رییس جمهور: فضای مجازی و خدمات الکترونیک، بسیاری از مفاسد را از بین برده است

رییس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه‌های توسعه دولت الکترونیک با اشاره به توسعه فضای مجازی در کشور اعلام کرد: فضای مجازی زندگی را آسان کرده و به فعالیت‌ها سرعت بخشیده، همچنین بسیاری از مفاسد را از بین برده است. حسن روحانی در این مراسم با تاکید بر فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه گفت: بسیاری از فعالیت‌ها و کارهایی که در گذشته انجام می‌گرفت، امروز با یک تلفن همراه ساده قابل انجام است، مجموعه‌ای از فعالیت‌های بانکی، مالی، پولی و انتقال اطلاعات از طریق سامانه‌های الکترونیک صورت می‌گیرد.

رییس جمهور ادامه داد: امروز شرایط بسیار تغییر کرده و از شکل سنتی خارج شده است، امروز اگر شما خودرو لازم داشته باشید می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید، اگر محصولی تولید می‌کنید می‌توانید به صورت اینترنتی آن را بفروشید. امروزه زندگی مردم کاملا متحول شده و با تلاش‌های این دولت هوشمندسازی دامنه بسیار وسیع‌تری به خود گرفته و فعالانه به پیش می‌رود.

حسن روحانی با تاکید به خطرات فضای مجازی اعلام کرد: وقتی آزادراه ندارید، باید از مسیرهای فرعی به حرکت خود ادامه دهید و با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم کنید، اما اگر آزادراه داشته باشید، خیلی سریع به مقصد می‌رسید. البته آزادراه هم مخاطرات خود را دارد، اگر خودرویی در آزادراه از قوانین تبعیت نکند ممکن است تصادفات زنجیره‌ای سنگینی رخ دهد. فضای مجازی به همین شکل است، این فضا زندگی ما را آسان کرده و کارها با سهولت انجام می‌شود، اما خطرات این فضا بیش از حالت عادی است.

رییس جمهور با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات در حوزه‌های مختلف گفت: امروز مردم راحت می‌توانند وارد بیمارستان شوند و با یک شماره ملی و کارت، ویزیت شوند، نسخه نویسی و نسخه پیچی‌ها در داروخانه‌ها نیز الکترونیکی شده و به این شکل می‌توانیم نظارت بیشتری بر روی داروخانه‌ها و داروهای مصرفی داشته باشیم. دولت با الکترونیکی کردن خدمات، از میلیاردها مراجعه کاغذی در طول سال جلوگیری می‌کند و مفاسد اداری و زیرمیزی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

روحانی تاکید کرد: راه مقابله با فساد، الکترونیکی کردن خدمات است. در مرحله اول باید شفافیت داشته باشیم، هر وقت همه چیز شفاف باشد، شرایط فساد کم می‌شود.

4 در مورد “رییس جمهور: فضای مجازی و خدمات الکترونیک، بسیاری از مفاسد را از بین برده است”

  1. فضای مجازی یه فساد از بین برده، هزارتا ایجاد کرده، انقد ولنگاره که حد نداره، چین و آدم میبینه چقد حرفه ای کار کرده، هیچ نیازی هم به گوگل نداره
    امریکا تا دید مخالف منافعشه هوایی رو تحریم کرد، تیک تاک چینی رو محدود کرد
    اما ما عرضه نداریم فضای مجازی ملی برا خودمون ایجاد کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH