آژانس رگولاتوری آلمان فرمان توقف گردآوری اطلاعات کاربران واتس‌آپ را صادر کرد

از زمان اعلام اولتیماتوم فیس‌بوک به کاربران واتس‌آپ مبنی بر گردآوری اطلاعات آن‌ها اخبار منتشر شده پیرامون تغییرات جنجالی سیاست‌های واتس‌آپ در این حوزه سروصدای زیادی به‌راه انداخته است. بر اساس اخبار جدید تا زمانی که کاربران با مقررات اخیرا وضع شده موافقت نکنند؛ واتس‌آپ دسترسی آن‌ها به امکانات برنامه را به‌صورت تدریجی متوقف خواهد کرد. در آخرین تحولات این حوزه اکنون شرکت فیس‌بوک با محدودیت‌های نظارتی آژانس رگولاتوری آلمان مواجه شده است.

یوهانس کاسپار؛ کمیسر حفاظت از داده‌ها و جریان آزاد اطلاعات در شهر هامبورگ آلمان با انتشار یک یادداشت جدید مشکلات ناشی از تغییرات اخیر سیاست واتس‌آپ در مقوله حریم خصوصی را به‌طور خلاصه بیان کرده است. آقای کاسپار ادعا می‌کند که این موارد بر اساس قوانین موسسه GDPR غیرقانونی هستند. این قوانین مربوط به کلیه شرکت‌هایی است که از داده‌های مشتریان، کاربران یا کارمندان خود نگهداری نموده یا به آن‌ها دسترسی دارند.

خلاصه متن ترجمه شده این بیانیه از زبان آلمانی به شرح زیر است:

” مقررات مربوط به انتقال داده در سطوح مختلف حفاظت از اطلاعات تعریف شده‌اند. تشخیص تمایز میان ورژن‌های اروپایی و بین‌المللی این قوانین امری دشوار و پیچیده است. بعلاوه محتوای آن‌ها نیز گمراه‌کننده بوده و در میان آن‌ها تناقضات قابل‌توجهی به چشم می‌خورد. حتی پس از تجزیه و تحلیل دقیق قوانین نیز نمی‌توان استدلال کرد که کدام مورد نهایتا رضایت کاربران را به‌دنبال دارد. بعلاوه اعلام رضایت از جانب کاربران به‌صورت داوطلبانه انجام نمی‌شود؛ زیرا واتس‌آپ ادامه دسترسی کاربران به امکانات این سرویس را منوط به اعلام رضایت آن‌ها از مقررات جدید نموده است.”

یوهانس کاسپار با صدور یک فرمان اضطراری 3 ماهه گردآوری اطلاعات کاربران توسط شرکت فیس‌بوک را ممنوع اعلام کرد. همچنین وی از آژانس‌های رگولاتوری داده در اتحادیه اروپا درخواست کرد تا مقررات اعلام شده توسط آلمان را در سراسر اتحادیه اروپا اجرا نمایند.

شرکت فیس‌بوک در گفتگو با نشریه بلومبرگ ادعای مطرح شده توسط یوهانس کاسپار را رد کرده و اعلام می‌کند که این اقدام مانع از اجرای قوانین جدید نخواهد شد. همچنین فیس‌بوک واکنش آژانس‌‌های رگولاتوری آلمان را ناشی از سوء تفاهم اساسی آن‌ها نسبت به اهداف مقررات به‌روزرسانی شده اعلام کرده است.

از زمان اعلام اولیه این سیاست جدید میزان تقاضا برای سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان افزایش یافته است. از آن زمان به بعد پیام‌رسان‌های تلگرام و سیگنال شاهد افزایش چشمگیر تقاضا از سوی کاربران جدید بوده‌اند. فیس‌بوک به‌دلیل تغییرات اخیر سیاست‌های خود آماج انتقادات شدید قرار گرفته است. از زمان خریداری اپلیکیشن پیام‌رسان توسط شرکت فیس‌بوک در سال 2014 جریان متقابل اطلاعات میان برندها عملا اجتناب‌ناپذیر شده است.

2 در مورد “آژانس رگولاتوری آلمان فرمان توقف گردآوری اطلاعات کاربران واتس‌آپ را صادر کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH