سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی فناپ در پلتفرم بازار اینترنتی خدمات پستی پادرو

ساعاتی پیش، رویداد آنلاین اعلام مرحله جدید سرمایه‌گذاری در پادرو که توسط فناب صورت گرفته، برگزار شد. این مراسم با اجرای داریوش صفاریان‌پور و با حضور کیوان جامه‌بزرگ معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ، محمود کریمی رییس هیات مدیره پادرو و پشوتن پورپزشک مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار پادرو برگزار شد.

پادرو حدود یک سال پیش با هدف ارائه سرویس به فروشندگان کالا و خدمات و به خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط شروع به کار کرد. هدف اول پادرو ایجاد بستر فنی مورد نیاز برای تسهیل فرایند فروش کسب و کارها بوده و به دلیل آنکه دغدغه اصلی فروشندگان، ارسال کالا و لجستیک است، پادرو فعالیتش را به عنوان اولین بازار اینترنتی خدمات پستی شروع کرد و در قدم بعدی با اضافه کردن سرویس‌های پرداخت به کارش ادامه داد.

با توجه به اینکه اغلب کسب و کارهای کوچک و متوسط در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و بخش بزرگی از فروششان، از طریق تجارت اجتماعی انجام می‌شود، هدف دوم پادرو، ایجاد فضای مناسب برای تسهیل فروش این کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی است. پادرو علاوه بر ارائه خدمات پستی و پرداخت، سایر خدمات در حوزه تجارت اجتماعی را نیز عرضه می‌کند.

محمود کریمی رییس هیات مدیره پادرو در این رویداد در خصوص پادرو و سرمایه‌گذاری جدیدی که بر روی این پلتفرم انجام شده، اعلام کرد: جنس نگاه فناپ ایجاد یک اکوسیستم پلتفرمی است که بخشی از هسته مرکزی آن تاکنون متولد شده و پادرو در بخش حمل و نقل یا لجستیک یکی از آن حلقه‌هایی است که در شکل گیری این پلتفرم جای می‌گیرد. شعار فناپ، سکوی خلق آیده بودن است، این یعنی ما به دنبال پرهیز از رقابت با کسب و کارهای موجود و کمک به توانمندی گروه‌هایی هستیم، که در تلاش برای ایجاد کسب و کار جدیدی هستند.

محمود کریمی

در ادامه این رویداد، احسان جامع‌بزرگ در خصوص علت ورود فناپ به این حوزه و راه‌اندازی این اکوسیستم پلتفرمی برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها گفت: امسال شانزدهمین سال فعالیت فناپ است، تاکنون اکثر فعالیت ما در جهت تامین نیازهای فناورانه گروه مالی پاسارگاد بوده، ما در این راه از حوزه بانکی تا بیمه و شهر هوشمند پروژه‌های مختلفی را اجرا کردیم، اما در مسیری که برای ادامه فعالیت فناپ برای رسیدن به یک شرکت بزرگ در کشور تعیین شده، با تکیه بر شعار سکوی خلق آینده، به دنبال آن بودیم تا به رویکرد خود بسنده کنیم و بر اساس آن همه نیازها با توجه به توان داخلی باید رفع شود را کنار گذاشتیم، ما در فناپ با رویکرد پلتفرمی به دنبال آن هستیم تا بستری را ایجاد کنیم تا شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که می‌توانند خودشان خلق ارزش کنند، با کمک ما بتوانند سریع‌تر و ارزان‌تر رشد کنند.

اقای جامع‌بزرگ تصریح کرد: ما در فناپ قصد داریم طی 5 سال آینده در 4 حوزه لایف استایل، صنعت، فین‌تک و تلکام، پیشرفت داشته باشیم، حوزه تجارت اجتماعی یکی از موضوعات زیر مجموعه لایف استایل است که مورد توجه فناپ بوده که بعد از راه‌اندازی پادرو، به این نتیجه رسیدیم که می‌توان این موقعیت را در پادرو دنبال کرد و حالا برای سرمایه‌گذاری اینجا هستیم.

کیوان جامه‌بزرگ

پشوتن پورپزشک در جایگاه مدیرعامل پادرو، با ارائه نوع فعالیت و اهداف این پلتفرم عنوان کرد: ایده پادرو از نیازی که در حوزه تجارت الکترونیک وجود داشت شکل گرفت، نگاه ما تجمیع کردن ارسال و دریافت برای این دسته از کسب و کارها بود. در حال حاضر با توجه به تجربیاتی که به دست آمده، پادرو در زمینه عملیات مشارکتی ندارد، ما یک سکوی نرم افزاری هستیم که دو گروه ارائه دهندگان سرویس خرده‌بار و دریافت کنندگان این سرویس‌ها را به هم متصل می‌کنیم. تفاوت پادرو با چاپار یا ماهکس در آن است که این مجموعه‌ها خود ناوگان دارند و به نوعی سرویس‌دهنده محسوب می‌شوند، اما پادرو ناوگان ندارد و از زیرمجموعه‌ها و ناوگان دیگران استفاده می‌کند.

احسان جامه‌بزرگ در خصوص مقدار سرمایه‌گذاری فناپ بر روی پادرو توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی در این مرحله فناپ با 300 میلیارد تومان در قالب افزایش سرمایه با مجموعه پادرو مشارکت می‌کند که از اواخر سال گذشته مقدماتش فراهم شده است. این رقم بزرگ‌ترین تجربه سرمایه‌گذاری است که در چند سال اخیر داشته‌ایم، در حوزه استارتاپ کشور نیز این عدد رقم قابل توجهی است.

پورپزشک در خصوص این سرمایه‌گذاری بزرگ و تاثیرات آن در پادرو اعلام کرد: این عدد بزرگ و ارزشمند، سوخت موشکی است که کمک می‌کند تا ما بسیاری از بازارها را در حوزه تجارت اجتماعی فتح کنیم. البته این مقدار به اندازه کل نیاز یک مجموعه در این ابعاد نخواهد بود، زمانی که چنین رقمی سرمایه‌گذاری می‌شود یعنی مقدار نقدینگی مورد نیاز برای رسیدن به نقطه هدف خیلی بیشتر است و این مسئولیت سنگینی بر دوش ما می‌گذارد تا در مسیر خود، بخش‌های دیگر سرمایه را تامین و مجددا در خود پروژه هزینه کنیم.

پورپزشک ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مبلغ صرف توسعه ابزارها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری خواهد شد. ما به دنبال آن نیستیم تا چرخ‌ها را از ابتدا تولید کنیم، با چندین استارتاپ مذاکره داشتیم تا در بخش‌هایی که می‌توانند همراه ما باشند و در نقاطی که ابزاری وجود ندارد به سراغ تولید می‌رویم. همچنین تیم پادرو در حال توسعه است، در حوزه نرم‌افزاری و تکنولوژی رشد چشمگیری خواهیم داشت، بازاریابی و بخش‌های مارکتینگ هم سهم ‌قابل توجهی از این سرمایه را خواهد داشت.

پشوتن پورپزشک

کریمی در انتهای این مراسم تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام فعال هستند و در این پلتفرم نیاز به همراهی ما دارند اما پادرو محدود به اینستاگرام نخواهد بود. اگر پلتفرم دیگری به رشد و توسعه برسد و کسب و کارها بر روی آن رونق پیدا کند، پادرو برای ارائه خدمات در آنجا حاضر خواهد بود. پادرو به شما این قدرت انتخاب را می‌دهد تا مبدا‌های مختلف و مقصد‌های مختلف و ترکیبی از بازیگران مختلفی که در این میان بار شما را حمل می‌کنند را انتخاب کنید.

1 در مورد “سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی فناپ در پلتفرم بازار اینترنتی خدمات پستی پادرو”

  1. 300 میلیارد شاید عدد بزرگی بنظر برسه ولی واقعا پولی نیست و باید پولای بیشتری در زمینه استارتاپ ها هزینه بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH