اپل از دستگاه ردیاب جدید خود موسوم به AirTag رسما رونمایی کرد

شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد Spring Loaded روز گذشته خود از چندین محصول جدید نظیر آی‌پد پرو مجهز به تراشه M1، مدل جدید آی‌مک با رنگ‌آمیزی متنوع و نسخه بنفش رنگ آی‌فون 12 رونمایی کرد. کمپانی تولیدکننده آی‌فون در کنار معرفی این محصولات از ابزار جدیدی با نام AirTag نیز رونمایی کرد. این اقدام در راستای توسعه اکوسیستم Find My کمپانی اجرا شده است. AirTag اپل دقیقا همانند گلکسی SmartTag سامسونگ دستگاه کوچکی است که برای ردیابی اشیاء متصل به خود به کاربران کمک می‌کند. این دستگاه ردیاب کاملا جدید با برچسب قیمتی 29 دلاری روانه بازار می‌شود. بعلاوه پک 4 عددی این محصول نیز با قیمت‌گذاری 99 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

اپل AirTag برای کمک به یافتن اشیاء مفقود شده از شبکه Find My استفاده می‌کند

اپل AirTag دقیقا همانند اکثر ردیاب‌ها می‌تواند به اشیاء مختلفی نظیر کیف‌های دستی، کلیدها، کوله‌پشتی‌ها و وسایلی از این‌دست متصل شود. در صورت مفقود شدن وسایل کاربر، AirTag با استفاده از شبکه جهانی Find My می‌تواند به یافتن موقعیت آن‌ها کمک کند. همچنین کمپانی ادعا می‌کند که ماهیت خصوصی داده‌های مکانی را حفظ نموده و این داده‌ها به لطف وجود قابلیت رمزنگاری در مبدا و مقصد کاملا ناشناس خواهند بود.

AirTag از قالب طراحی سبک و کوچکی برخوردار است. این محصول از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و دارای گواهی حفاظتی IP67 است؛ موضوعی که مقاومت آن در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار را تضمین می‌کند. همچنین AirTag مجهز به یک اسپیکر داخلی است. این اسپیکر با پخش صدا به تعیین موقعیت اشیاء متصل به ردیاب کمک می‌کند. AirTag دقیقا همانند ایرپادز با قرارگیری در فواصل نزدیک‌ به گوشی آی‌فون متصل می‌شود. با برقراری اتصال میان گوشی و AirTag، کاربر از طریق مراجعه به اپلیکیشن Find My و در تب آیتم‌ها قادر به مشاهده آن خواهد بود. بعلاوه این ردیاب جمع‌وجور از دستیار صوتی سیری نیز پشتیبانی می‌کند. این پدیده بدان معناست که کاربران برای یافتن اشیاء مفقودی خود می‌توانند از فرامین صوتی استفاده کنند.

اپل به منظور عملکرد هرچه دقیق‌تر ابزار ردیاب خود از تراشه بومی U1 با فناوری فوق پهن‌باند بهره گرفته است. AirTag به لطف قابلیت Precision Finding قادر به تعیین دقیق جهت و موقعیت خواهد بود. حالت Lost Mode به کاربر امکان می‌دهد تا در صورت قرارگیری AirTag در محدوده قابل تشخیص یا شناسایی آن توسط شبکه Find My از موضوع مطلع شود. در حالت Lost Mode سایر کاربران قادر به یافتن AirTag و تماس با شما جهت تحویل آن خواهند بود.

کاربران قادر به خریداری ابزارهای جانبی مختلفی برای AirTag خود هستند

شرکت اپل از تعداد زیادی لوازم‌ جانبی برای AirTag رونمایی کرده و مشتریان بسته به نیاز و سلیقه خود قادر به خریداری آن‌ها خواهند بود. کاربران با استفاده از متن و ایموجی‌های مختلف می‌توانند دستگاه خود را به‌صورت رایگان شخصی‌سازی نمایند. بعلاوه کمپانی اشکال متنوعی از حلقه‌ها با جنس چرم و پلی‌اورتان و دسته‌کلید چرمی را عرضه کرده است. همچنین اپل به منظور عرضه مجموعه‌ای از ابزارهای جانبی چرمی نظیر آویزها، دسته‌کلیدها، تگ مسافرتی و تگ مخصوص چمدان با شرکت هرمس همکاری نموده است.

2 در مورد “اپل از دستگاه ردیاب جدید خود موسوم به AirTag رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH