دوربین اصلی آی‌فون 14 اپل از سنسور اختصاصی 48 مگاپیکسلی سونی استفاده خواهد کرد

چنان‌چه تمامی امور مطابق میل اپل پیش بروند؛ در این‌صورت غول کوپرتینویی بایستی از هندست‌های سری آی‌فون 13 در سال جاری و سری آی‌فون 14 در سال آینده رونمایی کند. بر اساس گزارش جدیدی از یک تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با نام مینگ چی‌کو کمپانی آمریکایی در آی‌فون‌های سال 2022 خود تغییرات قابل‌توجهی را اعمال خواهد کرد. بدین‌ترتیب در کنار تحولات احتمالی در لنز دوربین‌ها شاهد ایجاد تغییراتی در زنجیره تامین شرکت‌هایی نظیر Largan خواهیم بود. مینگ چی‌کو همچنین به پیش‌بینی مشخصات دوربین آی‌فون آینده پرداخته است.

مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که آی‌فون‌های سال 2022 اپل موسوم به سری آی‌فون 14 شامل 4 مدل مختلف خواهند بود. این هندست‌ها شامل مدل‌های پیشرفته 6.7 و 6.1 اینچی و ورژن‌های رده پایین‌تر 6.7 و 6.1 اینچی هستند.

مدل پیشرفته 6.7 اینچی و دوربین عریض آی‌فون 6.1 اینچی به شکل چشمگیری ارتقاء یافته و از یک سنسور 1/1.3 اینچی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی بهره‌برداری خواهند کرد. این پدیده بدان معناست که مشخصه‌های ASP سنسور دوربین (CIS)، لنز و CCM به‌صورت قابل‌توجهی ارتقاء خواهند یافت.

مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که اعمال چنین تغییری در آی‌فون موجب گرایش تعداد بیش‌تری از اسمارت‌فون‌های اندرویدی پیشرفته به سوی استفاده از سنسورهای CIS خواهد شد. بعلاوه وی معتقد است که ارتقاء این ویژگی‌ها در بهبود چشمگیر عملکرد دوربین تاثیرگذار خواهد بود. همچنین این موضوع به پیشرفت فناوری AR/MR کمک کرده و امکان خلق تجربه بهتر در این حوزه توسط اپل را فراهم می‌کند.

وی معتقد است که مشخصه‌های CIS، لنز و CCM ASP در دوربین 48 مگاپیکسلی جدید نسبت به دوربین اصلی آی‌فون 12 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه نموده و این شاخص‌ها به‌ترتیب تقریبا بین 90 تا 110 درصد، 50 تا 70 درصد و 50 تا 70 درصد افزایش خواهند یافت. در حال حاضر شرکت‌های سونی، Largan و LG Innotek به‌ترتیب مسئولیت تامین ماژول‌های CIS، لنز و CCM برای دوربین 48 مگاپیکسلی موردنیاز اپل را بر عهده دارند.

به‌دلیل ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه شرکت هواوی طی سال گذشته، درآمد کمپانی Largan دیگر همانند سابق چشمگیر نیست. با این‌حال در صورت صحت پیش‌بینی‌های مطرح شده تا به این لحظه تاثیرات منفی ممنوعیت‌های هواوی روی شرکت لارگان احتمالا در پایان 3 ماهه سوم سال 2021 آشکار خواهند شد.

5 پیش‌بینی برتر مینگ چی‌کو برای سری آی‌فون 14 اپل

بر اساس پیش‌بینی مینگ چی‌کو با عرضه سری آی‌فون 14 احتمالا شاهد عرضه 5 رویکرد برتر به شرح زیر خواهیم بود:

  1. لنز TX سیستم فیس آی‌دی فاقد پوشش شیشه‌ای بوده و در عوض از پلاستیک استفاده خواهد کرد.
  2. آی‌فون‌های سال 2022 (سری آی‌فون 14) به‌همراه یک حسگر 48 مگاپیکسلی جدید به بازار عرضه خواهد شد. این موضوع موجب افزایش چشمگیر فاکتور ASP لنز می‌شود.
  3. به‌کارگیری دوربین‌های 48 مگاپیکسلی در آی‌فون‌های جدید سال 2022 تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های اندرویدی را به استفاده از ماژول‌های CIS با محیط گسترده مجاب خواهد کرد. همچنین این موضوع موجب ارتقاء مشخصات لنزهای پیشرفته، ASPها و فروش آن‌ها خواهد شد.
  4. لنز 8P از راندمان بالاتری برخوردار بوده و کاهش هزینه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. مینگ چی‌کو همچنین پیش‌بینی می‌کند که با آغاز سال 2022 فروش این لنزها به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. بعلاوه وی انتظار دارد که گوشی‌های پیشرفته سامسونگ نیز در سال 2022 استفاده از لنزهای 8P را آغاز خواهند کرد.
  5. در سال 2023 گوشی‌های آی‌فون 15 اپل از لنز تله‌فوتو پریسکوپی استفاده خواهند کرد. بعلاوه غول کوپرتینویی از سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر بهره گرفته و عملکرد لنز ASP نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت.

1 در مورد “دوربین اصلی آی‌فون 14 اپل از سنسور اختصاصی 48 مگاپیکسلی سونی استفاده خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH