مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین 66 برابر بیشتر از سال 2015 شده است!

بحث در مورد مصرف انرژی بیت‌کوین این روزها بیش از هر زمان دیگری مطرح است و از سوی دیگر سرمایه گذارانی که علاقه‌ای به بیت‌کوین و بازار کریپتو ندارند؛ دائما در حال انتقاد از مردم و سهامداران این بازار هستند و مصرف انرژی زیاد برای استخراج بیت‌کوین را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

براساس گزارش Citigroup Inc، بیت‌کوین هم اکنون 66 برابر بیشتر از سال 2015 برق مصرف می‌کند. به گزارش بلومبرگ نیز انتشار کربن مرتبط با استخراج مزرعه‌های بیت‌کوین احتمالا با افزایش نظارت روبرو خواهند شد. این ادعا توسط تحقیقات جدید Mastercard منتشر شده است که نشان می‌دهد 54 درصد از مردم بر این باورند که حفظ محیط زیست اکنون از قبل از بحران فراگیری کووید 19 مهم‌تر است.

تحلیلگران سیتی گروپ همچنان معتقدند که هرچه ارزش بیت‌کوین افزایش یابد، مصرف انرژی نیز باید افزایش یابد. با این حال، میزان مصرف برق شبکه بسیار کندتر از قیمت در حال افزایش است که تقریبا 170 برابر در مدت مشابه افزایش یافته است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تقاضای جهانی برق توسط شبکه بیت‌کوین به 143 تراوات ساعت سالانه رسیده است. این حدود 4 درصد بیشتر از کل تولید برق آرژانتین در سال 2019 است.

در حال حاضر شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج مصرف برق سالانه بیت‌کوین را در حدود 141.6 tWh در سال تخمین می‌زند. این گزارش همچنین حاکی از آن است که چین ممکن است به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی در زمینه استخراج بیت‌کوین، از این پروسه به طور قانونی جلوگیری کند.

در مورد تاثیرات زیست محیطی بیت‌کوین تاکنون بسیار بحث شده و استدلال‌های زیادی نیز مطرح و یا رد شده است. در اواخر ماه مارس نیک کارتر بنیانگذار Coin Metrics یک تحقیق در خصوص برخی از ادعای مطرح شده انجام داد. او اعلام کرد که در 4 استان چین انرژی زیادی برای استخراج بیت‌کوین مصرف می‌شود، اما بیش‌تر از آن، انرژی از طریق خورشید، باد و نیروگاه‌های آبی در حال تامین است.

همچنین از سوی دیگر ماینرها معمولا برای سود بیشتر سعی می‌کنند تا از ارزان‌ترین برق موجود بهره ببرند. جالب است بدانید که برای بهره‌گیری از انرژی برقی آبی ارزان قیمت در فصول دارای بارندگی، سالانه مهاجرت زیادی به استان سیچوان انجام می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که بین 39 تا 76 درصد ماینرها برای استخراج بیت‌کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

2 در مورد “مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین 66 برابر بیشتر از سال 2015 شده است!”

  1. الکی الکی قیمتش بالا رفته بدون هیچ پشتوانه ای….
    برقی که مردم نیاز دارن هم مصرف میکنن واسه سود شخصی
    یهو قیمتس سقوط میکنه دلم خنک میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH