تلاش اوپو و سامسونگ برای تصاحب سهم ال‌جی از بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها

شرکت ال‌جی پس از تلاش برای ابقاء در بازار جهانی اسمارت‌فون نهایتا از این عرصه کناره‌گیری کرد. این کمپانی کره‌ای اخیرا خبر خروج خود از بازار جهانی اسمارت‌فون را اعلام کرد. این موضوع بدان معناست که ال‌جی دیگر به تولید اسمارت‌فون‌های خود ادامه نخواهد داد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ال‌جی ابتدا از بازار اسمارت‌فون چین با فضایی کاملا رقابتی خارج شد. با این‌حال پس از سال‌ها زیان‌دهی پیاپی در سطح جهانی این کمپانی از بازار جهانی اسمارت‌فون نیز خارج خواهد شد. البته فرآیند خروج به‌صورت آنی انجام نشده و ماهیتی تدریجی خواهد داشت. با این‌حال ال‌جی فرآیند خروج از بازار جهانی اسمارت‌فون را تا ماه جولای 2021 به پایان خواهد رساند.

به گفته موسسه TrendForce مشکل ال‌جی در بازار بسیار ساده است. کمپانی کره‌ای در بازار محصولات رد‌ه‌بالا قادر به رقابت با تولیدات شرکت‌های سامسونگ و اپل نیست. از سوی دیگر گوشی‌های ساخت ال‌جی در بازار محصولات پایین‌رده نیز قادر به کنار زدن هندست‌های ساخت تولیدکنندگان چینی نیستند. بدین‌ترتیب سهم پیشین ال‌جی از بازار به احتمال فراوان توسط شرکت‌های سامسونگ و اوپو تصاحب خواهد شد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که ال‌جی به منظور جلوگیری از ادامه روند زیان‌دهی مداوم طی اقدامی غیرمنتظره به کسب‌وکار خود در زمینه گوشی‌های تلفن‌همراه پایان داد. در حال حاضر کره‌جنوبی، اروپا و کشورهای منطقه جنوب‌شرقی آسیا اصلی‌ترین بازارها برای گوشی‌های موبایلی ال‌جی محسوب می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سامسونگ سهم ال‌جی در بازارهای اروپایی و کره‌جنوبی را به خود اختصاص خواهد داد. با این‌حال بازار نوظهور گوشی‌های موبایلی میان‌رده و پایین‌رده در منطقه جنوب‌شرقی آسیا نیز احتمالا توسط کمپانی چینی اوپو تسخیر خواهد شد.

پس از تعطیلی کامل کسب‌وکار اسمارت‌فونی ال‌جی در روز 31 جولای 2021 (9 مرداد ماه) برخی اسمارت‌فون‌های این شرکت کماکان در قفسه فروشگاه‌ها قابل دسترس خواهند بود. کسب‌وکار گوشی‌های تلفن‌همراه ال‌جی از 3 ماهه دوم سال 2015 همواره عملکردی زیان‌ده را به ثبت رسانده است. سال گذشته مجموع میزان زیان‌دهی عملیاتی این شرکت به 5 تریلیون وون (تقریبا 4.4 میلیارد دلار) رسید.

ال‌جی احتمالا کماکان به‌روزرسانی اندروید 12 را برای برخی اسمارت‌فون‌های منتخب خود منتشر خواهد کرد

علیرغم خروج ال‌جی از بازار جهانی اسمارت‌فون بسیاری از هندست‌های ساخت این شرکت کماکان به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهند کرد. در واقع با فرض صحت گزارشات مخابره شده تا این لحظه به‌نظر می‌رسد که برخی اسمارت‌فون‌های ال‌جی از به‌روزرسانی اندروید 12 نیز بهره‌مند خواهند شد. بر اساس گزارشات اخیر در صورت وجود مشکلات جدی در فرآیند تست اندروید 12 شرکت ال‌جی احتمالا برنامه‌های خود برای انتشار این به‌روزرسانی را رها خواهد کرد. به گفته ال‌جی این به‌روزرسانی احتمالا از برنامه انتشار معمول گوگل تبعیت خواهد کرد؛ موضوعی که به‌معنای عدم اعمال تغییرات جدی در به‌روزرسانی آینده توسط ال‌جی خواهد بود.

اسمارت‌فون‌های ال‌جی نظیر ال‌جی Velvet، ال‌جی V60 ThinQ و ال‌جی G7 وان پیش‌تر به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت نموده‌اند. امسال نیز اسمارت‌فون‌هایی نظیر ال‌جی G8X، ال‌جی G8S، ال‌جی Velvet 4G، ال‌جی Wing، ال‌جی k52 و ال‌جی K42 بایستی به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت نمایند. چنان‌چه ال‌جی تصمیم به انتشار اندروید 12 برای هندست‌های خود بگیرد؛ در این‌صورت تنها مدل‌های پرچم‌دار عرضه شده با سیستم‌عامل اندروید 10 از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد. محصولاتی نظیر ال‌جی Velvet، ال‌جی V60 ThinQ و ال‌جی Wing در این طیف جای می‌گیرند.

2 در مورد “تلاش اوپو و سامسونگ برای تصاحب سهم ال‌جی از بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها”

  1. اوپو شاید ولی سامسونگ چه نیازی به سهم الجی داره.
    جایگاه سامسونگ به عنوان برترین برند تولید کننده اسمارت‌فون خیلی بالاتر از این شرکتای چینی الکی و اپل بیخوده

  2. بهتر که رفت چی بود اون الجی
    هربار یه چی عجگیبل غریب تولید میکرد این اواخر چکش تولید کرده بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH