برخی گزارشات از آغاز تولید انبوه تراشه M2 اپل حکایت دارند

سال گذشته شرکت اپل از تراشه اختصاصی خود موسوم به M1 رونمایی کرد. این محصول نخستین نیمه‌هادی ساخت واحد Apple Silicon است که به منظور تامین توان پردازشی کامپیوترهای مک و آی‌پدهای جدید اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد و عرضه آخرین نسل آی‌پد پرو مجهز به تراشه M1 نیز سندی برای اثبات این ادعا محسوب می‌شود.

اگرچه تراشه M1 توانایی‌های خود را بیش از حد انتظار به اثبات رسانده است؛ اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اپل به منظور همسان‌سازی کارآیی تراشه مذکور با مدل‌های پیشرفته‌تر و قدرتمندتر کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌های اینتل چه تغییرات یا اصلاحاتی را اعمال خواهد کرد؟ به باور برخی افراد احتمالا بایستی منتظر معرفی مدل جانشین تراشه M1 با نام M2 باشیم. بر اساس گزارش وبسایت Nikkei Asia این تراشه وارد مرحله تولید انبوه شده است. در حال حاضر پیرامون مشخصات تراشه M2 جزئیات چندانی منتشر نشده است؛ اما با توجه به برآورد زمانی حدودا 3 ماهه برای تولید این نیمه‌هادی انتظار می‌رود که تراشه M2 در ماه جولای جهت استفاده در دستگاه‌های به‌روزرسانی شده مک عرضه شود.

یقینا جالب‌ خواهد بود که ببینیم اپل چگونه واحد طراحی تراشه خود موسوم به Apple Silicon را رهبری خواهد کرد. پردازنده‌های اینتلی در مدل‌های مختلفی تولید شده و توسط کامپیوترهای مک با پیکره‌بندی‌های متفاوت به‌کارگیری شده است. پردازنده‌های سری Core-i3 برای مدل‌های پایین‌رده مک و تراشه‌های Core-i7 و Core-i9 برای نمونه‌های پیشرفته‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که اپل نهایتا با این واقعیت چگونه برخورد خواهد کرد. استفاده گسترده از تراشه M2 در کلیه مدل‌های مک یکی از سناریوهای محتمل به‌نظر می‌رسد. همچنین اپل کماکان می‌تواند به تولید تراشه M1 ادامه داده و از این نیمه‌هادی در مدل‌های پایین‌رده و ضعیف‌تر مک استفاده کند.

به هرحال اپل هنوز در کامپیوترهای “پرو” خود نظیر مک‌بوک پرو 16 اینچی، آی‌مک 27 اینچی و مک پرو از نیمه‌هادی اختصاصی واحد Apple Silicon استفاده نکرده است. بنابراین اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تراشه M2 برای به‌کارگیری در مدل‌های فوق به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود یا خیر.

2 در مورد “برخی گزارشات از آغاز تولید انبوه تراشه M2 اپل حکایت دارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH