اسمارت‌فون نوکیا X20 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی HMD Global در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز 8 آوریل خود از اسمارت‌فون‌های جدید خود با اسامی نوکیا G10، نوکیا X10 و نوکیا X20 در کنار چندین مدل دیگر رونمایی خواهد کرد. امروز نوکیا X20 در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شده است. اطلاعات فهرست گیک‌بنچ تائید می‌کند که این دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G خواهد بود.

بر اساس گزارشات پیشین نوکیا الگوی نامگذاری اعشاری سابق برای اسمارت‌فون‌های خود را کنار خواهد گذاشت. بدین‌ترتیب اکنون از روش نامگذاری سرراست‌‌تری استفاده می‌شود و نوکیا G10 نخستین هندست از این طیف محسوب می‌شود. بر اساس گزارش جدید وبسایت NokiaPowerUser کمپانی HMD در کنار گوشی نوکیا G10 از مدل‌های نوکیا X10 (با اسم رمز Scarlet Witch) و نوکیا X20 (با اسم رمز Fast Silver) نیز رونمایی خواهد کرد.

نوکیا X20 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G، رم 6 گیگابایتی و سیستم‌‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. بر اساس گزارشات نوکیا X20 با قیمت‌گذاری حدودا 349 یورویی (416 دلاری) روانه بازار خواهد شد. همچنین مدل مجهز به 6 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز با برچسب قیمتی 300 یورویی (357 دلاری) به فروش خواهد رفت.

نوکیا دچار موانعی است که بایستی برطرف شوند

بازار اسمارت‌فون فضایی بسیار رقابتی بوده و به‌نظر می‌رسد که نوکیا نیز جلوه جادویی خود را از دست داده است. چنان‌چه کمپانی همانند گذشته مایل به متمایز نمودن خود باشد؛ در این‌صورت بایستی تغییرات قابل‌توجهی را ایجاد نماید. ساده‌سازی شیوه نامگذاری دستگاه‌های نوکیا رویدادی بسیار خوشایند است.  به بیان صادقانه نامگذاری اعشاری اسمارت‌فون‌های نوکیا (به‌عنوان مثال نوکیا 5.4) بسیار پیچیده به‌نظر می‌رسد. در واقع کاربران نمی‌توانند میان جدیدترین پرچم‌داران کمپانی و مدل‌های قدیمی‌تر تفاوتی قائل شوند. با استفاده از سیستم نامگذاری جدید این وضعیت تا حدود زیادی تسهیل خواهد شد.

همچنین کمپانی فنلاندی بایستی سیستم قیمت‌گذاری خود را مورد بازنگری قرار دهد. تمامی تولیدکنندگان اسمارت‌فون در مواجهه با فضای رقابتی موجود مشغول کاهش قیمت محصولات خود هستند. حتی امروزه برندهایی نظیر سامسونگ و اپل نیز در قیمت‌گذاری تولیدات خود وسواس بسیار زیادی به خرج می‌دهند. این موضوع به آسانی بر عملکرد یک برند در بازار اسمارت‌فون تاثیر می‌گذارد.

نوکیا 8 سیروکو

چالش‌های نوکیا در عرصه فناوری 5G موجب عقب‌افتادگی چشمگیر این برند نسبت به شرکت‌های هواوی و اریکسون شده است

در حال حاضر 3 تولیدکننده عمده در عرصه ساخت تجهیزات و زیرساخت‌های شبکه 5G فعالیت می‌کنند. این 3 بازیگر بزرگ شامل نوکیا، هواوی و اریکسون هستند. با این‌حال نوکیا از 2 رقیب دیگر خود فرسنگ‌ها فاصله دارد. حتی با وجود اعمال ممنوعیت‌ها علیه هواوی، نوکیا کماکان برای موفقیت در برابر تولیدکننده چینی شانس چندانی ندارد.

با این‌حال کمپانی فنلاندی ادعا می‌کند که برای جبران عقب‌ماندگی خود در میدان رقابت زمان کافی را در اختیار دارد. به گفته نوکیا چرخه توسعه فناوری 5G در مقایسه با 4G بسیار طولانی‌تر خواهد بود. این پدیده به نوکیا فرصت خواهد داد تا از میدان رقابت سربلند خارج شود. البته موفقیت در رقابت یقینا هزینه‌بر نیز خواهد بود. نوکیا طی 2 سال گذشته بیش از 10 هزار نیروی کار خود را اخراج کرده است. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که این برند به منظور تامین بودجه موردنیاز جهت تحقیق و توسعه در زمینه فناوری 5G امسال نیز بین 5 تا 10 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

1 در مورد “اسمارت‌فون نوکیا X20 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد”

  1. قیمتا به دلار ترسناک نیستن وقتی تبدیلش میکنیم یه ریال و بعد هزینه گمرک رو اضدفه میکنیم خیلی وحشتناک میشن
    ۱۵ میلیون تومن واسه یه گوشی یا رم ۶ گیگ قابل درک‌نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH