چگونه می‌توانیم وارد حالت امن (Safe Mode) ویندوز ۸ شویم؟

windows_9

حالت امن یا Safe Mode در ویندوز یکی از ویژگی‌های شناخته شده آن است که برای تشخیص مشکلات سیستم بهره می‌گیرند. در این حالت ویندوز از حداقل درایور‌ها و سرویس‌ها برای بالا آمدن استفاده می‌کند تا شما بتوانید به طور ریشه‌ای مشکل سیستم خود را تشخیص دهید. این مشکل می‌تواند یک درایور خراب، نرم‌افزار مشکل‌دار و یا یک ویروس باشد که از درست بالا آمدن سیستم شما جلوگیری می‌‌کند و یا ویندوز را از حالت پایداری خارج می‌کند.

در ویندوزهای اکس‌پی و هفت برای وارد شدن به حالت Safe Mode کافی بود هنگامی که ویندوز Boot می‌شود، کلید F8 را فشار دهید، اما به دلیل بهبود‌هایی که در سیستم بوت ویندوز ۸ صورت گرفته، زمانی که شما برای این عمل نیاز دارید حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه است، که عملا این کار را بسیار سخت یا غیر ممکن می‌سازد.

به همین دلیل مایکروسافت سیستم تشخیص مشکل خودکار را در ویندوز ۸ تعبیه کرده تا در صورت از کار افتادن ویندوز، این حالت به صورت پیش‌فرض اجرا شود. حال این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توانیم به روش دستی وارد حالت Safe Mode شویم تا بتوانیم تنظیمات سیستم خود را تغییر دهیم؛ روش کار یه این شکل است:

استفاده از Windows System Configuration Utility:

۱- با فشار دادن کلید ویندوز+R پنجره Run‌ را باز کنید.

WIN8-1

۲-فرمان msconfig.exe را تایپ و کلید Enter را فشار دهید.

۳-به تب Boot رفته و حالت Safe Boot را مطابق شکل زیر فعال کنید.

WIN8-3

۴-در پنجره باز شده کلید Restart را بزنید تا ویندوز شما ریست و وارد حالت امن شود.

WIN8-2

نکته: برای بازگشت به حالت عادی، مراحل بالا را مجددا انجام دهید، با این تفاوت که گزینه Safe Boot را در مرحله ۳ غیر‌فعال نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH