مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن موبایلی کورتانا در پلتفرم‌های اندروید و iOS را متوقف کرد

کمپانی مایکروسافت در روز 31 مارس (11 فروردین ماه) پشتیبانی از اپلیکیشن موبایلی کورتانا در پلتفرم‌های اندروید و iOS را رسما متوقف کرد. این برنامه پیش‌تر در نوامبر سال 2018 منتشر شد و در ژانویه سال گذشته اپلیکیشن مذکور از فروشگاه‌های پلی استور گوگل و اپ استور اپل حذف شد. با وجود کارآیی کامل اپلیکیشن کورتانا روی هر 2 پلتفرم، شرکت مایکروسافت سرانجام تائید کرد که از این برنامه دیگر پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت بالاخره پشتیبانی از کورتانا برای دستگاه‌های iOS و اندرویدی را متوقف کرد و چنین اقدامی احتمالا برای اکثریت کاربران مشکل‌ساز نخواهد بود

بر اساس اعلام صفحه پشتیبانی برنامه، مایکروسافت ادعا کرده که از این پس کاربران به یادآورها و فهرست‌های موجود در اپلیکیشن دسترسی نخواهند داشت. با این‌حال موارد مذکور کماکان از طریق دستیار صوتی کورتانا در سیستم‌عامل ویندوز قابل دسترس هستند. بعلاوه یادآورها، لیست‌ها و امور تعریف شده در کورتانا به‌طور خودکار با اپلیکیشن Microsoft To-Do همگام‌سازی خواهند شد. این برنامه برای هر 2 پلتفرم اندروید و iOS قابل دسترس است. مایکروسافت نیز در اظهارات خود به این موضوع اشاره نموده است:

“همان‌طور که پیش‌تر در ماه جولای اعلام شد؛ ما به‌زودی پشتیبانی از اپلیکیشن کورتانا در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را متوقف خواهیم کرد. این در حالیست که کورتانا کماکان به روند تکامل خود به‌عنوان یک دستیار بهره‌وری ادامه می‌دهد. از روز 31 مارس 2021 (11 فروردین ماه) محتوای کورتانا ایجاد شده توسط کاربران نظیر یادآورها و فهرست‌ها دیگر در اپلیکیشن موبایلی کورتانا عمل نخواهند کرد؛ اما این موارد کماکان از طریق دستیار کورتانا در ویندوز قابل دسترس هستند. همچنین یادآورها، فهرست‌ها و امور تعریف شده در کورتانا به‌طور خودکار با اپلیکیشن Microsoft To-Do همگام‌سازی می‌شوند. شما می‌توانید این برنامه را به‌صورت رایگان برای هندست خود دانلود کنید.

بدین‌ترتیب از روز 31 مارس به بعد از اپلیکیشن موبایلی کورتانا در هندست شما پشتیبانی نخواهد شد.”


مایکروسافت به‌دلیل تغییر راهبرد خود پشتیبانی از اپلیکیشن موبایلی کورتانا را متوقف می‌کند. این دستیار صوتی با پکیج اپلیکیشن‌های بهره‌وری موسوم به مایکروسافت 365 ادغام خواهد شد. همچنین کورتانا کماکان به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض در سیستم‌عامل ویندوز 10 نقش‌آفرینی خواهد کرد. مایکروسافت ضمن اجرای فرآیند یکپارچه‌سازی از عناوین خلاصه (briefs) شخصی و کارآمد در Outlook برای کاربران سرویس Exchange رونمایی کرد. همچنین کمپانی با اضافه نمودن دستیار صوتی به اپلیکیشن موبایلی Teams امکان انجام اعمالی نظیر مدیریت تقویم، ایمیل‌ها و پیوستن به جلسات را فراهم نموده است. بنابراین اپلیکیشن موبایلی اختصاصی کورتانا از این پس در معادلات بازی هیچ نقشی ایفا نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH