اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 780G معرفی خواهد شد

پس از گذشت سالیان طولانی کمپانی وان‌پلاس با عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد در جولای سال 2020 بالاخره تصمیم گرفت تا فعالیت در بازار محصولات میان‌رده را آغاز کند. این دستگاه چندان مقرون‌به‌صرفه نبود؛ اما قیمت‌گذاری آن در مقایسه با سایر اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر بود. ماهیت میان‌رده این محصول با به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 765 5G به اثبات رسید. در آن مقطع زمانی به‌نظر می‌رسید که نام این هندست به سری کاملی از اسمارت‌فون‌های جدید تبدیل می‌شود.

در ماه اکتبر همان سال کمپانی وان‌پلاس از اسمارت‌فون‌های نورد N10 و نورد N100 به‌عنوان یک گوشی 5G مقرون‌به صرفه و یک هندست 4G اقتصادی رونمایی کرد. گزارشات مخابره شده در ماه نوامبر 2020 از عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد SE در 3 ماهه نخست سال 2021 حکایت داشتند. اکنون یک شخص خبرچین با نام مکس جامبور بر این باور است که چنین محصولی ابدا به بازار عرضه نخواهد شد.

این شخص خبرچین که پیش‌تر به موجودیت وان‌پلاس نورد SE اشاره کرده بود؛ اکنون بر اساس منابع اطلاعاتی خود اعلام کرده که وان‌پلاس چنین هندست جدیدی را هرگز به بازار عرضه نخواهد کرد. وی مشخصا ادعا کرده مدل Special Edition که بر اساس برنامه‌ریزی قبلی قرار بود همراه با نخستین نسخه وان‌پلاس نورد معرفی شود؛ هرگز به بازار عرضه نخواهد شد. با توجه به حجم اطلاعات پیش‌تر لو رفته پیرامون این اسمارت‌فون به‌نظر می‌رسد که چنین دستگاهی حقیقتا وجود خارجی داشته است. با این‌حال ظاهرا وان‌پلاس در نهایت از عرضه این اسمارت‌فون صرفنظر کرده است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گزارش منتشر شده در ماه دسامبر نشان داد که وان‌پلاس نورد احتمالا تنها نسخه‌ ویژه‌ای از دستگاهی است که پیش‌تر با همکاری یک گرافیست با نام Joshua Vides طراحی شده بود. با این‌حال یک گزارش دیگر نشان داد که این هندست کماکان می‌تواند با پیشرفت‌های خاصی نسبت به مدل نسلی قبلی خود روانه بازار شود. این دستگاه مجهز به یک باتری بزرگتر با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ سریع‌تر 65 واتی Warp Charge خواهد بود. با این‌حال با گذشت زمان چنین دستگاهی هرگز معرفی نشد.

برند چینی اخیرا از پرچم‌داران سه‌گانه سری وان‌پلاس 9 رونمایی کرد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مارس به‌نظر می‌رسد که عرضه وان‌پلاس نورد در 3 ماهه نخست سال 2021 تقریبا غیرممکن است.

عرضه همزمان اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس نورد SE و وان‌پلاس نورد 2 چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد

بعلاوه با توجه به توسعه مدل جانشین وان‌پلاس نورد در مقطع فعلی صرفنظر از ایده عرضه مدل Special Edition کاملا منطقی است. گزارشات جدید نشان می‌دهند که کمپانی وان‌پلاس اکنون ماه‌هاست که روی توسعه اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 با اسم رمز داخلی Denniz کار می‌کند. حتی برخی گزارشات پا را فراتر گذاشته و ادعا می‌کنند که وان‌پلاس با تغییر رویکرد از به‌کارگیری تراشه ساخت کوالکام صرفنظر نموده و در عوض به سراغ نیمه‌هادی ساخت کمپانی تایوانی مدیاتک خواهد رفت. این پدیده بدان معناست که وان‌پلاس نورد 2 مجهز به تراشه Dimensity 1200 محصول شرکت مدیاتک خواهد بود.

البته به صحت و سقم این خبر بایستی با دیده تردید نگاه کرد. از این گذشته اکنون سال‌هاست که کمپانی‌های وان‌پلاس و کوالکام همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و این موضوع عرضه یک گوشی وان‌پلاس مجهز به تراشه مدیاتک را منتفی خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود نخستین مدل وان‌پلاس نورد با تراشه Dimensity 1000 مدیاتک روانه بازار شود؛ اما در پایان این هندست از تراشه اسنپ‌دراگون 765G ساخت کوالکام بهره‌برداری کرد. اکنون به‌کارگیری تراشه جدیدا معرفی شده اسنپ‌دراگون 780G بسیار منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اینکه اسمارت‌فون وان‌پلاس 9R مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 870 است. با این‌حال هنوز هیچ چیز قطعی نیست. در حال حاضر برای انتشار اطلاعات بیش‌تر و تائید تراشه‌های احتمالی مورد استفاده کماکان بایستی منتظر بمانیم.

از این گذشته وان‌پلاس روی اسمارت‌فون دیگری با اسم رمز “Ebba” نیز کار می‌کند. این دستگاه منحصربه‌فرد احتمالا به‌عنوان جانشین وان‌پلاس نورد N10 معرفی خواهد شد. بر اساس گزارشات این هندست با نام تجاری وان‌پلاس نورد N1 به بازار عرضه خواهد شد.

2 در مورد “اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 780G معرفی خواهد شد”

  1. وان پلاس یه سر و گردن از بندای چینی دیگه بالاتره قشنگ در حد سامسونگ و اپله امیدوارم توی بازار ایران بیشتر شه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH