استفاده از حافظه‌ SSD برای استخراج رمزارزها می‌تواند موجب ابطال گارانتی آن‌ شود

تولیدکنندگان دستگاه‌های ذخیره‌سازی با انتشار بیانیه‌هایی به کاربران خود در بازارهای آسیایی هشدار می‌دهند که استفاده از حافظه‌های SSD برای استخراج ارزهای دیجیتالی خصوصا رمزارز Chia Coin پیامدهای ناگواری را برای آن‌ها به‌دنبال خواهد داشت.

شرکت GALAX درباره استخراج رمزارز Chia به کاربران هشدار داده و اعلام می‌کند که این‌کار موجب ابطال ضمانت‌نامه SSD خواهد شد

شرکت چینی GALAX با آگاهی از سرعت فرسودگی حافظه‌های SSD در اثر استخراج ارز دیجیتالی Chia Coin ضمن انتشار بیانیه‌ای به کاربران هشدار می‌دهد که فرآیند استخراج موجب نگارش داده روی SSD به میزانی فراتر از حد معمول شده و این پدیده احتمالا موجب کندی عملکرد و حتی آسیب‌دیدگی دائمی حافظه در اثر استفاده بیش از حد خواهد شد. متن کامل این بیانیه پس از ترجمه از زبان چینی به شرح زیر است:

“چنان‌چه کاربران از محصولات SSD ما برای اهداف ماینینگ یا سایر موارد کاربری غیرعادی استفاده کنند؛ در این‌صورت حجم نگارش داده روی حافظه در مقایسه با استاندارد معمول روزانه بسیار بیش‌تر شده و نوشتن بیش از حد اطلاعات موجب کندی عملکرد یا آسیب‌دیدگی SSD خواهد شد. واحد خدمات پس از فروش کمپانی ما پس از انجام تست و سنجش کیفیت آسیب‌دیدگی مطابق نتایج آزمون و مقررات تضمین کیفیت محصول پیرامون نحوه خدمات‌رسانی تصمیم‌گیری خواهد کرد. بنابراین ما حق عدم ارائه خدمات تضمین کیفیت در برخی موارد را برای خود محفوظ می‌دانیم. تفسیر نهایی موضوع در حیطه اختیارات کمپانی ما قرار دارد.”

ارز دیجیتالی Chia Coin اخیرا در مناطق آسیا، اقیانوسیه و خصوصا چین به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است. این رمزارز هنوز روی شبکه بلاک‌چین عرضه نشده است و در خصوص زمان‌بندی عرضه آن نیز هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. با این‌حال چندین مزرعه استخراج ارز دیجیتالی کماکان در زمینه محصولات SSD و هارد دیسک (HDD) سرمایه‌گذاری می‌کنند. این پدیده موجب کمبود نسبی ابزارهای ذخیره‌سازی در بازار شده است.

فرآیند استخراج Chia Coin مستلزم وجود مقدار زیادی فضای خالی روی حافظه و اجرای عملیات‌های خواندن و نوشتن متعدد است. در این‌حالت شاخص استقامت (TBW) به همان اندازه سرعت حائز اهمیت است. بنابراین حافظه‌های SSD مصرفی به‌دلیل سطح استقامت پایین خود بهترین گزینه جهت استخراج رمزارزها به‌شمار نمی‌روند. در واقع اجرای چنین عملیاتی موجب کاهش چشمگیر طول عمر SSD خواهد شد. از این‌رو ماینرها در وهله نخست هارد دیسک‌ها و SSDهای مخصوص دیتاسنترها را هدف قرار می‌دهند.

چندین شرکت تولیدکننده چینی پیش‌تر از دستگاه‌های ذخیره‌سازی و حافظه‌های SSD ویژه اهداف ماینینگ رونمایی کردند. این محصولات هم‌اکنون به تولید انبوه رسیده و احتمالا به‌زودی عرضه خواهند شد. اما این محصولات نیز احتمالا تنها درایوهایی استاندارد با برچسب مخصوص ماینینگ خواهند بود؛ بنابراین استفاده از آن‌ها برای استخراج رمزارزها نهایتا نتیجه مشابهی را در پی خواهد داشت.

بی‌تردید کمپانی‌های تولیدکننده صریحا اعلام خواهند کرد که استخراج Chia Coin و سایر ارزهای دیجیتالی روی درایوهای ساخت آن‌ها موجب ابطال گارانتی خواهد شد. بعلاوه درایوهای اختصاصی ماینینگ نیز با دوره ضمانت بسیار محدود در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

2 در مورد “استفاده از حافظه‌ SSD برای استخراج رمزارزها می‌تواند موجب ابطال گارانتی آن‌ شود”

  1. ماین کردن همه چیو داغون میکنه کاش همه دنیا ممنوع اعلامش کنن
    گرافیکا گرون شدن حالا نوبت گرون شدن هارده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH