وزارت ارتباطات به دلیل ایجاد اختلال در شبکه کلاب‌هاوس از سه اپراتور مطرح کشور شکایت کرد

با پایان اولتیماتوم 24 ساعته وزارت ارتباطات به سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایت خود از این اپراتورها را تقدیم دادستانی تهران کرد.

موضوع اختلال در کلاب هاوس بیش از 5 روز است که از سوی کاربران مطرح شده و به نظر می‌رسد تلاشی برای رفع این اختلال صورت نگرفته است. به همین دلیل عصر روز یکشنبه بیست و دوم فروردین، سازمان تنظیم مقررات با ارسال نامه‌ای به این سه اپراتور اعلام کرد که تنها 24 ساعت فرصت دارند تا اختلال عمدی ایجاد شده برای دسترسی کاربران به کلاب هاوس را برطرف سازند، در غیر این صورت وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات از این اپراتورها شکایت خواهد کرد.

در این هشدار اعلام شده که بر اساس قانون 737 مجازات اسلامی، ایجاد اختلال در شبکه ارتباطات جرم محسوب می‌شود، همچنین بند ف ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، این وزارتخانه را مامور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اطلاع‌رسانی می‌کند.

رگولاتوری شکایت خود را تقدیم دادستانی کرد

روز گذشته اولتیماتوم 24 ساعته رگولاتوری به پایان رسید و حالا به گفته وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات با استناد به ماده 737 قانون مجازات اسلامی، شکایت خود از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده است.

روز گذشته جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر خود اعلام کرد: با ادامه بی‌توجهی اپراتورها به هشدار وزارت ارتباطات درباره اقدام غیرقانونی و ایجاد اختلال عمدی در کلاب هاوس، شکایت از مدیران عامل اپراتورها، امروز صبح تقدیم دادستانی تهران شد.

اختلالی در شبکه داخلی مخابرات وجود ندارد

اما بر خلاف ادعای رگولاتوری، روز گذشته سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: هیچ‌گونه اختلالی برای دسترسی به کلاب هاوس از طرف مخابرات اعمال نشده است. با بررسی ویژه‌ای که در این زمینه انجام شد، هیچگونه اختلال و محدودیتی برای استفاده از این پلتفرم در شبکه داخلی مخابرات دیده نشده و سایر موارد در حال بررسی و پیگیری است.

تاکنون اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و باید دید تصمیم داستانی در خصوص شکایت وزارت ارتباطات و رگولاتوری از سه اپراتور بزرگ ایران چه خواهد شد.

2 در مورد “وزارت ارتباطات به دلیل ایجاد اختلال در شبکه کلاب‌هاوس از سه اپراتور مطرح کشور شکایت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH