باتری معیوب آی‌پد اپل یک خانه را به آتش کشید!

در ماه مارس سال جاری یک پرونده حقوقی علیه اپل در دادگاه منطقه‌ای فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا تنظیم شد. این دادخواست طی هفته جاری به دادگاه منطقه‌ای فدرال ارجاع داده شد. شخص شاکی با نام مایکل ماکالوزو ادعا می‌کند که منزل وی به‌دلیل نواقص سیستم برق و باتری یک دستگاه آی‌پد دچار آتش‌سوزی شده است.

شرکت بیمه Allstate به منظور بازسازی منزل آسیب دیده آقای ماکالوزو بیش از 142 هزار دلار پرداخت کرد. با این‌حال اکنون وی برای دریافت غرامت از اپل یک شرکت حقوقی را به خدمت گرفته است. در این دادخواست ادعا شده که آقای ماکالوزو هیچ‌گونه اصلاح، سوء استفاده یا تغییری را فراتر از دستورالعمل استفاده ابلاغ شده توسط اپل ایجاد نکرده است.

در سال 2019 نیز شخص دیگری با نام جولیا ایرلند میو ساکن ایالت نیوجرسی دادخواست مشابهی را علیه اپل تنظیم کرد. پدر وی در سانحه آتش‌سوزی آپارتمان جان خود را از دست داد و خانم میو ادعا کرد که این سانحه از خرابی باتری آی‌پد ناشی شده است. مالک مجتمع مسکونی که در آن آتش‌سوزی رخ داده بود؛ از طریق شرکت بیمه طرف قرارداد خود دادخواست حقوقی دیگری را علیه اپل تنظیم کرد و خواستار پرداخت غرامت شد. این پرونده‌ها کماکان در حال بررسی هستند.

شایان به ذکر است که این سوانح صرفا منحصر به آی‌پد نبوده و بارها در خصوص گوشی‌های آی‌فون نیز رویت شده است.

شارژر برند اپل برای گوشی آی‌فون هنگام نیمه‌شب موجب بروز حریق در اتاق خواب شد

شایان به ذکر است که اخیرا یک دختر 17 ساله با نام امی هال از شهر بیرمنگهام انگلیس گزارش داد که شارژر آی‌فون وی دچار حریق شده و پتوی تختخواب را به آتش کشیده است. این سانحه در شب 18 مارس (28 اسفند ماه سال گذشته) و زمانی که امی حال به رختخواب رفته بود؛ روی داد. او گوشی آی‌فون را به شارژر متصل کرد و آن‌را روی تختخواب کنار خود قرار داد. ناگهان دختر متوجه شعله‌ور شدن پتو و ایجاد سوختگی روی گونه‌های خود شد. در ادامه امی مادر خود را صدا زد و آن‌ها بدون تماس با آتش‌نشانی موفق به اطفاء حریق شدند.


امی هال تصاویری از رختخواب و کابل شارژ ذوب شده آی‌فون را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به اشتراک گذاشت. این تصاویر بار دیگر نشان می‌دهند که عادت قرار دادن اسمارت‌فون در کنار تختخواب طی مدت شب احتمالا چه پیامدهایی را به‌دنبال خواهد داشت. اسمارت‌فون‌ها و شارژرهای پیشرفته دارای فناوری‌هایی برای محافظت از برابر جریان برق و گرم شدن بیش از حد هستند. با این‌حال کلیه تولیدکنندگان محصولاتی با کیفیت یکسان را تولید نخواهند کرد.

خبرگزاری Birmingham Mail اعلام کرده که این دختر از کابل شارژ برند اپل و برند متفاوتی از منبع تغذیه استفاده کرده است. اما امی هال ادعای متفاوتی را مطرح نموده و اعلام کرده که شارژر مورد استفاده وی ابدا ارزان‌قیمت نبوده است. “این آداپتور از برند اپل بوده است. لطفا شب‌ها گوشی آی‌فون خود را در حالت متصل به شارژر رها نکنید.”

هم‌اکنون اپل مشغول بررسی علت آتش‌سوزی است. کمپانی توصیه می‌کند که کاربران آی‌فون از شارژ هندست خود در محیط‌های مرطوب یا مناطقی با تهویه ضعیف خودداری نمایند. این موضوع می‌تواند موجب گرم شدن بیش از حد شارژر شود. همچنین اپل توصیه کرده تا کاربران سلامت ابزارهای جانبی گجت‌های خود را به‌طور منظم بررسی نمایند.

3 در مورد “باتری معیوب آی‌پد اپل یک خانه را به آتش کشید!”

  1. وقتی که خونه کاملا سوخته بعدش چجوری فهمیدن از چی بوده
    معمولا خود صاب خونه نمیگه که از بیمه استفاده کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH