عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی چهار مینی سریال برای تعطیلات عید

دوران تعطیلات عید شاید بهترین زمان برای تماشای سریال باشد، ولی از آنجایی که احتمالا فرصت کافی برای دیدن سریال‌های طولانی نداریم، بهتر است مینی سریال تماشا کنیم. مینی سریال‌ها معمولا در یک یا دو فصل تولید می‌شوند و قسمت‌های کمی نیز دارند.

ما در آی‌تی‌رسان سعی کرده‌ایم مانند سال‌های گذشته در تعطیلات نوروزی به معرفی بهترین فیلم و سریال‌ها، کتاب، بازی‌های موبایلی، بازی‌های کنسول و انیمیشن بپردازیم. حالا نیز قصد داریم چهار تا از بهترین مینی سریال‌هایی که طرفداران زیادی دارند را به شما معرفی کنیم.

تمام مینی سریال‌هایی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، موفق شده‌اند در IMDB به امتیاز بالاتر از 8 دست پیدا کنند و هر چهار سریال حدودا تا ده اپیزود ساخته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای تعطیلات نوروزی، همراه آی‌تی‌رسان باشید!

اولین مینی سریالی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (When they see us) نام دارد.

مینی سریال When They See Us (وقتی آن‌ها ما را می‌بینند)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.9 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%97

سال ساخت: 2019

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 4 قسمت

ژانر: جنایی (براساس داستان واقعی)

این مینی سریال چهار قسمته موفق شد در بخش IMDB امتیاز 8.9/10 را کسب کند. بازیگران آن نیز شامل آسانته بلک، کالیل هریس، ایتن هریس و غیره هستند. ایوا دوورنی When they see us را در سال 2019 به زیبایی خلق کرد. با اینکه سریال تنها 4 قسمت دارد، ولی موفق شده به یکی از بهترین سریال‌های ژانر خود تبدیل شود.

فضای حاکم بر داستان روی ناعدالتی‌هایی تمرکز دارد که در سنترال پارک رخ می‌دهد. این مینی سریال که براساس داستان واقعی ساخته شده‌ است، در سال 1989 اتفاق می‌افتد و در آن چهار نوجوان به اتهام تجاوز به یک زن سفیدپوست دستگیر می‌شوند. در دقیقه‌های اول، داستان به سرعت رخ داده و بیننده فرصت نمی‌کند شخصیت‌های مختلف را به خوبی بشناسد.

نژادپرستی موضوعی است که در این سریال به خوبی به تصویر کشیده شده است؛ اگر موضوعاتی همچون نژادپرستی، تبعیض، خشونت علیه زنان و غیره از موضوعاتی هستند که به آن علاقمندید، این مینی سریال برای شما ساخته شده است.

اینگونه مسائل هیچوقت از بین نخواهند رفت؛ چرا که در ذهن جامعه ریشه دارند. تنها با فرهنگ‌سازی می‌توان از چنین ماجراهایی گذر کرد.

در این سریال، ناعدالتی‌هایی که جامعه و رسانه‌ها در حق این بچه‌ها انجام داده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. در اپیزود چهارم که فضایی مشابه مینی سریال The Night of دارد، فساد و مشکلات حاکم در زندان‌ها را روایت می‌کند.

مینی سریال 11.22.63

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.1 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز%83

سال ساخت: 2016

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 8 قسمت

ژانر: علمی-تخیلی، هیجانی، درام

این مینی سریال هشت قسمته در سال 2016 با اقتباسی از رمان استیفن کینگ تولید شد. امتیاز این سریال نیز در IMDB برابر با 8.1/10 بوده و مخاطبان زیادی دارد. ژانر آن نیز درام، علمی-تخیلی و هیجانی است که در هر لحظه از قسمت‌ها مشاهده می‌شود.

مینی سریال 11.22.63 برای علاقمندان تم سفر در زمان، داستان‌های عاشقانه، داستان ترور جان اف کندی، دهه 60 میلادی پیشنهاد می‌شود و داستان جالبی را به تصویر می‌کشاند. در این سریال جیمز فرانکو، سارا گدون، لوسی فرای، جرج مکای، کریس کوپر، چری جونز، دنیل وبر و غیره ایفای نقش کرده‌اند.

یک معلم دبیرستان هنگامی که با یکی از دوستانش صحبت می‌کند، متوجه می‌شود می‌تواند در زمان سفر کند و به گذشته برود. او تصور می‌کند با برگشت به گذشته چه کاری می‌تواند انجام دهد. در نهایت، او قصد دارد آینده بهتری بسازد، در نتیجه، برای جلوگیری از قتل جان اف کندی به گذشته می‌رود.

اما همیشه همه چیز آنطور که انتظارشان را داریم، پیش نمی‌روند. او حتی دیگر نمی‌خواهد به دنیای خود بازگردد. با اینکه داستان کمی خسته کننده پیش می‌رود، اما در قسمت‌های پایانی، ماجرای مینی سریال به اوج خود می‌رسد.

در آن زمان، بیننده با یکی از پرهیجان‌ترین سریال‌های سفر در زمان روبرو می‌شود. این مینی سریال نیز مانند دیگر سریال‌های سفر در زمان نقاط ضعف خود را دارد. 

مینی سریال Band Of Brothers (جوخه برادران)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb9.4 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز%97

سال ساخت: 2001

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 10 قسمت

ژانر: جنگی، هیجانی، درام

مینی سریال جوخه برادران در ده قسمت تولید شده و تنها یک فصل دارد. امتیاز IMDB که برای آن ثبت شده، 9.4/10 است. ژانر مینی سریال درام، جنگی آمریکایی بوده که در سال 2001 تولید شده و سازنده آن نیز اعلام کرده بود که در ساخت سریال از کتاب استیون ای امبروز (نوشته شده در سال 1992) الهام گرفته است.

بازیگران مطرحی که در این سریال حضور دارند، شامل دامیان لوئیس، تام هاردی، دیوید شویمر و دکستر فلچر و غیره هستند. این سریال بر اساس جنگ جهانی دوم ساخته شده و موفق شد جوایز امی و گلدن گلوب را کسب کند.

تهیه‌کنندگان این سریال سعی کردند در این داستان تمامی رویدادهای مربوط به جنگ جهانی دوم، شرکت در عملیات‌های بزرگ در اروپا، تسلیم شدن ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم را به نمایش بگذارند. در این بین، بیننده با هیجان زیادی روبرو می‌شود و شور و اشتیاق زیادی برای دیدن ادامه قسمت‌ها احساس می‌کند.

در هر قسمت، شاهد روابط و اتفاقاتی بین سربازان هستیم، انسان‌هایی که در ابتدا با خود به صلح رسیده‌اند تا در نهایت، به هم‌زیستی رسیده و سعی می‌کنند که در جنگ پیروز شوند. با اینکه اختلافاتی بین سربازان به چشم می‌خورد، ولی با تمام این تفاسیر، جوخه برادران ساخته می‌شود.

جوخه برادران با دیالوگ معروف خود «از این روز تا پایان دنیا ما به یادها خواهیم ماند» به شهرت زیادی رسیده است.

مینی سریال Patrick Melrose (پاتریک ملروز)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز%90

سال ساخت: 2018

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 5 قسمت

ژانر: درام

پاتریک ملروز توسط ادوارد برگر در سال 2018 ساخته شده، داستان این مینی سریال اقتباسی از رمان پاتریک ملروز نوشته ادوارد سنت آبین است که زندگی تلخ، دردآور و سرد فردی به نام پاتریک ملروز را با بازی درخشان بندیکت کمبربچ نشان می‌دهد.

پاتریک ملروز آدمی شکننده و آسیب پذیر است که رنج‌های کودکی خود را همواره به دوش می‌کشد، او کودکی وحشتناکی داشته و اتفاقات ناگواری را گذرانده و حالا از داشتن یک زندگی طبیعی محروم است. پاتریک ملروز در ایام بزرگسالی به مواد مخدر و الکل معتاد است، او تلاش می‌کند تا کودکی و اتفاقاتی دردآوری را که پشت‌سر گذاشته فراموش کند اما آن خاطره‌ها دست از سر وی برنمی‌دارند.

این سریال در ژانر درام ساخته شده، البته در لحظاتی رگه‌هایی از کمدی سیاه نیز در آن دیده می‌شود. پاتریک ملروز سریالی اجتماعی در مورد آدم‌ها است، آدم‌هایی که می‌توانند با رفتارهایشان بلاهایی دردآور را سر همدیگر می‌آورند.

3 در مورد “عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی چهار مینی سریال برای تعطیلات عید”

  1. سه تاشون فضای سرد و غمگینی دارن
    و سه تاشون عالین
    شارپ ابجکت رو ۲ سال پیش دیدم و هنوز سکانس به سکانسشو یادمه
    شدیدا توصیه‌میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH