تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال در جهان از مرز 3 میلیارد واحد فراتر رفت

رویداد گوگل I/O 2021 هم‌اکنون در حال برگزاری است و امسال این کنفرانس به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون شیوع بیماری کووید 19 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. یکی از موضوعات مورد اشاره در رویداد فوق این است که تعداد دستگاه‌های فعال مجهز به سیستم‌عامل اندروید در جهان به بیش از 3 میلیارد واحد رسیده است.

سامیر سامات؛ معاون ارشد واحد مدیریت محصول در شرکت گوگل با انتشار خبری ضمن برگزاری رویداد مجازی به این نقطه عطف جدید اشاره کرد. این برآورد بر اساس سوابق به ثبت رسیده در گوگل پلی استور ارائه شده است. بنابراین رقم واقعی احتمالا حتی بیش‌تر از برآوردهای اخیر خواهد بود؛ زیرا گوگل پلی استور به‌صورت پیش‌فرض روی میلیون‌ها دستگاه اندرویدی نصب نشده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسمارت‌فون‌های هواوی و دستگاه‌های آمازون فایر اشاره کرد. این دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند تعداد گجت‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.

این دستاورد جدید بدان معناست که از زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O در سال 2019 تعداد کاربران اندرویدی 500 میلیون نفر افزایش یافته است. با این‌حال تعداد کاربران فعال از سال 2017 حدودا 1 میلیارد نفر افزایش یافته است. در آن مقطع زمانی برآوردها از وجود بیش از 2 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در جهان حکایت داشتند.

برآورد بسیار محتاطانه در خصوص تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال نشان‌دهنده میزان نفوذ و رشد اپلیکیشن‌های اندرویدی در جهان است. این رقم در مقایسه با تعداد کمی بیش از 1 میلیارد واحدی گجت‌های اپلی فعال مجهز به سیستم‌عامل iOS بسیاربیش‌تر است. بر اساس پیش‌بینی‌ها سیستم‌عامل اندروید طی سالیان آینده نیز جایگاه برتر خود را حفظ نموده و شرکت گوگل نیز به ارائه نوآوری‌های جالب در اکوسیستم اندروید کماکان ادامه خواهد داد.

شرکت گوگل در جریان برگزاری کنفرانس I/O امسال از سیستم‌عامل نسل آینده اندروید 12 رونمایی کرد و فهرست مدل‌های واجد شرایط برای دریافت به‌روزرسانی بتای این پلتفرم را منتشر نمود. بعلاوه کارکرد همه‌جانبه سیستم‌عامل اندروید موجب شده تا شاهد ادامه استفاده از آن در طیف فزآینده‌ای از محصولات نظیر تلویزیون‌ها، اسمارت‌فون‌ها و تعداد زیادی از لوازم خانگی هوشمند باشیم.

2 در مورد “تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال در جهان از مرز 3 میلیارد واحد فراتر رفت”

  1. من فکر‌میکردم ios بیشتر باشه….
    البته چین و هند جمعیتشون باهم نصف دنیاس و اکثرا از اندروید استفاده میکنن پس این آمار عجیب نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH