رشد 388 درصدی فروش محصولات کمپانی وان‌پلاس در 3 ماهه نخست سال 2021

وان‌پلاس یکی از برندهایی است که روند تبدیل شدن از یک استارتاپ تازه‌کار به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان را با سرعت طی کرده است. در حال حاضر نتایج مربوط به عملکرد این برند در سراسر جهان خصوصا قاره اروپا بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از داده‌های مربوط به عملکرد کمپانی طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی میزان فروش وان‌پلاس در اروپا با رشد خیره‌کننده 388 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است. درآمد کسب شده از این منطقه جغرافیایی نیز 286 درصد افزایش یافته است. ظاهرا هر ساله تعداد بیش‌تری از مشتریان اروپایی به خریداری اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس گرایش پیدا می‌کنند.

مدل‌های پرچم‌دار وان‌پلاس شامل اسمارت‌فون‌های جدیدا عرضه شده سری وان‌پلاس 9 حدودا 65 درصد از درآمد کمپانی را به خود اختصاص داده‌اند. وان‌پلاس 9 پرو تاکنون عنوان پرفروش‌ترین هندست در روز نخست عرضه از طریق فروشگاه آمازون فرانسه و اسپانیا را کسب کرده است. با این‌حال سری میان‌رده وان‌پلاس نورد نیز بخش مهمی از استراتژی کمپانی چینی را تشکیل می‌دهد. گوشی‌های میان‌رده جدید در راستای جذب مشتریان بیش‌تر از سراسر جهان به کمپانی وان‌پلاس کمک می‌کنند.

اسمارت‌فون‌های ممتاز وان‌پلاس با بیش‌ترین میزان تقاضا مواجه هستند؛ اما سطح تقاضا برای مدل‌های میان‌رده نیز کاملا چشمگیر است

نتایج تحقیق موسسه Counterpoint Research برای 3 ماهه پایانی سال 2020 نشان می‌دهد که وان‌پلاس نورد لقب پرفروش‌ترین هندست اندرویدی در فنلاند را به خود اختصاص داده است. این هندست به کمپانی چینی کمک کرد تا به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در بازه قیمتی 250 تا 450 دلاری تبدیل شود. همچنین وان‌پلاس نورد به محبوب‌ترین اسمارت‌فون 5G در کشور دانمارک با بازه قیمتی مشابه تبدیل شد.

موضوع شگفت‌آور اینکه وان‌پلاس در هر 2 کشور فنلاند و دانمارک از برندهای شیائومی و هواوی پیشی گرفته است. البته کاهش میزان فروش هندست‌های هواوی پس از اعمال محدودیت‌ها علیه این شرکت چندان مایه تعجب نیست. این پدیده در کاهش جذابیت اسمارت‌فون‌های هواوی برای مشتریان خاص اروپایی تاثیرگذار بوده است. تاکنون وان‌پلاس در منطقه شمال اروپا بهترین عملکرد ممکن را ارائه داده است. این منطقه 30 درصد از درآمد کمپانی را تامین نموده و اروپای غربی نیز در رتبه بعدی جای می‌گیرد. کشورهای بریتانیا، آلمان و فنلاند 3 مشتری برتر وان‌پلاس در این منطقه محسوب می‌شوند. بعلاوه کمپانی چینی بابت رشد فروش خود در مناطق مرکزی و شرقی اروپا و گسترش حضور در کشورهای لهستان و رومانی نیز کاملا خرسند است.

در حال حاضر تعداد کاربران وان‌پلاس در قاره اروپا و کل جهان به‌ترتیب برابر با 3 میلیون و 10 میلیون نفر است. فروش بالای اسمارت‌فون‌های 5G وان‌پلاس در محدوده قیمتی 400 تا 500 یورویی درآمد هنگفتی را به جیب این تولیدکننده چینی سرازیر کرده است. در حال حاضر وان‌پلاس با خرده فروشی‌ها و شرکت‌های مخابراتی مهم در اروپا همکاری می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به آمازون، Elisa، Telia و Deutsche Telekom همکاری می‌کند. این کمپانی فعالیت خود را به بازارهای جدید تسری داده و سرگرم افزودن مدل‌های جدید به سبد محصولات خود است.

وان‌پلاس قصد دارد تا عرضه محصولات پرفروش خود را مورد بازبینی قرار داده و ارائه پیشنهادات جذاب برای اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 8T و وان‌پلاس نورد را از روز 3 مه (13 اردیبهشت ماه) آغاز نماید. به منظور درک هرچه بهتر میزان پیشرفت وان‌پلاس طی 3 ماهه نخست سال 2021 کافیست به اینفوگرافی دقیق منتشر شده توسط این برند چینی (تصویر فوق) نگاهی بیندازید.

2 در مورد “رشد 388 درصدی فروش محصولات کمپانی وان‌پلاس در 3 ماهه نخست سال 2021”

  1. اینم چینیه کافیه یکم کیفیتش از هواوی بیشتر باشه ملت چین و هند هجوم میبرن واسه خریدش
    هواوی پله ی پیشرفت برندای چینی دیگه شد 🙂

  2. گوشیای خیلی خیلی خوبی داره …. حیف تنوع محصولاتش کمه مث ایفون تولیدش خیلی محدوده شاید کیفیت بالاش واس همین باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH