آنر تبلت X7 با نمایشگر 8 اینچی و تراشه هلیو P22T رسما معرفی شد

بازار تبلت‌های اندرویدی به اندازه اسمارت‌فون‌های مجهز به این سیستم‌عامل جذاب نیست. اگرچه شرکت اپل با عرضه تبلت‌های آی‌پد و به لطف تجربه نرم‌افزاری فوق‌العاده آن‌ها دوران پرفروغی را سپری می‌کند؛ اما به‌کارگیری اندروید در دستگاه‌های بزرگ تا این اندازه موفقیت‌آمیز نبوده است. به همین دلیل چند تولیدکننده مختلف به منظور افزایش بهره‌وری تبلت‌های اندرویدی و جلب رضایت کاربران از امکانات نرم‌افزاری استفاده می‌کنند. امروزه شرکت‌های سامسونگ، لنوو، هواوی و چندین برند دیگر در بازار تبلت‌های اندرویدی با یکدیگر رقابت می‌کنند. اکنون برند آنر نیز میراث مادر سابق خود (هواوی) در این عرصه را حفظ نموده و اخیرا از یک تبلت جدید موسوم به آنر تبلت X7 رونمایی کرده است.

سال گذشته شرکت هواوی به منظور حفظ دستاوردهای برند آنر و متمرکز نمودن منابع باقی‌مانده روی دستگاه‌های خود تصمیم به فروش برند فرعی آنر به یک گروه چینی گرفت. آنر به‌عنوان یک برند مستقل از کلیه فشارها و محدودیت‌های اعمال شده علیه هواوی خلاص شده است. این برند برای استفاده از فناوری‌های مرتبط با ایالات‌متحده و برقراری روابط تجاری با کمپانی‌های آمریکایی کاملا آزاد است. آنر پیش‌تر از چندین اسمارت‌فون جدید رونمایی کرد و آنر تبلت X7 نیز نخستین تلاش این برند در بازار تبلت پس از اعلام استقلال از هواوی محسوب می‌شود.

مشخصات آنر تبلت X7

بی‌تردید آنر تبلت X7 یک محصول اقتصادی به‌شمار می‌رود. توان پردازشی این تبلت از طریق تراشه هلیو P22T ساخت شرکت مدیاتک به‌همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین می‌شود. البته امروزه چنین ظرفیتی از حافظه ابدا چشمگیر نیست؛ لذا کمپانی با بهره‌گیری از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 512 گیگابایت را فراهم نموده است.

آنر تبلت X7 مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی LCD با رزولوشن 1280×800 پیکسل بوده و به منظور جلوگیری از خستگی چشم کاربر حین مطالعه طولانی‌مدت از حالت E-Book Mode برخوردار است. این دستگاه مجهز به 2 سنسور دوربین است که یکی از آن‌ها دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی بوده و برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین دیگر با رزولوشن 5 مگاپیکسلی در قسمت پشتی تبلت قرار دارد و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است.

آنر تبلت X7 علیرغم ماهیت مقرون‌به‌صرفه خود دارای پنل پشتی فلزی با بافت ماسه‌ای جهت اطمینان از چسبندگی بهتر آن در دست است. این دستگاه 8.5 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن معادل 325 گرم است. انرژی موردنیاز تبلت از طریق یک باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و این باتری از طریق یک پورت میکرو USB با حداکثر توان 10 وات شارژ می‌شود. همچنین به لطف وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون کاربران می‌توانند از ایرفون‌های سیمی خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند. آنر تبلت X7 با رابط کاربری MagicUI 4.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 10 روانه بازار می‌شود. متاسفانه در رابطه با احتمال انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای این تبلت هیچ توضیحی ارائه نشده است.

تبلت جدید آنر به لطف طراحی آموزش‌محور خود و بهره‌گیری از سایر قابلیت‌های کودک‌محور تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای کودکان رقم خواهد زد. در دوران شیوع بیماری کووید 19 بسیاری از کودکان به آموزش در منزل روی آورده‌اند؛ لذا میزان تقاضا برای دستگاه‌هایی از این‌دست روبه افزایش است.

آنر تبلت X7 با 3 مدل مختلف در بازار چین عرضه خواهد شد. نسخه وای‌فای این تبلت با برچسب قیمتی 899 یوانی (140 دلار/ 115 یورو) روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که نسخه 4G با قیمت‌گذاری 1199 یوان (185 دلار/ 155 یورو) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. نهایتا ورژن مخصوص کودکان همراه با یک کیس سیلیکونی مخصوص نیز با قیمت‌گذاری 999 یوان (155 دلار/ 130 یورو) قابل سفارش خواهد بود.

4 در مورد “آنر تبلت X7 با نمایشگر 8 اینچی و تراشه هلیو P22T رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH