اپل برای تولید آی‌پد پرو 2021 خود با کمبود شدید نمایشگرهای مینی LED مواجه است

بر اساس یک گزارش جدید شرکت اپل در زمینه تامین نمایشگرهای پیشرفته مینی LED برای آی‌پدهای خود با کمبود جدی مواجه شده است. این گزارش ادعا می‌کند که تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل با مشکل بازدهی پایین تولید نمایشگرها دست‌به‌گریبان هستند. علاوه بر این حداقل یکی از کمپانی‌های تولیدکننده نمایشگرهای مینی LED ناچار به تعلیق فعالیت خود شده است. علیرغم وجود برخی مشکلات در زمینه تولید نمایشگرهای مینی LED شرکت اپل کماکان قصد دارد تا در اوایل ماه جاری از مدل‌های جدید 11 و 12.9 اینچی آی‌پد پرو 2021 رونمایی کند.

بر اساس گزارشات پیشین آی‌پد پرو 2021 اپل مجهز به نمایشگرهای مینی LED خواهد بود. در صورت مقایسه این نمایشگر با پنل LCD آی‌پد پرو به ارتقاء چشمگیر عملکرد آن پی خواهید برد. نمایشگر مینی LED از قابلیت بازتولید رنگ بهتر و نرخ کنتراست بالاتری برخوردار است. بعلاوه استفاده از پنل مینی LED احتمالا به افزایش میزان بهره‌وری انرژی کمک خواهد کرد.

همچنین آی‌پد پرو جدید به‌همراه سیستم دوربین دوگانه مشابه با مدل نسل قبلی عرضه خواهد شد. بعلاوه ورژن جدید آی‌پد پرو 12.9 اینچی فاقد Smart Connector خواهد بود. توان پردازشی مدل جدید آی‌پد پرو توسط پردازنده A14X اپل تامین می‌شود. بر اساس گزارشات مخابره شده این تراشه عملکردی نزدیک به تراشه M1 ارائه خواهد داد. بعلاوه آی‌پد پرو احتمالا از اتصالات تاندربولت 4 نیز پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصه امکان اتصال آی‌پد به نمایشگرها، هارد درایوها و سایر لوازم جانبی با سرعت بالا را فراهم می‌کند. به گفته منابع مختلف خبری، شرکت اپل رویداد ویژه معرفی مدل‌های جدید آی‌پد را در ماه آوریل برگزار خواهد کرد.


کمبود قطعات موجب بروز تاخیر در فرآیند مونتاژ این دستگاه می‌شود

وبسایت Nikkei Asian Review پیش‌تر گزارش داد که کمبود جهانی قطعات موجب به تعویق افتادن تولید برخی مدل‌های مک‌بوک و آی‌پد شده است. بر اساس اعلام منابع داخلی کمبود تراشه موجب ایجاد تاخیراتی در یکی از مراحل کلیدی تولید مک‌بوک‌ها شده است. بروز تاخیر در نصب قطعات روی بردهای مدار موجب زمانبر شدن فرآیند مونتاژ نهایی خواهد شد. بعلاوه مونتاژ برخی مدل‌های آی‌پد نیز با تاخیراتی مواجه شده است. این تاخیر از کمبود نمایشگر و قطعات مرتبط با آن ناشی می‌شود.


با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده پیرامون سری آی‌پد پرو 2021 به‌نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها با پیشرفت‌های متعددی به بازار عرضه خواهند شد. چنان‌چه گزارشات مخابره شده تا به امروز صحت داشته باشند؛ در این‌صورت آی‌پد پرو 2021 از ظاهری شیک‌تر و ظریف‌تر برخوردار خواهد بود. با توجه به تصاویر اخیرا لو رفته (2 مدل بزرگتر در تصویر فوق در واقع ورژن‌های مختلف آی‌پد پرو 2021 به‌شمار می‌روند؛ در حالی‌که مدل کوچک احتمالا همان آی‌پد مینی 6 است) می‌توان به طراحی ظاهری احتمالی آی‌پد پرو 2021 تا حدودی پی برد. بدین‌ترتیب ضخامت حواشی سمت چپ و راست نمایشگر کاهش خواهد یافت؛ اما حواشی فوقانی و تحتانی صفحه‌نمایش کماکان ضخیم به‌نظر می‌رسند. همچنین تصاویر فوق نشان می‌دهند که 2 ورژن مختلف آی‌پد پرو 2021 فاقد دکمه هوم هستند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این تصاویر نشان‌دهنده طراحی نهایی دستگاه هستند یا خیر.

2 در مورد “اپل برای تولید آی‌پد پرو 2021 خود با کمبود شدید نمایشگرهای مینی LED مواجه است”

  1. کمبود پردازنده داشتن نمایشگر هم اضافه شد تاخیر که قطعیه حتی ممکنه کلا کنسل شه
    یه گوشی یا تبلت همین دوتا قطعه رو داره دیگه

  2. همیشه واسم سوال بوده استفاده کننده های ایپد 12 اینچی چجوری حملش میکنن؟؟ و چه توجیهی واسه استفاده از ایپد به ایم بزرگی دارن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH