شوخی اینترنتی و دردسرهای جهانی

asteroid

جالب است بدانید که حتی خبرگزاری بزرگی مانند سی ان ان نیز از شوخی‌ اینترنتی و دردسرهای جهانی آن در امان نیست و این موضوع برای این خبرگزاری، دردسرهایی را به همراه داشته است.

ماجرا ازاین‌قرار است که در خروجی خبری آنلاین این خبرگزاری، یک خبر توسط یکی از کاربران عمومی سایت به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن زمین در معرض برخورد با یک شهاب‌سنگ قرار گرفته است و جالب اینجاست که در سراسر جهان بسیاری از افراد با باور کردن این خبر جعلی و شوخی اینترنتی، در وحشت فرورفتند. از این جالب‌تر آن بود که مدت 22 ساعت طول کشید تا سرانجام جعلی بودن این خبر کشف شود!

در این خبر به‌صورت دقیق اشاره شده بود که شهاب‌سنگ غول‌آسایی به‌سوی کره زمین رد حال حرکت است و ممکن است برخورد این شهاب‌سنگ با سیاره ما، موجب نابودی حیات بر روی کره زمین شود. جالب اینجاست که کسی که این خبر را گذاشته بود، اصرار فراوانی داشت که بخش ویژه‌ای در سازمان فضایی ناسا، شیء اسمانی ویژه‌ای را شناسایی کرده است که در مسیر حرکتی خود قرار است تا به کره خاکی ما برخورد نموده و ممکن است موجب پایان حیات بر روی زمین شود.

این فرد که با نام کاربری مارکوس 575، اقدام به گذاشتن این خبر کرده بود حتی جزئیات این سنگ عظیم را نیز از خودش درآورده و در خبر درج نموده بود، او درباره این سنگ نوشته بود که شهاب‌سنگی که رد معرض برخورد با زمین است دارای قطری 10 مایلی بوده و برخورد با آن می‌تواند کره زمین را از مدار خود خارج نماید. او همچنین نوشته بود که این شیء در فاصله 51 میلیون مایلی زمین در حال حرکت به‌سوی سیاره ما است.

اما نکته جالب اینجاست که یک شیء فضایی با 10 مایل قطر، تنها می‌تواند آسیبی در شعاع 100 مایلی تا 200 مایلی وارد نماید و جالب‌تر اینجاست که اگر این سنگ با ابعاد یادشده وارد جو زمین شود، در اثر حرارت و شتاب ورود به جو، بخش زیادی از قطر خود را از دست خواهد داد و حتی ممکن است تکه‌تکه شود و عملا و به‌طور قطعی خطری مبنی بر نابودی بشر نخواهد داشت.

خبرگزاری سی ان ان ضمن پاک کردن خبر یادشده، اعلام کرد که از این به بعد بر روی اخبار کاربران خود دقت بیشتری خواهد داشت تا از رخدادهایی مانند این مورد جلوگیری نماید. نکته جالب اینجاست که هیچ پیگرد قانونی و مشکلی برای این فرد عمال نشده است ولی اکانت کاربری او در سی ان ان مسدود خواهد شد.

3 در مورد “شوخی اینترنتی و دردسرهای جهانی”

  1. ببینید هالیوود چیکار کرده با مردم
    یکی نیست به این نفهم ها بفهمونه که ظهوری هم هست که بعدش تازه انسان حیات پیدا می کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH