نرم‌افزارهایی که موبایل شما را به یک ابزار نیمه‌حرفه‌ای برای عکاسی تبدیل می‌کند (قسمت دوم)

داشتن یک تلفن همراه به‌تنهایی برای عکاسی کردن به‌منظور تفریح کافی است ولی گاهی از اوقات نیاز ما به عکاسی بیش‌ از تفریح است و در این شرایط نیاز داریم تا از ابزارهای متفاوتی استفاده کنیم. در این مقاله سه‌بخشی قصد داریم نرم‌افزارهایی که موبایل شما را به یک ابزار نیمه‌حرفه‌ای برای عکاسی تبدیل می‌کند را معرفی کنیم. این نرم‌افزارها در سه رده‌بندی اعمال فیلترهای معمولی، تنظیم‌کننده کیفیت و درنهایت فیلترهای سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. در این قسمت با نرم‌افزارهای تنظیم‌کننده کیفیت در خدمت شما هستیم.

دوستانی که قسمت اول مقاله را مطالعه نکرده‌اند می‌توانند از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشند:

http://itresan.com/33558/semi-pro-camera-apps-i.html

اگر نرم‌افزارهای معرفی‌شده در قسمت اول این مقاله برای شما چندان مطلوب نبوده‌اند و دوست داشتید تا کنترل بیشتری بر روی دوربین دستگاه خود داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که این بخش را مطالعه کنید. این نرم‌افزارها به شما امکانتی را ارائه خواهند نمود که با کمک آن‌ می‌توانید کیفیت خروجی عکس خود را تنظیم و یا به عبارت دقیق‌تر، بهبود بخشید. با ما همراه باشید.البته این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی نرم‌افزارهای این بخش، به علت دارا بودن امکانات گسترده و ویژه، با قیمت مشخصی به فروش می‌رسند ولی می‌توانید نسخه‌های قفل‌شکسته آن را نیز در بازار بیابید که البته پیشنهاد ما این است که برای رعایت حقوق مولفین به سراغ این عمل نرفته و تنها نسخه اصلی نرم‌افزار را خریداری نمایید.

نرم‌افزار Camera FV-5

4

سیستم‌عامل میزبان: اندروید
قیمت: 4 دلار

این نرم‌افزار به شما کنترل بسیار گسترده‌ای بر روی عکس‌های گرفته‌شده می‌دهد و اجازه می‌دهد تا با گوشی یا تبلت اندرویدی خود، اقداماتی را انجام دهید که شاید پیش‌ازاین تصور انجام آن‌ها در عکاسی با یک ابزار غیرتخصصی برای عکس گرفتن، برای شما ممکن نبود. البته به خاطر داشته باشید که این نرم‌افزار قرار نیست دوربین گوشی یا تبلت شما را به یک دوربین SLR تبدیل کند ولی امکانات آن بسیار مطلوب بوده و ارزش قیمت پرداختی را دارد.

در این نرم‌افزار خبری از طراحی‌های از پیش تعیین‌شده و آماده نیست ولی موارد بسیاری را می‌توانید با کمک آن به‌راحتی تغییر بدهید و عکس خود را با تغییراتی گسترده روبرو سازید. ازجمله قابلیت‌های ویژه این اپلیکیشن می‌تواند به امکانات ویژه آن برای تغییر عکس‌های گرفته‌شده در وضعیت عکاسی در شب اشاره نمود که بسیار مفید و مناسب به نظر می‌رسند.

برای کسانی که نمی‌خواهند برای این برنامه پولی پرداخت نمایند نیز نسخه سبکی از این برنامه با نام Camera FV-5 lite وجود دارد که می‌توان آن را به‌صورت رایگان دانلود نمود ولی رزولوشن خروجی عکس نهایی در آن پایین‌تر از نرم‌افزار اصل خواهد بود.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار Camera FV-5: این نرم‌افزار عملا تمامی توان دوربین دستگاه شما را به کار خواهد بست و گزینه‌های فراوانی برای تغییر حالت به شما ارائه می‌نماید.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار Camera FV-5: این نرم‌افزار برای کسانی ساخته‌ شده است که می‌دانند چگونه با دوربین خود کار کنند و افراد مبتدی ممکن است در کار کردن با آن کمی بیش‌ازحد معمول گیج شوند.

نرم‌افزار 645 Pro Mk II

6

سیستم‌عامل میزبان: iOS
قیمت: 4 دلار

این نرم‌افزار تعداد زیادی از امکانات ساده ولی کارآمد را برای ببود کیفیت تصویر به شما عرضه می‌کند. با کمک این برنامه خواهید توانست امکاناتی مانند کنترل نقطه کانونی عکس، کیفیت ورودی نور از شاتر، تغیر جزئیات در سرعت عملکرد شاتر دوربین و … را در اختیار داشته باشید. شاید این نرم‌افزار را بتوان بر اساس قیمت و امکانات، برترین نرم‌افزار بهینه‌سازی عکاسی بر روی iOS دانست.

یکی از مزایای ویژه این نرم‌افزار این است که کاربر آن می‌تواند تصاویر را با فرمت غیرقابل از دست رفتن TIFF ذخیره سازد که همین امر می‌تواند برای حفظ عکس‌های شما بسیار مفید باشد.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار 645 Pro Mk II: امکان ذخیره‌سازی عکس‌ها با فرمت TIFF به‌عنوان یک مزیت چشمگیر توانسته این تا این برنامه را در سطحی بالا قرار بدهد.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار 645 Pro Mk II: گاهی از اوقات کار کردن با این نرم‌افزار موجب کند شدن گوشی خواهد شد.

نرم‌افزار Camera +

5

سیستم‌عامل میزبان: iOS
قیمت: 2 دلار

این نرم‌افزار در مدت چهار سال کارکرد خود، علیرغم نداشتن تغییرات فراوان بازهم محبوب باقی‌مانده است و همین امر کیفیت این برنامه را به‌خوبی نشان می‌دهد. با کمک این برنامه می‌توانید در هنگام گرفتند عکس، نقطه کانونی تمرکز را تعیین کنید، کیفیت بسیاری از مولفه‌های گرفته شدن عکس را تغییر بدهید و به‌صورت کلی عکس خود را به سطحی نیمه‌حرفه‌ای برسانید.

البته Camera + ازنظر امکانات در سطح دو گزینه قبلی نیست ولی قیمت آن نیز نصف موارد پیشین است و داشتن آن می‌تواند گزینه معقولی باشد. یکی از امکانات خاص این نرم‌افزار را می‌توان قابلیت بهینه‌سازی شده عکاسی سریع دانست. در این وضعیت می‌توانید تعداد زیادی عکس را به‌صورت پشت سر هم بگیرید و پس‌ازآن آن‌ها را ویرایش و از میان آن‌ها، عکس‌های موردنظر را انتخاب کنید.

نکات مثبت و ویژه نرم‌افزار Camera +: امکانات کنترل دستی این نرم‌افزار را تقریبا می‌توان در همه شرایط به کار گرفت.

نکات نامناسب و ناامیدکننده نرم‌افزار Camera +: بیشتر امکانات این نرم‌افزار به صورتی طراحی ‌شده‌اند که پیش از عکس گرفتن اعمال می‌شوند و فیلترهای پس از گرفتن عکس در آن بسیار محدود هستند.

قسمت سوم و پایانی این مقاله به‌زودی برای شما عزیزان بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

 

 


1 در مورد “نرم‌افزارهایی که موبایل شما را به یک ابزار نیمه‌حرفه‌ای برای عکاسی تبدیل می‌کند (قسمت دوم)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH