کنفرانس گوگل I/O سال 2021 در روز 28 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد

سال گذشته کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا لغو شد. با این‌حال ظاهرا این رویداد طی سال جاری برگزار خواهد شد. کنفرانس سالیانه گوگل در حد فاصل روزهای 18 تا 20 مه (28 تا 30 اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود و تماشای آن برای کلیه افراد علاقه‌مند رایگان خواهد بود.

گوگل در پست اخیرا منتشر شده خود اعلام کرد: “به منظور مشارکت در مباحث علمی و آموزش‌های عملی با کارشناسان گوگل و نگاهی اولیه به محصولات جدید ما به رویداد مجازی گوگل I/O  امسال ملحق شده و با توسعه‌دهندگان در سراسر جهان ارتباط برقرار نمایید.”

کنفرانس گوگل I/O در روز 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و در جریان آن از سیستم‌عامل اندروید 12 و بسیاری از محصولات دیگر رونمایی خواهد شد

این رویداد 3 روزه دارای برنامه زمانی فشرده و در عین‌حال بسیار جذاب است. اکثر کاربران عادی منتظر معرفی سیستم‌عامل اندروید 12 هستند. برخی شایعات نشان می‌دهند که ورژن جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل دارای تغییرات قابل‌توجهی در طراحی رابط کاربری و همچنین مجموعه‌ای از امکانات جدید است؛ سناریویی که همواره با عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل شاهد عملی شدن آن هستیم.

در جریان کنفرانس گوگل I/O به احتمال فراوان شاهد رونمایی از هیچ نوآوری سخت‌افزاری خاصی نخواهیم بود. شرکت گوگل اخیرا قیمت‌گذاری ایربادهای بی‌سیم پیکسل بادز 2 خود را 50 دلار کاهش داد. پس از این اقدام شایعاتی پیرامون عرضه قریب‌الوقوع ایربادهای جدید منتشر شد. مشخصا توسعه‌دهندگان معتقدند که گوگل احتمالا از دستگاه پیکسل بادز A؛ ورژن جمع‌وجورتر ایربادهای بی‌سیم خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این محصول به گزینه‌ای ارزان‌قیمت‌تر تبدیل خواهد شد؛ زیرا احتمالا فاقد ویژگی‌هایی نظیر نشان‌گر باتری روی کیس و قابلیت پشتیبانی از ژست‌های کنترلی خواهد بود.

گوگل در سال جاری میلادی اسمارت‌فون پیکسل 5a 5G با قابلیت اتصال به شبکه نسل 5 را روانه بازار خواهد کرد. این دستگاه احتمالا ضمن برگزاری کنفرانس گوگل I/O معرفی خواهد شد؛ اما رونمایی از آن در فصل تابستان پیش رو سناریویی محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. در حال حاضر جزئیات محدودی پیرامون این هندست منتشر شده است؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی آن از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 780G تامین می‌شود. این نیمه‌هادی بر پایه فناوری 5 نانومتری تولید می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که کمپانی از امکانات جدید دستیار صوتی گوگل اسیستنت رونمایی کند. یک وبلاگ توسعه‌دهنده در اوایل سال جاری به این امکانات جدید اشاره کرد. دستیار صوتی در روز 29 اردیبهشت ماه معرفی خواهد شد. در ادامه و طی همان روز شرکت گوگل پیرامون تحولات جدید در حوزه منازل هوشمند صحبت خواهد کرد. همچنین توسعه‌دهندگان نیز احتمالا از پروژه‌های جدیدی در زمینه واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی رونمایی خواهند کرد.

3 در مورد “کنفرانس گوگل I/O سال 2021 در روز 28 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد”

  1. اسم کنفرانس و سمینارهاشونم قشنگه حالا ما سمینار برگزار میکنن به اسم کهکشان ستاره ها و رو به سوی فردا های بهتر
    برید بابا با این نامگذاریاتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH