هواوی در اواخر سال جاری از 3 اسمارت‌فون تاشو به‌صورت همزمان رونمایی خواهد کرد

به گفته یک منبع خبری تایوانی با نام DigiTimes شرکت هواوی که در ماه فوریه امسال از سومین اسمارت‌فون خود موسوم به هواوی میت ایکس 2 مجهز به نمایشگر تاشو رونمایی کرد؛ قصد دارد تا بازار امیدوارکننده این دستگاه‌های گران‌قیمت را بیش از پیش توسعه داده و در تدارک عرضه 3 دستگاه تاشو جدید در 6 ماهه دوم سال 2021 است.

بر اساس اعلام منابع صنعتی این‌بار تولیدکننده چینی به منظور تقویت سطح تقاضا برای اسمارت‌فون‌های تاشو احتمالا طبقه گسترده‌تری از مشتریان را هدف قرار خواهد داد. با این‌حال حتی برچسب قیمتی کمی ارزان‌تر از 3000 دلار برای هواوی میت ایکس 2 نیز مانع خریداران برای پیش‌سفارش 2.3 میلیون دستگاه از این اسمارت‌فون حتی پیش از آغاز فروش آن نشد.

سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون از جمله سامسونگ و ایسوس نیز احتمالا پس از هواوی دست به‌کار شده و مدل‌های تاشو جدید خود را در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهند کرد. کارشناسان امیدوارند که هندست‌های جدید در مقایسه با نخستین نمونه‌های آزمایشی برای تعداد بیش‌تری از مشتریان قابل دسترس باشند.

موسسه DigiTimes Research برآورد می‌کند که فروش جهانی اسمارت‌فون‌های تاشو در سال 2021 به 7 میلیون دستگاه خواهد رسید. چنین موفقیتی مدیون معرفی دستگاه‌های تاشو جدید و رشد چشمگیر بازار مدل‌های تاشو نسبت به 2.8 میلیون دستگاه فروخته شده در سال گذشته است. بعلاوه افزایش تنوع اسمارت‌فون‌های تاشو موجب افزایش میزان فروش پنل‌های آمولد انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های هوشمند در جهان خواهد شد. در نتیجه میزان فروش این پنل‌ها طی سال جاری به 12 میلیون واحد خواهد رسید؛ رقمی که در مقایسه با فروش 4.4 میلیون واحدی طی سال گذشته به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

هواوی: ایالات‌متحده مقصر مشکلات ناشی از کمبود تراشه در جهان است!

بازار جهانی با مشکل کمبود تراشه دست‌به‌گریبان است و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان این وضعیت تا اوایل سال آینده ادامه خواهد یافت. کمبود قطعات موردنیاز کمپانی‌های مختلف را وادار به کاهش برنامه‌های تولید و افزایش قیمت‌گذاری محصولات خود نموده است. طبیعتا تحلیل‌گران شیوع فراگیر ویروس کرونا را به‌عنوان عامل ایجاد بحران فعلی قلمداد می‌کنند؛ پدیده‌ای که فعالیت عادی زنجیره تامین را مختل کرده است. آن‌ها همچنین هواوی را در ایجاد شرایط کنونی مقصر می‌دانند. در سال گذشته کمپانی چینی برای خریداری کلیه اقلام قابل دسترس خود با تمام قوا تلاش کرد.

کمپانی هواوی نیز به نوبه خود دولتمردان کاخ سفید را به‌عنوان مقصر سرزنش می‌کند. به گفته هواوی تحریم‌های ایالات‌متحده موجب شکل‌گیری موج خرید هراس‌گونه قطعات و مشخصا تراشه‌ها در جهان شد. این موضوع نهایتا به عامل کمبود تراشه در بازار تبدیل شده است.

اریک ژو؛ مدیرعامل هواوی ضمن سخنرانی خود در همایش تحلیل‌گران کمپانی اعلام کرد که در گذشته شرکت‌ها به‌دنبال ذخیره‌سازی تراشه‌ها نبودند. در واقع برای انجام این‌کار هیچ ضرورتی وجود نداشت. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند تا موجودی کالاهای خود را حفظ نموده و اقلام موردنیاز طی مدت 3 الی 6 ماه آینده را انبار کنند. تمامی این اقدامات نهایتا عملکرد هماهنگ و متوازن زنجیره تامین را دچار اختلال کرده‌ و در چنین شرایطی تولیدکنندگان قطعات قادر به تامین تقاضای بازار نخواهند بود.

 

2 در مورد “هواوی در اواخر سال جاری از 3 اسمارت‌فون تاشو به‌صورت همزمان رونمایی خواهد کرد”

  1. اگه مشکل نرم افزاری و تحریم گوگل پلیشو حل نکنه به درد نمیخوره هرچقدر هم خوب و با کیفت و اقتصادی باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH