ال‌جی الکترونیکس تعطیلی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را در روز 16 فروردین اعلام خواهد کرد

ال‌جی الکترونیکس از هرگونه تلاش برای فروش واحد ارتباطات همراه در کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود صرفنظر نموده و قصد دارد تا از این تجارت به‌طور کامل کناره‌گیری نماید. به گفته دست‌‌اندرکاران این حوزه ال‌جی الکترونیکس اخیرا تعطیلی کامل کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را رسما موردتائید قرار داد. همچنین کمپانی کره‌ای فرآیند تبدیل وضعیت کارمندان شاغل در واحد موبایل خود را آغاز کرد.

ال‌جی الکترونیکس برای مدت‌ها در وضعیتی پرچالش قرار داشته است

کمپانی کره‌ای در اوایل ژانویه سال جاری اعلام کرد که کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار خواهد داد. در ادامه ال‌جی گزینه‌های مختلفی از جمله فروش ایک کسب‌وکار را مدنظر قرار داد. با این‌حال مذاکرات با برخی خریداران بالقوه بدون دستیابی به نتیجه خاصی به پایان رسید. در ابتدا شرکت ویتنامی Bean Group و کمپانی‌های گوگل، فیس‌بوک و فولکس واگن از جمله نامزدهای خریداری ال‌جی بودند؛ اما پیشنهادات ارائه شده توسط هیچکدام از این شرکت‌ها نظر مساعد ال‌جی را جلب نکرد.

همچنین برخی شرکت‌های دیگر نیز امکان تبدیل شدن 100 درصدی خود به یک تولیدکننده طرح اصلی (ODM) و حفظ پتنت‌های ثبت شده توسط ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان آخرین سنگر برند کره‌ای را مورد توجه قرار دادند. با این‌حال ال‌جی چنین توافقی را نیز رد کرد. در واقع اکنون یک گوشی ساخت ال‌جی برای رقابت در بازار جهانی شرایط کاملا دشواری را پیش رو دارد.

کارشناسان معتقدند که اگرچه ال‌جی الکترونیکس برای فروش کسب‌وکار موبایلی خود تلاش کرده است؛ اما توافق با خریداران بالقوه در زمینه پتنت‌های ثبت شده مرتبط با اسمارت‌فون‌ها امری دشوار بوده است. چنین سناریویی معمولا در موارد مشابه نیز روی خواهد داد. در نهایت ال‌جی الکترونیکس تصمیم گرفت تا از تجارت گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری نماید. در ادامه ال‌جی الکترونیکس امیدوار است تا تمرکز خود را روی محصولات الکترونیکی و باتری معطوف نماید.

کارمندان واحد ارتباطات موبایلی ال‌جی الکترونیکس شغل خود را از دست نخواهند داد

در حال حاضر واحد ارتباطات موبایلی ال‌جی الکترونیکس حدودا 4000 کارمند دارد. کمپانی پس از تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود کارمندان شاغل در این بخش را واحد ساخت لوازم‌خانگی شرکت منتقل خواهد کرد.

بعلاوه برخی منابع خبری در توئیتر ادعا می‌کنند که ال‌جی الکترونیکس احتمالا تعطیلی کامل واحد ارتباطات همراه در کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را طی روز دوشنبه 5 آوریل (16 فروردین ماه) رسما اعلام خواهد کرد. در عین‌حال یک نشریه کره‌ای با نام Herald Business News نیز به نقل از منابع خبری خود در صنعت که مایل به افشاء نام خود نبودند؛ اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره ال‌جی الکترونیکس در روز 16 فروردین ماه، مقامات این شرکت تصمیم خود برای کناره‌گیری از تجارت گوشی‌های هوشمند را اعلام خواهند کرد.

کسب‌وکار اسمارت‌فونی ال‌جی از 3 ماهه دوم سال 2015 به بعد برای 23 دوره فصلی متوالی عملکردی زیان‌ده داشته است. میزان زیان انباشته ال‌جی از 3 ماهه چهارم سال گذشته به حداکثر 5 تریلیون وون (4.4 میلیارد دلار) رسیده است. بر اساس اعلام موسسه Counterpoint فروش اسمارت‌فون‌های ال‌جی در 3 ماهه سوم سال 2020 تنها برابر با 6.5 میلیون دستگاه بوده است. بعلاوه سهم این برند از بازار جهانی اسمارت‌فون تنها برابر با 2 درصد بود. همچنین اسمارت‌فون‌های ال‌جی حدودا 4 سال پیش از بازار چین خارج شدند. اما ال‌جی امیدوار است تا مالکیت پتنت‌های ثبت شده توسط خود را حفظ نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH