معرفی 5 سایت اینترنتی مفید، کاربردی و سرگرم کننده

بسیاری از مواقع بدون آنکه بهانه‌ای داشته باشیم، حوصله‌مان سر می‌رود و تنها نیاز داریم تا برای دقایقی اتفاقی جدید یا چیز تازه‌ای را تجربه کنیم. در این مواقع، اینترنت همیشه بهترین راهکارها را برای ما دارد. در اینترنت صد‌ها سایت مفید ، متفاوت، عجیب و غریب و فان وجود دارد که با ایده‌هایی خاص ساخته شده‌اند و می‌توانند ما را ساعت‌ها سرگرم کنند.

این گونه سایت‌ها گاهی صرفا جنبه فان و سرگرمی دارند و با راه انداختن یک بازی یا یک معما سرتان را گرم می‌کنند، اما گاهی مطالب بسیار مفید و جذابی را می‌توان در سایت‌های اینترنتی پیدا کرد و سایت به موضوعات جدی‌تری می‌پردازد.

ما در این مطلب 5 سایت منتخب و مفید را برای شما انتخاب کرده‌ایم که می‌توانند سر شما را گرم کنند اما خیلی جنبه فان ندارند، این سایت‌ها بیش از آنکه سرگرم کننده باشند، مفید هستند و در مواقع مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده یا اطلاعات مفیدی را از آن‌ها برداشت کنید.

در آینده قطعا به سراغ سایت‌های فان و تفریحی نیز خواهیم رفت اما حالا می‌خواهیم بیشتر به سایت‌های جذاب و مفید بپردازیم، پس با معرفی 5 سایت مفید اما سرگرم کننده با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

سایت مفید وب آرشیو

می‌خواهید بدانید اینترنت در گذشته چه شکلی بوده؟ می‌توانید از سایت وب آرشیو استفاده کنید. این سایت، آرشیو بسیار گسترده‌ای از تمام سایت‌های اینترنتی در طول تاریخ دارد، یعنی تصویری از سایت‌ها در طول زمان و تاریخ‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید آدرس سایت یوتیوب را وارد کرده و در تقویم مثلا ابتدای سال 2008 را انتخاب کنید.

به این ترتیب صفحه اصلی سایت یوتیوب در روز اول ژانویه سال 2008 برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید ببینید در آن زمان ظاهر سایت یوتیوب چه شکلی بوده و چه ویدیوهایی در آن آپلود شده است.

در سایت وب آرشیو تنها لازم است آدرس سایت و تاریخ مورد نظر را وارد کنید تا در زمان سفر کرده و به گذشته روید و روند تکامل سایت‌های مختلف را مشاهده کنید.

حدس زدن سن بر اساس نام

در این سایت با وارد کردن نام خود متوجه می‌شوید که حدودا هم نام‌های شما در آمریکا چه سن و سالی دارند، در عین حال سایت سن شما را به صورت تخمینی حدس خواهد و زد به این ترتیب متوجه می‌شوید، نام‌تان به سن‌تان می‌خورد و یا نام‌تان از سن واقعی خودتان قدیمی‌تر یا امروزی‌تر است.

سایت مفید

سایت 60 ثانیه تا آرامش

این سایت برای افرادی مفید است که از دست یک موضوع یا یک شخص عصبانی هستند و نمی‌توانند بر روی کار خود تمرکز کنند. در این سایت یک گوی سفید رنگ وجود دارد که شما نام شخص یا چیزی که ذهن‌تان را درگیر کرده در آن می‌نویسید. سپس با ترفند‌های روانشناختی، پخش موسیقی ملایم و تمرین‌های آرامش بخش مانند تنفس عمیق، ظرف 60 ثانیه ذهن شما از مشکلی که دارید دور شده و تا حدودی آن را فراموش می‌کنید. پس از آن هم به آرامش رسیده‌اید و هم با تمرکز می‌توانید کار خود را ادامه دهید.

سایت داری پیر میشی!

بله همه ما هر لحظه و ثانیه در حال پیرتر شدن هستیم، البته این تعبیر بسیار منفی و غیرمنصفانه‌ای است که حقیقت دارد. در این سایت با وارد کردن تاریخ تولد خود، علاوه بر این که به شما یادآوری می‌کند دارید پیر می‌شوید، تمامی اطلاعاتی که از زندگی شما وجود دارد، شامل سن واقعی، تعداد روزهایی که زندگی کردید، تعداد نفس‌هایی که کشیده‌اید، تعداد قدم‌هایی که رفته‌اید، اتفاقات مهمی که در زمان تولد شما رخ داده و… به شما گفته می‌شود. این سایت بر اساس آمارهای میانگین از فعالیت هر انسان، شاخصه‌های مختلف زندگی شما را بر اساس سن‌تان محاسبه کرده و به شما می‌گوید.

سایت مفید

سایت مفید گروه زبان

فکر می‌کنید که اکثر زبان‌های دنیا را می‌شناسید؟ به نظر خودتان با زبان‌های مختلف آشنا هستید؟ زمان آن رسیده تا خودتان را آزمایش کنید.

در این سایت زبان‌های مختلف به شکل صوتی برای شما پخش می‌شود و شما از میان گزینه‌های موجود باید حدس بزنید که این صدای پخش شده مربوط به چه زبانی است.

این تست‌ها در چهار دسته از آسان تا سخت قابل انتخاب هستند و شما می‌توانید به میزان تسلط خود بر روی زبان‌های دیگر، دشواری تست را تعیین کنید. ساده‌ترین مرحله Beginner نام دارد که برای تازه‌کارهاست و سطح آن بسیار پایین است، مثلا در این سطح باید تشخیص دهید صدای پخش شده مربوط به زبان روسی، عربی یا هندی است؟ که قطعا به راحتی می‌توانید تشخیص دهید، اما در سطوح بالاتر زبان‌های کمتر شناخته شده و مشابه به هم نیز پخش می‌شود که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند. اگر شانس بیاورید با زبان فارسی هم مواجه خواهید شد.

سایت مفید

 

4 در مورد “معرفی 5 سایت اینترنتی مفید، کاربردی و سرگرم کننده”

  1. *****دانلود مقاله ، تحقیق ، پرسشنامه ، مقالات ترجمه شده ، کارآموزی ، پروژه های دانشجویی …
    *****************

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH