چین به‌دنبال تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است

سرعت ساخت کارخانجات تولید خودروهای برقی در چین تقریبا با کل کارخانجات در حال احداث در سایر مناطق جهان برابری می‌کند. تولیدکنندگان چینی برای توسعه بازار در حال رشد خودروهای برقی مشغول جذب میلیاردها دلار سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند.

در حال حاضر برای هرگونه اظهارنظر پیرامون امکان پیشتازی خودروسازان چینی در بازار اتومبیل‌های برقی هنوز خیلی زود است؛ اما آن‌ها در این راستا با جدیت مشغول تلاش بوده و در حال سازمان‌دهی زیرساخت‌های لازم و گسترش ظرفیت تولید خود هستند. در این میان شرکت‌های Xpeng Motors، Nio، Geely و چند برند دیگر سرگرم ساخت کارخانجات جدید در داخل کشور بوده و به‌طور منظم مشغول راه‌اندازی امکانات جدید تولید هستند. این پدیده امکان افزایش تدریجی میزان خروجی محصول را فراهم می‌کند.

علاوه بر این شرکت‌های مختلف نوپا، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و سایر کمپانی‌های تازه وارد در صنعت خودرو مشغول رقابت با یکدیگر برای ورود به بازار وسایل نقلیه برقی هستند. در عین‌حال آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که خریداران بومی چین و خارج از این کشور آماده هستند تا برای خریداری خودرو از یک کمپانی نه‌چندان مشهور حداقل 40 هزار دلار هزینه کنند.

چین به‌دنبال تبدیل شدن به تولیدکننده برتر خودروهای برقی در جهان است

صنعت چین همچنان به حرکت روبه جلو خود ادامه می‌دهد. موسسه LMC Automotive برآورد می‌کند که شرکت‌های چینی تا سال 2028 هر ساله بیش از 8 میلیون خودروی برقی را تولید خواهد کرد؛ رقمی که در مقایسه با تولید حدودا 1 میلیون دستگاهی اتومبیل‌های برقی طی سال گذشته به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است. این در حالیست که تا سال 2028 تعداد کل خودروهای برقی تولید شده در اروپا طی هر سال به 5.7 میلیون دستگاه خواهد رسید. تولیدکنندگان منطقه آمریکای‌شمالی نیز به‌دنبال رقابت در این عرصه هستند. ماه گذشته جو بایدن؛ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده از کمپانی‌های آمریکایی درخواست کرد تا تلاش‌های خود در عرصه صنعت خودروهای برقی را افزایش دهند. وی به عقب‌ماندگی کشور خود از چین در این عرصه اشاره کرد.

به گفته موسسه LMC Automotive کمپانی‌های منطقه آمریکای‌شمالی قصد دارند که تا سال 2028 تنها 1.4 میلیون دستگاه خودروی برقی را تولید نمایند. این در حالیست که کمپانی‌های مذکور طی سال گذشته حدودا 410 هزار دستگاه خودرو را تولید کردند. در کشور مصر نیز زیرساخت‌های ضروری جهت سرویس خودروهای الکتریکی مستقر شده است. با حمایت دولت بیش از 800 هزار ایستگاه شارژ عمومی در کشور احداث شده که تقریبا 2 برابر تعداد آن‌ها در سایر نقاط جهان است. به‌دلیل روند کندتر احداث زیرساخت‌ها در خارج از کشور چین بسیاری از تولیدکنندگان قصد دارند تا به روند ساخت خودروهای هیبریدی ادامه دهند. این خودروها یک پیشرانه برقی را با موتور بنزینی ترکیب می‌کنند. با این‌حال بازار وسایل نقلیه الکتریکی به‌سرعت در حال رشد است و به تدریج تعداد بیش‌تری از تولیدکنندگان بزرگ مشغول برنامه‌ریزی برای حذف تدریجی تولید خودروها با موتورهای احتراق داخلی هستند.

با این‌حال شهرت ضعیف خودروسازان چینی به یک معضل بزرگ برای آن‌ها تبدیل خواهد شد. این سناریو در داخل و خارج از مرزهای چین صادق خواهد بود. بازار وسایل نقلیه الکتریکی در داخل کشور و همچنین حمایت همه‌جانبه مقامات رسمی از خودروسازان چینی از جمله عوامل مهم برای پیشرفت این شرکت‌ها به‌شمار می‌روند.

3 در مورد “چین به‌دنبال تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است”

  1. هر بازاری که اینده داشته باشه چینیا میخوان توش بزرگترین باشن و زیاد به کیفیت توجه نمیکنن. تولید زیاد قیمت مناسب
    و به نتیجه هم میرسن

  2. شیائومی و اوپو هم به این شرکتا اضافه شن حتما چین رو به اولین دز دنیا تبدیل میکنن….
    و ما میتونیم امیدوار باشیم کوئیک و ساینا ارزون شه ??

  3. چین هرکاریو اراده کنه انجام میده. در این زمینه ممکنه برندای خودروسازیشون اسم و رسم اروپا و امریکارو نداشته باشن. ولی جمعیت داخلیشون و جمعیت و بازار آسیا باعث برتریشون میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH