اپل از مدل جدید آی‌پد پرو مجهز به تراشه M1 رسما رونمایی کرد

روز گذشته شرکت اپل از تبلت آ‌ی‌پد پرو جدید خود مجهز به تراشه بومی Apple M1 رونمایی کرد. در جریان برگزاری این رویداد تجاری ویدیویی نمایش داده شد که نشان می‌داد یک سارق برای سرقت تراشه M1 به Apple Park مراجعه نموده است. نهایتا وی نقاب صورت خود را برداشته و چهره خندان تیم کوک از زیر آن نمایان می‌شود.

توسعه‌دهندگان پیش‌تر پیرامون نقش تراشه M1 در ایجاد جهش عملکردی بزرگ و ارتقاء بهره‌وری انرژی در مدل جدید آی‌پد پرو توضیحاتی را ارائه دادند. اپل ادعا می‌کند که کارآیی CPU در مقایسه با آی‌پد پرو نسل قبلی 50 درصد افزایش یافته است. بدین‌ترتیب آی‌پد پرو جدید به لحاظ سرعت پردازنده نسبت به نخستین نسل آی‌پد 75 برابر سریع‌تر عمل می‌کند. عملکرد پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای تعبیه شده روی تراشه M1 نیز در مقایسه با نسل قبل تا 40 درصد سریع‌تر است. همچنین عملکرد این GPU در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در نخستین نسل آی‌پد 1500 برابر سریع‌تر است.

آی‌پد پرو جدید مجهز به 4 عدد اسپیکر بوده و از جدیدترین کنترلرهای بازی پشتیبانی می‌کند. به گفته اپل این محصول سریع‌ترین تبلت جهان محسوب می‌شود. کاربران آی‌پد پرو جدید به حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه‌داخلی دسترسی خواهند داشت. سرعت عملکرد حافظه در مقایسه با مدل نسل قبلی 2 برابر شده است. اکنون پورت USB-C از استانداردهای تاندربولت و USB 4 پشتیبانی می‌کند. همچنین این درگاه از نمایشگر Pro Display XDR با رزولوشن 6K پشتیبانی خواهد کرد. به لطف وجود قابلیت اتصال به شبکه 5G سرعت دانلود داده‌ها به 3.5 گیگابیت برثانیه خواهد رسید.

اپل در آی‌پد پرو جدید خود به مقوله دوربین توجه ویژه‌ای داشته و اکنون این دستگاه از یک دوربین جلویی با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره می‌گیرد. بعلاوه مشخصه‌ای جدید موسوم به Center Stage با قابلیت بزرگنمایی و تنظیم خودکار فریم همواره چهره کاربر را در قاب دوربین حفظ خواهد کرد. میکروفون‌های داخلی با کیفیت استودیویی و اسکنر LiDAR امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

نمایشگر Liquid Retina XDR اصلی‌ترین مشخصه آی‌پد پرو 12.9 اینچی به‌شمار می‌رود. این نمایشگر مجهز به 10 هزار مینی LED و بیش از 2500 ناحیه نورپردازی است. حداکثر روشنایی این پنل معادل 1600 نیت بوده و نرخ کنتراست آن نیز برابر با 1000000:1 است.

آی‌پد پرو جدید تنها 6.4 میلی‌متر ضخامت و کمتر از 700 گرم وزن دارد. صفحه‌کلید جادویی اپل برای این تبلت قابل استفاده خواهد بود. این صفحه‌کلید با 2 مدل رنگی مشکی و سفید در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نسخه 11 اینچی آی‌پد پرو با قیمت‌گذاری پایه 799 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که برچسب قیمتی مدل بزرگ‌تر از 1099 دلار آغاز خواهد شد. پیش‌سفارش این محصول نیز از روز 30 آوریل (10 اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود.

3 در مورد “اپل از مدل جدید آی‌پد پرو مجهز به تراشه M1 رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH