اسمارت‌فون‌های پوکو X3 پرو و پوکو F3 با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 860 و 870 معرفی شدند

رونمایی از اسمارت‌فون‌های جدید طی ماه مارس کماکان ادامه دارد و پوکو آخرین شرکتی است که سخت‌افزارهای جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده است. مطابق پیش‌بینی‌ها امروز شاهد معرفی رسمی اسمارت‌فون پوکو X3 پرو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 860 و پرچم‌دار پوکو F3 بودیم. پوکو F3 از مشخصات سخت‌افزاری مشابه با ردمی K40 برخوردار است.

پوکو X3 پرو

پوکو X3 پرو از ظاهری مشابه با ورژن معمولی پوکو X3 برخوردار بوده و سنسورهای دوربین و فلاش LED این هندست با طراحی X شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اصلی‌ترین تفاوت این 2 اسمارت‌فون به وجود تراشه جدیدتر در هندست پرو مربوط می‌شود. به گفته کارشناسان تراشه اسنپ‌دراگون 860 ورژن ارتقایافته تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 855 پلاس با پیشرفت‌های جزئی به‌شمار رفته و از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای مشابه و GPU آدرنو 640 بهره می‌گیرد.

در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد استقرار یک نمایشگر 6.67 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و یک حفره کروی‌شکل در مرکز صفحه‌نمایش جهت استقرار دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

پیکره‌بندی دوربین پوکو X3 پرو حداقل بر روی کاغذ به اندازه سیستم دوربین پوکو X3 چشمگیر نیست. شیائومی در این هندست از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک میدان فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 119 درجه‌ای بهره گرفته است. همچنین 2 سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر نیز به منظور سنجش عمق صحنه و ثبت تصاویر ماکرو به‌کار گرفته می‌شوند. اما بی‌تردید وجود این سنسورها تفاوت‌ چشمگیری ایجاد نخواهد کرد.

پوکو X3 پرو همانند پوکو X3 NFC مجهز به یک باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی است؛ در حالی‌که ورژن غیر NFC این هندست از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. در قسمت پشتی این باتری از یک لوله حرارتی مسی بزرگ و چندین لایه گرافیتی استفاده شده است. این مشخصه به دفع موثر گرما کمک کرده و پوکو از آن تحت‌عنوان LiquidCool Technology 1.0 Plus یاد کرده است. باتری هندست از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی نموده  و پوکو آداپتور موردنیاز برای شارژ آن‌را داخل جعبه گوشی قرار داده است.

پوکو X3 پرو با رابط کاربری MIUI 12 سفارشی پوکو مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. این هندست در 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی (Phantom Black)، آبی (Frost Blue) و برنزی (Metal Bronze) به فروش خواهد رفت. قیمت‌گذاری مدل پایه این هندست با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی معادل 249 یورو است؛ در حالی‌که ورژن 8/256 گیگابایتی با قیمت‌گذاری 299 یورو در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. خریداران اولیه در حد فاصل روزهای 24 مارس تا 1 آوریل (4 الی 12 فروردین ماه) با مراجعه به خرده فروشی‌های منتخب می‌توانند از تخفیف 50 یورویی بهره‌مند شوند.

پوکو F3

طرفداران سری پوکو F احتمالا بابت معرفی دستگاه جدیدی از این خانواده خرسند خواهند شد. با این‌حال این اسمارت‌فون کاملا جدید نیست. مشخصات سخت‌افزاری این هندست با ردمی K40 مشترک بوده و 2 حفره بزرگ دوربین در قسمت پشتی گوشی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. قسمت جلویی دستگاه نیز کماکان از یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی میزبانی می‌کند.

توان پردازشی پوکو F3 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 870 تامین می‌شود. همچنین باتری 4520 میلی‌آمپرساعتی این هندست از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. هسته پردازشی پرقدرت CPU با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد. همچنین کاربران به جدیدترین حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌داخلی UFS 3.1 دسترسی خواهند داشت.

بعلاوه این هندست دارای یک موتور لرزشی در راستای محور افقی و اسپیکرهای دوگانه با فناوری دالبی آتموس است. یکی از اسپیکرها در قسمت تحتانی دستگاه و دیگری دقیقا پشت شبکه قطعه گوشی قرار دارند. همچنین آرایه میکروفون سه‌گانه به لحاظ تئوری قادر به جذب صدای فراگیر 360 درجه‌ای بوده و به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از پوکو F3 به ضبط ویدیو بپردازند. در این‌حالت هنگام تمرکز روی سوژه‌ها صدای آن‌ها بزرگنمایی خواهد شد.

پوکو F3 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهد شد. این هندست با 3 مدل رنگی مختلف شامل سفید (Arctic White)، مشکی (Night Black) و آبی (Deep Ocean Blue) همراه با لوگوی غول‌پیکر پوکو در قسمت پشتی عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون بسته به پیکره‌بندی حافظه موردنظر کاربر با قیمت‌گذاری 349 یا 399 یورویی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

خریداران اولیه پوکو F3 همانند پوکو X3 پرو در صورت مراجعه به خرده فروشی‌های منتخب در حد فاصل روزهای 27 مارس تا 6 آوریل (7 الی 17 فروردین ماه) می‌توانند از تخفیف ویژه 50 یورویی بهره‌مند شوند.

2 در مورد “اسمارت‌فون‌های پوکو X3 پرو و پوکو F3 با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 860 و 870 معرفی شدند”

  1. هنوز از lcd استفاده میکنن. چیزی که واقعا تو ذوق میزنه همینه
    گوشی خوب با طراحی زیبا اما کیفیت صفحه نمایش پایین

  2. نسبت به مشخصاتش قیمت مناسبی و ارزونی دارن ولی خدایی خیلی ریسک داره بریم سراغ یه برند با این سابقه کم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH