکان قابل دسترس خواهد بود. مشتریان برای ثبت سفارش می‌توانند به وبسایت Samsung.com مراجعه نمایند.

بازار کشور روسیه صرفا پذیرای مدل‌های 4G گلکسی A52 و گلکسی A72 خواهد بود. هر 2 هندست اکنون از طریق وبسایت رسمی سامسونگ قابل دسترس هستند. گلکسی A52 و گلکسی A72 به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 27 و 36 هزار روبل در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

3 در مورد “هرآنچه که باید در رابطه با گلکسی A52 و گلکسی A72 بدانید”

  1. کیفیت دارن ولی قیمتشون خیلی بالاس باید یه مدت بگذره افت کنن
    البته با این شرایط بازار صبر ممکنه قیمتو بالاتر ببره

  2. دوربین های عمق سنجی و مایکرو ( نسخه فوکوس ثابت ) یکی از بی استفاده ترین ترین گزینه ممکن برای یه گوشیه.

    1
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH