هواوی به‌دنبال راه‌اندازی شبکه 6G با عملکرد 50 برابر سریع‌تر از 5G تا سال 2030 است

Xu Zhijun؛ ریاست هواوی در روز دوشنبه اعلام کرد که این کمپانی شبکه‌های 6G خود را حدودا در سال 2030 راه‌اندازی خواهد کرد. بر اساس اعلام وی سرعت شبکه 6G در مقایسه با تکنولوژی 5G حدودا 50 برابر بیش‌تر خواهد بود. این موضوع یقینا شگفت‌آور به‌نظر می‌رسد؛ چرا که رشد فناوری 5G روند کندی داشته و با گذشت زمان محبوبیت آن به آرامی در حال افزایش است.

آقای Xu این اظهارات را در جریان برگزاری کنفرانس تحلیل‌گران جهانی هواوی اعلام کرد. این کنفرانس در شهر شنژن واقع در استان جنوبی گوانگ‌دونگ چین برگزار شد. مقوله ارتباطات همواره یکی از بزرگترین نقاط قوت هواوی به‌شمار رفته است. پیشرفت‌های این شرکت در عرصه فناوری 5G با دستاوردهای رقبایش فرسنگ‌ها فاصله دارد. این موضوع بدان معناست که کمپانی چینی در زمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی 6G نیز در جهان پیشتاز است.

هواوی با رونمایی از فناوری 6G قادر به ایجاد تحول در شبکه‌های تلفن‌همراه خواهد بود

به گفته Xu Zhijun شبکه‌های 6G در حوالی سال 2030 به‌صورت تجاری معرفی شده و شرکت هواوی نیز به منظور کمک به درک هرچه بهتر صنعت از فناوری 6G به‌دنبال انتشار مقاله سفیدی پیرامون شبکه‌های نسل ششم است.

کوی بائوگوئو؛ معاون دانشکده ارتباطات در دانشگاه تسینگوا پیش‌بینی کرده که سرعت شبکه 6G احتمالا تا سقف 1000 گیگابیت برثانیه افزایش یافته و زمان تاخیر آن نیز به 100 میلی‌ثانیه کاهش خواهد یافت. بدین‌ترتیب شبکه 6G در مقایسه با سرعت قابل مشاهده روی شبکه‌های 5G حدودا 50 برابر سریع‌تر بوده و میزان تاخیر آن نیز تنها یک‌ دهم نرخ تاخیر در شبکه‌های نسل 5 است. بی‌تردید شبکه 6G در زمینه‌هایی نظیر حداکثر سرعت، تاخیر، چگالی ترافیک، تراکم اتصال، قابلیت جابه‌جایی، بازده طیفی و قابلیت‌های مکانی نسبت به فناوری 5G برتری خواهد داشت.

همچنین بایستی درک کرد که یک شبکه فوق‌سریع تنها شاخه‌ای از فناوری 6G به‌شمار می‌رود. به گفته کارشناسان یک شبکه 6G کارآمد موجب اتصال جهان به ارتباطات ماهواره‌ای و بی‌سیم زمینی شده و نهایتا امکان دستیابی به پوشش جامع جهانی از طریق یکپارچه‌سازی ارتباط ماهواره‌ای را فراهم می‌کند.


بعلاوه دسترسی به شبکه 6G موجب غلبه بر نقاط ضعف فعلی تکنولوژی 5G خواهد شد. این نواقص موجب برقراری ارتباطات ضعیف در موقعیت‌هایی می‌شوند که نیازمند اتصال پرسرعت هستند. سرعت قابل پشتیبانی در فناوری 6G از مرز 1000 کیلومتر بر ساعت نیز فراتر خواهد رفت؛ لذا با راه‌اندازی شبکه 6G سفر کردن تا حد بسیار زیادی تسهیل خواهد شد.

با این‌حال هواوی احتمالا دوران سختی را پیش رو خواهد داشت. البته چنان‌چه هواوی بتواند در زمینه عرضه تجاری شبکه 6G از رقبای خود پیشی بگیرد؛ در این‌صورت تنها به یک برتری رقابتی نسبت به سایر شرکت‌ها دست خواهد یافت.

2 در مورد “هواوی به‌دنبال راه‌اندازی شبکه 6G با عملکرد 50 برابر سریع‌تر از 5G تا سال 2030 است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH