در آینده کاربران احتمالا از طریق دمیدن روی اپل واچ قادر به کنترل آن خواهند بود

بر اساس سند پتنتی که روز پنج‌شنبه توسط دفتر ثبت پتنت‌ها و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) منتشر شد؛ شرکت اپل مشغول بررسی سیستمی است که به کاربران امکان می‌دهد تا اپل واچ، آی‌فون یا سایر دستگاه‌های خود را از طریق دمیدن کنترل نمایند. اپل به سیستمی برای تشخیص رویدادهای دمیدن جهت تغییر وضعیت میان حالات مختلف دستگاه الکترونیکی مبتنی بر رویداد شناسایی شده اشاره کرده است.

در این مورد “رویداد دمیدن” به‌معنای واقعی کلمه بیانگر دمیدن روی یک دستگاه جهت دستیابی به عملکردهای مختلف است. این پدیده عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما پتنت ثبت شده به چندین مورد کاربردی آن اشاره می‌کند.

در متن سند مربوط به پتنت خاطرنشان شده است؛

“دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل غالبا نیازمند استفاده از یک دست کاربر جهت نگهداری و پوشیدن دستگاه و دست دیگر جهت تعامل فیزیکی با گجت و ارائه فرامین ورودی کاربر برای کنترل اعمال دستگاه الکترونیکی است. هنگامی‌که کاربر از تعامل مستقیم با دستگاه الکترونیکی جهت ارائه فرامین ورودی ناتوان باشد؛ کیفیت تجربه کاربری ارائه شده توسط دستگاه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.”

به‌عنوان مثال اگر کاربر استفاده کننده از اپل واچ به‌دلیل حمل کیف در هر 2 دست خود قادر به لمس صفحه اپل واچ نباشد؛ در این‌صورت برای فراخوانی یک مشخصه خاص نظیر پاسخگویی به تماس می‌تواند بر روی گجت پوشیدنی خود فوت کند. اگرچه این سیستم برای دستگاه‌های پوشیدنی بسیار مفید به‌نظر می‌رسد؛ اما پتنت اپل نشان می‌دهد که چنین مشخصه‌ای در گوشی‌های آی‌فون نیز قابل استفاده خواهد بود.

این سیستم با استفاده از سنسورهای خود قادر به اندازه‌گیری و تشخیص افزایش یا تغییر فشار و در نهایت شناسایی رویداد دمیدن خواهد بود. سیستم به منظور افزایش دقت و کاهش احتمال تشخیص مثبت کاذب از انواع حسگرهای فشارسنج و همچنین برخی المان‌های اضافی نظیر سنسورهای سنجش دما یا رطوبت بهره می‌گیرد.

پتنت مذکور فراتر از یک نوبت دمیدن جهت فراخوانی یک مشخصه خاص ادعا می‌کند که سیستم‌عامل قادر به نگاشت فرامین مختلف به رویدادهای دمیدن خواهد بود. به‌عنوان مثال 2 یا 3 نوبت دمیدن در یک دوره زمانی خاص می‌تواند مشخصه متفاوتی را فراخوانی نماید.

جیانگ وانگ که در گذشته روی فناوری حسگرهای اپل برای iOS و WatchOS کار کرده است؛ به‌عنوان مخترع پتنت مذکور اعلام شده است.

غول فناوری کوپرتینویی در گذشته روش‌های تجربه کاربری غیرلمسی نظیر ژست‌های هوایی سه‌بعدی برای مک یا ایرپادز را مورد ارزیابی قرار داده است. سایر پتنت‌های جالب‌توجه به تعامل میان کاربران و دستگاه‌هایی از جمله سیستم “Apple Car” تمرکز دارند. این سیستم با تشخیص میزان استرس مسافران قادر به تغییر نحوه حرکت خودرو خواهد بود.

شرکت اپل هر هفته پتنت‌های متعددی را به ثبت می‌رساند. بنابراین پتنت‌ها نشانه ضعیفی در خصوص زمان معرفی احتمالی یک پتنت خاص هستند. به‌طور مشابه کلیه فناوری‌های به ثبت رسیده لزوما در نهایت به یک محصول واقعی تبدیل نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH