خبر بد برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری، کنسول ولو بار دیگر تاخیر خورد

valve

ظاهرا هواداران کنسول استیم ماشین باید همچنان در انتظار عرضه این دستگاه بمانند زیرا در یک خبر بد برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری، کنسول ولو بار دیگر تاخیر خورد.

البته این تاخیر دارای جنبه مثبت نیز خواهد بود زیرا شرکت سازنده این کنسول یعنی شرکت ولو (valve) اعلام کرده است که علت تاخیر در عرضه شدن این کنسول، تنها و تنها برای بهبود کیفیت خروجی دسته بازی خواهد بود.

شرکت ولو در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که تمامی موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم ماشین استیم تا سال 2015 عرضه نخواهند گردید. این بیانیه در بلاگ رسمی این شرکت منتشر شده است و اریک هوپ به‌عنوان مدیر ارشد طراحی این کنسول، ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که این تاخیر به علت تلاش بی‌وقفه سازندگان این دستگاه برای بهبود کارایی آن خواهد بود.

اریک هوپ که با نام مجازی Axiom شناخته می‌شود دراین‌باره گفت: «در حال حاضر ما برای انجام بازی‌های خود، در حال تست کردن دسته‌های بی‌سیم هستیم، این تست برای تمامی رده‌ها در حال انجام است و از متخصصین فعال در صنعت گیم گرفته تا گیمرهای حرفه‌ای و حتی گیمرهای غیرحرفه‌ای نیز برای امتحان کردن این دسته‌ها در حال فعالیت هستند. این عمل موجب خواهد شد ه خروارها بازخورد مناسب و مفید برای شرکت جمع‌آوری شود و به‌این‌ترتیب خواهیم توانست دسته‌های بازی را به‌مراتب بهبود کیفیت ببخشیم. البته باید یادآور شوم که به کار گرفتن این اطلاعات و اعمال این بهینه‌سازی‌ها، برای ما بسیار سنگین خواهد بود و به‌شدت به انجام آن مشغول خواهیم بود.»

آخرین تصاویر منتشر شده از گیم پد این کنسول، نشان می‌دهند که مسئولان این شرکت به‌صورت همزمان از دو ترک پد و همین‌طور از دکمه‌های استاندارد بازی استفاده کرده‌اند. به‌این‌ترتیب و با این ترکیب جدید می‌توان انتظار داشت که این دسته، امکان اجرای بازی‌های متنوعی را در سبک‌های متفاوت و ویژه داشته باشد.

بدون شک در یک کنسول بازی، داشتن یک گیم پد بسیار خوب ازجمله مهم‌ترین موارد به‌حساب می‌آید ولی سایر بخش‌های سخت‌افزاری این کنسول، هنوز ناشناخته باقی ‌مانده‌اند. البته مورد اصلی این کنسول همچنان بدون تغییر مانده ولی اینکه دستگاه یادشده باید چه مشخصات سخت‌افزاری‌ای داشته باشد، هنوز به‌عنوان راز سربه‌مهر این کنسول، پابرجاست. در نمایشگاه CES سال جاری، این کنسول برای نمایش قابلیت‌‌های خود به دستگاه تنها یکی از تولیدکنندگان خود، روی آورده بود و با این حساب معلوم نیست که بتوان بازی‌های استیم ماشین را بر روی دستگاه‌های دیگر نیز، با همین کیفیت در اختیار داشت یا خیر.

برای دوستانی که اطلاعات دقیقی از این کنسول ندارند باید بگوییم که این کنسول در حقیقت نسخه پیشرفته‌ای از وب‌سایت استیم برای عرضه بازی‌های کامپیوتری است که به کاربران اجازه خواهد داد تا با کمک یک دستگاه رابط (که ممکن است توسط شرکت‌های مختلفی تولیدشده باشد) به سرورهای آنلاین شرکت متصل شوند و بتوانند با کمک دسته ویژه و پلتفرم نرم‌افزاری این کنسول، برای انجام بازی اقدام نمایند.

البته در تمامی پیش‌نمایش‌های این شرکت برای این کنسول، از دستگاه‌های سری Alien ware استفاده‌شده است که پی سی‌های تولید این کمپانی در میان لپ‌تاپ‌های موجود در تمامی بازار جهانی، یکی از نیرومندترین و گران‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. همین امر نیز موجب ایجاد شبهاتی که به آن اشاره شد گشته‌ است ولی هنوز معلوم نیست که خروجی نهایی دستگاه به چه شکل باشد.

تا به امروز حضور 13 شرکت برای تولید استیم ماشین، تائید شده است که در میان آن‌ها می‌توان به اوریجین پی سی و Alien ware نیز اشاره نمود. یکی از نکات جالب این ماجرا این است که مسئولان تمامی شرکت‌های شریک در پروژه استیم ماشین از اظهارنظر درباره شرایط عرضه این کنسول خودداری نموده‌اند و باید دید که این سکوت رسانه‌ای تا چه وقت ادامه خواهد داشت و آیا ممکن است که به محبوبیت این کنسول، پیش از عرضه شدن آن آسیب بزند یا خیر.

به‌این‌ترتیب به‌صورت قطعی در سال 2014 میلادی شاهد عرضه این کنسول نخواهیم بود و با توجه به برنامه‌های نینتندو برای عرضه کنسول حدید، باید سال 2015 را از هم‌اکنون سالی پربار برای صنعت بازی‌های کامپیوتری به‌حساب آورد. البته کنسول استیم ماشین شرکت ولو به‌هیچ‌عنوان برنامه‌ای برای رقابت با بزرگان این رده را ندارد و مخاطبین خاص خود را برگزیده‌ است که می‌توانند با مخاطبین کنسول‌های شرکت‌های دیگر نیز همپوشانی داشته باشند و گیمرها به‌صورت همزمان می‌توانند از مزایای این دستگاه در کنار مزایای کنسول‌های اصلی نیز استفاده نمایند.

این کنسول در حال حاضر نسخه بتای خود را روانه بازار کرده است و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت زیر به‌عنوان یک شرکت‌کننده در طرح تست بتای این کنسول شرکت نمایید:

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/

این کنسول تمامی اطلاعات خود را تحت سیستم‌عامل استیم به اجرا درمی‌آورد و به همین دلیل نیز تمامی کارهای این شرکت رد س ه فاز برای عرضه کنسول نهایی، طبقه‌بندی شده‌اند. این سه فاز در حال حاضر تقریبا به اتمام رسیده‌اند و تنها فاز طراحی دسته بازی باقی ماند‌ه‌ است که باید دید مسئولان شرک در عرضه نهایی آن، شعار فراموش کردن کی‌برد و ماوس را عملی خواهند نمود یا خیر.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH