هشدار رییس رگولاتوری کشور به اپراتورها: اختلال در دسترسی به کلاب‌هاوس را رفع کنید!

حسین فلاح‌جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با ارسال هشدار به اپراتورهای همراه‌ اول، ایرانسل و مخابرات ایران، به آن‌ها 24 ساعت فرصت داد تا اختلال موجود در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را برطرف سازند.

از روز پنج‌شنبه هفته پیش بود که برخی از کاربران کلاب‌هاوس اعلام کردند که اتصال آن‌ها به این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است، این اتفاق موجب شد تا موضوع فیلتر شدن کلاب‌هاوس مطرح شود. اما وزیر ارتباطات از همان ابتدا با قاطعیت موضوع فیلتر شدن کلاب‌هاوس را تکذیب کرد.

جهرمی پنج‌شنبه شب در یکی از روم‌های کلاب‌هاوس در خصوص اختلالی که در کلاب‌هاوس پیش آمده اعلام کرد: این شبکه فیلتر نشده و صرفا اختلالی در یکی از اپراتورها به وجود آمده است. در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر در این روم حضور دارند و این نشان می‌دهد بسیاری از کاربران برای دسترسی به کلاب‌هاوس مشکلی ندارند.

همراه اول، ایرانسل و مخابرات؛ سه اپراتور متهم

بر اساس اعتراضات کاربران در شبکه‌های اجتماعی، در ابتدا دسترسی مشترکان اینترنت همراه اول به کلاب‌هاوس مختل شد و سپس مشترکان ایرانسل و مخابرات نیز اعلام کردند که نمی‌توانند به آسانی از کلاب‌هاوس استفاده کنند.

با بروز این مشکل جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر خود تاکید کرد که گزارش‌هایی در مورد اختلال در کلاب‌هاوس دریافت شده و در حال بررسی است، اما بحث فیلترینگ این شبکه مطرح نیست.

اتمام حجت رگولاتوری با اپراتورها

اما اختلالات به وجود آمده ادامه‌دار شد و بعد از گذشت 3 روز همچنان اتصال مشترکان همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به کلاب‌هاوس مختل شده است. در همین راستا رییس رگولاتوری کشور با ارسال هشدار به این اپراتورها اعلام کرد که باید طی 24 ساعت آتی (که عصر امروز این فرصت به پایان می‌رسد)، نسبت به رفع اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس اقدام کنند.

در این هشدار اعلام شده که بر اساس قانون 737 مجازات اسلامی، ایجاد اختلال در شبکه ارتباطات جرم محسوب می‌شود، همچنین بند ف ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، این وزارتخانه را مامور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اطلاع‌رسانی می‌کند.

رگولاتوری اعلام کرده در صورت استمرار این اختلال، گزارش رخداد جرم برای پیگیری قضایی به دادسرا ارائه و درخواست پیگرد قضایی عامران این اختلال ثبت و پیگیری می‌شود.

3 در مورد “هشدار رییس رگولاتوری کشور به اپراتورها: اختلال در دسترسی به کلاب‌هاوس را رفع کنید!”

  1. خخخخ

    ماست هم سیاه است

    کلاغ سفید است

    کلانتر تو با راهزن ها همدست بودی و به مردم ظلم کردی

    احترام بگذارید

    مامور مخصوص حاکم بزرگ …????

  2. مگه اینا فیلتر کردن که بهشون هشدار و اخطار میدن؟؟
    فک کنم چون زورشون به فیلترکننده نمیرسه اینکارارو میکنن 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH