تراشه SM7325 کوالکام بر پایه فرآیند 6 نانومتری تولید خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی اسمارت‌فون آنر 50 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون SM7325 تامین می‌شود. بعلاوه اکنون مدت‌هاست که نام تراشه اسنپ‌دراگون 775G از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. با این‌حال اخیرا نام جدیدی در فضای اینترنت رویت شده است. یک شخص خبرچین ادعا می‌کند که این پلتفرم در واقع تحت‌عنوان اسنپ‌دراگون 778G روانه بازار خواهد شد.

همچنین شخص خبرچین به برخی ویژگی‌های این تراشه نظیر CPU، GPU و امکانات ارتباطی آن اشاره می‌کند؛ مشخصاتی که بعضا تا حد بسیار زیادی مشابه تراشه اسنپ‌دراگون 780G هستند.

تفاوت اصلی میان تراشه‌های SM7325 و اسنپ‌دراگون 778G (که با نام داخلی SM7350 نیز شناخته می‌شود) به فرآیند مورد استفاده جهت ساخت آن‌ها مربوط می‌شود. نیمه‌هادی جدید کوالکام بر پایه فناوری 6 نانومتری تولید خواهد شد؛ در حالی‌که تراشه فعلی یک پلتفرم 5 نانومتری به‌شمار می‌رود.

فارغ از این موضوع انتظار می‌رود که تراشه جدید مجهز به یک هسته قدرتمند کایرو 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 642L باشد. هنوز مشخص نیست که حرف L مخفف چه چیزی است؛ اما این کاراکتر در نام ISP به‌کارگیری شده درون تراشه (Spectra 570L) نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این نیمه‌هادی مجهز به مودم 5G از نوع اسنپ‌دراگون X53 بوده و سایر قابلیت‌های ارتباطی آن بر تراشه FastConnect 6700 متکی خواهند بود.

بعلاوه شخص خبرچین ادعا می‌کند که تراشه SM7325 از قابلیت شارژ سریع حداکثر 100 واتی با فناوری Quick Charge 5 پشتیبانی خواهد کرد. در صورت صحت فرضیه فوق چنین قابلیتی برای نخستین بار در تراشه‌های سری 7 اسنپ‌دراگون مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

3 در مورد “تراشه SM7325 کوالکام بر پایه فرآیند 6 نانومتری تولید خواهد شد”

  1. چرا وقتی میشه تراشه 5 نانومتری تولید کرد و تواناییش رو هم دارن بازم تراشه های 7 نانومتری میسازن؟؟؟؟

  2. شارژ سریع 100 واتی خیلی خوبه البته اگه برندی جرئت استفاده از این کارایی رو داشته باشه من به شیائومی خوشبینم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH