هر آن چیزی که باید در مورد ثبت‌نام و دریافت واکسن کرونا بدانید

سامانه اینترنتی ثبت نام واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شد.

پس از اعلام آنکه واکسن کرونا به افراد بیش از 80 سال تزریق خواهد شد، ازدحام جمعیت برای ثبت نام و دریافت واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی به وجود آمد و در همان زمان وزارت بهداشت اعلام کرد که برای ساماندهی به فرایند دریافت واکسن کرونا در کشور، به زودی سایتی برا ثبت نام و نوبت‌دهی به همین منظور راه‌‌اندازی می‌شود.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در همین راستا اعلام کرد: تاکید می‌کنیم که برای تزریق واکسن به افراد بیش از 80 سال، هیچ گونه ثبت نام حضوری در مراکز درمانی نخواهیم داشت و اطلاعات به صورت تلفنی اخذ خواهد شد.

سامانه دریافت واکسن کرونا

اما حالا سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا به آدرس salamat.gov.ir راه‌اندازی شده و ثبت نام از طریق این سامانه انجام می‌شود. در این سامانه پس از جمع آوری اطلاعات، زمان‌بندی واکسیناسیون به اطلاع همه خواهد رسید.

در حال حاضر تنها افراد متولد 1320 به قبل امکان ثبت نام در این سایت را دارند، اما به زودی همه افراد می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند اما برای دریافت واکسن، طبق اولویت‌های اعلام شده عمل خواهد شد. اولویت اول دریافت واکسن، گروه‌های پرخطر مانند کادر درمان، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

اولویت دریافت واکسن کرونا

در حال حاضر قرار است به ترتیب زیر، افراد مورد واکسیناسیون قرار بگیرند:

۱- افراد بالای ۸۰ سال
۲- افراد بالای ۷۵ سال
۳- افراد بالای ۷۰ سال
۴- افراد بالای ۶۵ سال
۵- افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سن آن‌ها بین ۱۶ تا ۶۴ سال است.
۶- سایر مردم

ثبت نام تمامی این افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت می‌گیرد و اطلاعات زمان دریافت واکسن از طریق پیامک به آن‌ها اعلام خواهد شد. وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده که 1.5 میلیارد پیامک برای این فراخوان گسترده نیاز است.

شرایط دریافت واکسن کرونا

هر شخص پس از گذشت 4 هفته از دریافت واکسن اول، دوز دوم واکسن را دریافت خواهد کرد. واکسیناسیون به طور کاملا رایگان برگزار شده و هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود. همچنین هر نوع مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن کرونا ممنوع است.

در حال حاضر واکسن‌های روسی اسپوتنیک‌وی، آستروزنکا کره‌جنوبی، سینوفارم از چین و بهارات از هند وارد کشور شده‌اند و به گروه‌های اولویت اول تزریق می‌شوند. واکسن‌های ایرانی کوو ایران برکت، واکسن مشترک ایران و کوبا و واکسن شهید فخری زاده نیز به زودی وارد بازار می‌شود و در طرح واکسیناسیون از آن‌ها استفاده خواهد شد.

اسکرول به بالا
TCH