تاثیرات سیستم‌های امنیتی در زندگی روزمره

اگر می خواهید اقدام به خرید سیستم هایی با امنیت بالا کنید حتما این مقاله را بخوانید .

یکی از معضلات بشری با افزایش جمعیت ، ازدیاد جرائم است وهر روز شاهد شکسته شدن امنیت شهروندان خود هستیم . با گذر زمان و پیشرفت سارقان ، تکنولوژی های نوینی نیز در دنیا به تولید رسیده است . دوربین مداربسته ، دزدگیر اماکن و یا ردیاب هایی که در معرض دید نصب شده اند باعث جلوگیری از ارتکاب به جرم هستند و سارق در صورت مشاهده آن جا را ترک می کند . مسکن ، ماشین ، مغازه یا شرکتی که در آن هستید قطعا سرمایه ای برای معاش شماست و همه ما برای مراقبت از سرمایه های زندگیمان اقداماتی می کنیم . در این مقاله به توضیحی مختصر در رابطه با لزوم داشتن سیستم های نظارتی و امنیتی در زندگی می پردازیم .

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن یکی از سیستم های امنیتی است که تاثیر فراوانی در زندگی روزمره دارد . شما برای حفظ و مراقبت از مال خود باید خانه یا مغازه و فروشگاه خود را به سیستم هایی مثل دزدگیر اماکن مجهز کنید . دزدگیراماکن در صورت عبور از حریم خصوصی که مشخص شده ، به صدا در می آید یا پیام هشداری به تلفن همراه شما ارسال می کند . اکثر این سیستم ها تنوع بسیاری دارند و مانند دوربین مدار بسته دارای برند های مختلفی در ایران هستند . همانطور که گفتیم دزدگیر اماکن برای بسیاری از مکان ها کارایی دارد و بر همین اساس ما دسته بندی از این سیستم را ذکر خواهیم کرد . دزدگیر آژیری ، با عبور ، شکسته شدن یا حرکتی غیر عادی به صدا در می آید اما دزدگیرهای پیشرفته تری نیز تولید شده اند . مثلا دزدگیرهایی که روی خط تلفن کار می کنند یا با سیم کارت فعال می شوند و هشدار را به صورت تماس اضطراری یا پیامک ارسال می کنند . برخی دزدگیر های اماکن بیسیم هستند و نیازی نیست کابل کشی طولانی برای آن ها داشته باشید .

ردیاب خودرو

مسیریاب یا ردیاب خوردو وسیله ای کوچک است که برای یافتن موقعیت مکانی خودرو طراحی شده است . در واقع هدف از ردیابی خودرو ، محافظت از آن در برابر سرقت است . ردیاب خودرو نیز انواع مختلفی دارد . ردیاب فندکی با اتصال به پورت فندکی ماشین و قرار دادن سیم کارد در داخل ردیاب کار می کند زیرا ردیاب ها برای اتصال به اینترنت نیاز به سیم کارت یا شبکه فعال اینترنتی دارند . نصب راحت ردیاب خودرو فندکی باعث شده جزو پرفروش ترین ردیاب ها باشد . این ردیاب خودرو در اثر جدا شدن از فندک ماشین سیستم هشدار خود را فعال می کند . ردیاب مغناطیسی نوع دیگر ردیاب خودرو است که با داشتن آهن ربای قدرتمند به سختی از ماشین جدا می شود و در صورت جدا شدن سیستم هشدار را فعال می کند . کاربرد این ردیاب فقط برای خودرو نیست و می تواند کاربرد های دیگر نیز داشته باشد . ساده ترین نوع ردیاب ، ردیاب دیاگی است و روی سوکت دیاگ خودرو نصب می شود . ای ردیاب در عین سادگی و ارزان بودن ، بازدهی بالایی دارد و به خوبی کار می کند . به طور کلی یک ردیاب خوب باید بتواند به صورت لحظه ای فعال باشد و اختلالی در ردیابی ایجاد نکند .

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در دنیا و کشور های بسیاری تولید می شود . برند های بسیاری در این صنعت پیشرو هستند و روز به روز با تکنولوژی های نوین در دنیا قابلیت های جدید بر آن ها افزوده میشود . دوربین مدار بسته جزو وسایلی است که در اکثر مکان ها کاربرد دارد و قابل نصب است . در خیابان برای نظارت و کنترل رانندگان ، در مغازه برای جلوگیری از سرقت و نظارت بر رفت و آمد مشتریان ، در خانه برای مراقبت از کودکان ، سالمندان و افراد کم توان ، در سازمان ها و ادارات برای کنترل و نظارت بر کار کنان ، در بانک ها برای حفظ امنیت و نظارت بر ارباب رجوع ، در مدارس برای مراقبت و حفظ نظم دانش آموزان و بسیاری از مکان های دیگر که وجود دوربین مدار بسته در آن ها بسیار مهم و ضروری است . ما در دنیا با تنوع بسیاری از این سیستم ها رو به رو هستیم و باید بدانیم هر یک برای چه مکانی ، با چه شرایطی و با چه قیمت و کیفیتی مناسب هستند . دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند که ما در اینجا بر اساس شکل مناسب برای هر مکان به آن ها می پردازیم . دوربین مداربسته دام عموما برای فضای مسقف و داخلی طراحی شده و گنبدی شکل است . جنس این دوربین ها از فلز یا پلاستیک است و جنس فلزی آن در فضاهای بیرونی نیز استفاده می شود . دوربین بعدی دوربین بولت است که به شکل لوله یا گلوله ای طراحی شده و بیشتر برای فضاهای باز کاربرد دارد . این دوربین ها روی دیوار نصب می شوند و به همین خاطر به آن ها دیواری نیز می گویند . نوعی از این دوربین ها در خیابان برای کنترل ترافیک نیز استفاده می شود . بیشتر دوربین های بولت ضد آب هستند . دوربین های مدار بسته صنعتی نیز بیشتر در محیط های پر نور استفاده می شوند زیرا دید در شب ندارند . این دروبین ها لنز ندارند و میتوان به آن ها لنز اضافه کرد . دوربین های 360 درجه نیز تمام فضا را تحت پوشش قرار می دهند و می توان آن ها را شبیه به دوربین های دام دانست اما تفاوت آن ها از لحاظ کارایی متفلوت است  . دوربین لامپی یا لمپ دوربین دار نوع دیگری است که مخفی نیز محسوب می شود و دید 360 درجه دارد . دوربین ها به طور کلی انواع دیگری نیز دارند و شما برای یک خرید مناسب باید اطلاعات کافی در مورد آن ها داشته باشید .

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “تاثیرات سیستم‌های امنیتی در زندگی روزمره”

  1. همه جا دوربین شده . وضعیت یه جوری شده ادم‌میترسه دستشو تو دماغش کنه یه دوربین ازش فیلم نگیره?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH