بسته اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید می‌شود

با اعلام محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسته اینترنتی رایگان ویژه اساتید دانشگاهی، به مدت سه ماه تمدید شد.

روز گذشته جهرمی در صفحه اینستاگرام خود از تمدید بسته اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه و حوزه به مدت سه ماه خبر داد. به گفته وی اساتید دانشگاهی درخواست‌های زیادی برای تمدید بسته اینترنت رایگان به جهت آموزش از راه دور داشتند و حالا بسته اینترنت سه ماهه برای تمامی اساتید دانشگاهی و حوزوی که قبلا در سامانه این وزارتخانه ثبت نام کرده بودند، فعال می‌شود.

در مهرماه سال گذشته بود که خبر فعال‌سازی بسته اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید از طرف وزارت ارتباطات منتشر شد. در آن زمان آذری جهرمی در حساب توییتر خود اعلام کرد که با توجه به شرایط پیش آمده تحت تاثیر ویروس کرونا، یک بسته اینترنت هدیه به حجم 120 گیگابایت برای اساتید دانشگاه‌های دولتی، آزاد و علوم پزشکی در نظر گرفته شده است. اساتید برای دریافت هدیه خود باید به سایت ICTGifts.ir مراجعه و با پر کردن اطلاعات، بسته اینترنت رایگان را دریافت می‌کردند.

به این ترتیب بسته اینترنت سه ماهه فعلی برای همان اساتیدی فعال می‌شود که در مهرماه اطلاعات خود را ثبت کرده و بسته اینترنت رایگان 120 گیگابایت را دریافت کرده‌اند. بنابراین دیگر سامانه‌ای برای ثبت نام اساتید به جهت دریافت اطلاعات آن‌ها معرفی نشده است.

همچنین در مهرماه اعلام شد که وزارت ارتباطات برنامه‌ای برای اهدای بسته اینترنت رایگان به دانشجویان ندارد. این وزارتخانه با همکاری دانشگاه‌ها تعرفه اینترنت تمامی سرورها و نرم‌افزارهای آموزشی را رایگان اعلام کرد تا به این ترتیب تعرفه اینترنت کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان رایگان شود. البته در اجرای این طرح کاستی‌هایی دیده شد و بسیاری از دانشجویان اعلام کردند که کلاس‌های آنلاین دانشگاهی برای آنها رایگان نیست.

به هر شکل در حال حاضر تنها بسته اینترنت برای اساتید در نظر گرفته شده و خبری از بسته اینترنت رایگان برای دانشجویان یا دانش‌آموزان نیست.

نکته بسیار مهم دیگر آن است که حدود یک ماه و نیم دیگر کلاس‌های درسی دانشگاهی به پایان می‌رسد و با این شرایط وزارت ارتباطات بسته اینترنت سه ماهه را برای اساتید دانشگاهی در نظر گرفته، به نظر می‌رسد در نظر گرفتن این بسته برای اساتید نوش دارو پس از مرگ سهراب باشد، سوال مهم آن است که چرا وزارت ارتباطات زودتر برای تمدید این بسته رایگان اقدام نکرد؟

3 در مورد “بسته اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید می‌شود”

  1. مال ما دانش آموزای بیچاره رو چرا نمیدن
    همون بسته اولم نگرفتیم
    امتحانامونم که میخوان حضوری کنن. میخوان مارو بکشن

  2. پس دانشجوها چی شدن؟
    نت واسه استادا که حقوق میگیرن میدن ولی واسه دانشجویی که شهریه میده حقوقی هم نداره نمیدن. این دیگه چجور عدالتیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH